Lunalotic Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Dette er uhyggelig lesing so far, men skulle tro google har testet denne tlf grunding. :/ Kvalitetskontrollen på galaxy nexus er verst... hadde håpet de endret dette. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Jeg hadde nexusen før jeg gikk over til GS3, jeg gikk ifra "vondt til såvidt" verre og er derfor jeg har store forhåpninger til denne, før nexusen så gikk jeg ifra GS2 som nevnt her føltes som en leketøy fra Brio! Det at previewene elsker designet og at det føles solid er mitt største ankepunkt, jeg gamer ikke på mobilen men jeg forventer at den skal tåle sommertemperaturer ved youtube-streaming om jeg er ute på byen eller lignende. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Største ankepunktet mitt er den forbaskede bakplaten i gorillaglass.. http://www.theverge....-nexus-4-review That glass covering is cause for concern, however. While testing the phone, I accidentally knocked the device off of my dining table and onto a hardwood floor... cracking the glass on the back. It's a small fracture, but had I just paid $300 for the device, I would be irate, and I'm not sure what LG or Google's policy is on replacement. Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 From AnandTec: Normalize resolution and the Mali-T604 actually does very well here, setting a new performance record. Despite being based on the same hardware, the Optimus G is able to post a much higher score here than the Nexus 4. The explanation is simple: the Optimus G can't complete a single, continuous run of GLBenchmark 2.5 - the app will run out of texture memory and crash if you try to run through the entire suite in a single setting. The outcome is that the Optimus G avoids some otherwise nasty throttling. The Nexus 4 on the other hand manages to complete everything, but likely quickly throttles its clocks down due to thermal constraints. The Nexus 4 was really hot by the end of our GLBenchmark run, which does point to some thermal throttling going on here. I do wonder if the Snapdragon S4 Pro is a bit too much for a smartphone, and is better suited for a tablet at 28nm. Mali-T604 er Nexus 10. Ser ut som Optimus G fusker litt, Nexus 4 må redusere klokkefrekvensen for å holde temperaturen under kontroll. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Med tanke på hvilken pris denne ser til å få utenfor Play Store, så tror jeg nok jeg ender opp med å bestille fra den amerikanske Play Store gjennom JetCarrier slik jeg gjorde når jeg kjøpte Nexus 7. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Igjennom JetCarrier, kan du fortelle litt åssen du har gjort dette tidligere og åssen det har gått? Beklager om du svart på det før, men dette kan bli aktuelt for meg også. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Igjennom JetCarrier, kan du fortelle litt åssen du har gjort dette tidligere og åssen det har gått? Beklager om du svart på det før, men dette kan bli aktuelt for meg også. Jeg har kun brukt dem en gang, da jeg kjøpte Nexus 7 på sensommeren. Det jeg gjorde var følgende: 1. Installer et VPN-program på datamaskinen slik at du får amerikansk IP-adresse. Jeg kan anbefale Hotspot Shield (som jeg brukte) og TunnelBear (som jeg bruker nå, men krever registrering da du får 500MB i måneden gratis). Når du kommer inn på amerikanske Play Store må du registrere et nytt kredittkort på Google Wallett, men husk å registrere det med en amerikansk adresse, i dette tilfellet adressen du får fra JetCarrier. Jeg brukte et 365privat kredittkort. 2. Deretter kjøper du det du skal ha med det nye kredittkortet og velger adressen til JetCarrier som mottaksadresse. 3. Til slutt må du registrere forsendelsen på dine sider hos JetCarrier og også sende dem kopi av fraktdokumentene du får av Google så fort pakken er sendt. JetCarrier ordner fortolling i Norge og du får pakken levert på ditt nærmeste postkontor. De sender pakker med fly en gang i uken fra USA. Edit: Gravde frem mitt innlegg i Nexus 7 tråden hvor jeg også har beskrevet det samme. Endret 5. november 2012 av jenskristian 1 Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Igjennom JetCarrier, kan du fortelle litt åssen du har gjort dette tidligere og åssen det har gått? Beklager om du svart på det før, men dette kan bli aktuelt for meg også. Jeg har en post på side 2 ;-) Til og med en liste på hvordan! :-) Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Norsk pris her: http://www.proshop.no/Mobiltelefon/LG-Nexus-4-2376922.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Første norske nettbutikk jeg har sett med pris. Regner med den vil komme under 4000 når flere butikker kommer på banen. Synes ikke dette er dyrt med de specsa og norsk garanti. Hadde man bare ikke visst hva den kosta i USA... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Altså dobbel pris av hva de har i statene. over 1000 kr dyrere enn det koster å ta den inn selv via JetCarrier. Da er det man mister norsk forbrukerkjøpslov. Har en kompis som drar til statene nå til uka, men han er der dessverre et par dager for kort til at jeg kan få den via han ^^ Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Kunne kommet med mange fine trønderord på posten til -sprut-, men hadde blitt litt mye på et åpent forum. Men ærlig talt, 4000+?! Satser heller på en eventuell import fra statene jeg ass! Lenke til kommentar
Steady Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hadde vært lettere å akseptere hvis man ikke visste hva den kostet i statene ja, men nå skal det sies at den prisen er subsidiert av google selv. Nå har vi enda en uke på oss for å se hvordan prisene og ikke minst leveringsdato blir når flere forhandlere legger den ut for salg. Får tygge litt på om det er verdt det hvis det skulle gå noe galt. Lenke til kommentar
-sprut- Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hvis man ser på prisen relativt til tilsvarende telefoner er der ikke så gærnt. Galaxy S3 ligger på 4000. I tillegg har nexus 4 bedre spesifikasjoner. Google kan selge den til (under) kost siden de har mer innhold tilgjengelig på play i statene (bøker, musikk osv), å vil derfor tjene penger på dette. Hvorfor dette ikke er tilgjengelig i Norge er en annen diskusjon. I tillegg koster jo norsk forbrukerkjøpslov litt. 1 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Jeg er helt enig i at en pris på 4000 kr faktisk er bra for en Androidtelefon med topp spesifikasjoner, men det blir likevel surt når man vet at det samme telefonen koster 2000 kr i USA. Jeg er også helt enig i det -sprut- sier om at Google kan subsidiere prisen på hardware fordi det ikke er der de tjener pengene sine. Den har også dukket opp hos Teknikmagasinet nå til 3999 kr. Tydelig at prisen vil ligge mellom 3900 og 4000 kr i norske butikker. Endret 6. november 2012 av jenskristian Lenke til kommentar
maldonhavsalt Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Er det noen som har bestilt fra Play Store i USA enda? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 De åpner ikke for bestilling før 13. 1 Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Ikke akkurat noe å rope hurra for http://thedroidguy.com/2012/11/lg-nexus-4-battery-life-isnt-that-great-at-all/ Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Faen a, får avvente "final reviews" men enn så lenge så er det kanskje en grunn til at den blir solgt såpass billig? : / Men batteritid er kanskje det viktigste ankepunktet for meg! Endret 6. november 2012 av Dukien Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Jeg burde vel egentlig forventet noe sånt når det gjelder Google. De har jo en tendens til å skulle vise frem det de holder på med, før de er ferdig. For meg er ikke batteritiden noe problem, men jeg skjønner at for veldig mange veier det tungt. Nå syns jeg forøvrig disse batteritestene ikke alltid er så gode. De fleste (som jeg har sett hvordan gjøres) settes til å loope en nettside eller tilsvarende med skjermstyrken på 50%. Det er svakt fordi 50% skjermstyrke er veldig relativt, Nexus 4 har fått mye skryt for å ha plenty lysstyrke, og nummer 2 er at det er veldig avhengig av browseren og ikke telefonen ellers. Og Nexus 4 kommer med Chrome som er en dårlig nettleser. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 På denne testen brukte Nexus 3G mens de to beste brukte LTE. For min del har dette mer å si enn lysstyrken. Erfaringsmessig så bruker mobildata mest strøm. Greit nok at siste hånd på 4.2 enda, men at forskjellen er så stor er oppsiktsvekkende. Trodde lenge AMOLED skjermene var strøm tyver, men Nexus 4 har jo ikke det en gang. Sikkert Android OS bug som herjet under testen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå