en_stor_tomat Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Lurer på når denne kommer til djuice... Sendte djuice en epost dette spørsmålet, nå venter jeg bare på svar... Lenke til kommentar
hsds Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) De er allrede utsolgt, jeg trodde proxyløsningen jeg hadde funnet skulle fungere. Innen jeg hadde fått installert og fått tunnelbear til på fungere så var det utsolgt igjen, tok vel drøye 20 minutter fra kl 21. Skuffende at de ikke kan skaffe nok mobiler til at det holder hvertfall en times tid. Tydeligvis enorm pågang. Er ikke utsolgt, de har så stort trøkk at den vises som utsolgt. Google har lagt ut en melding om dette nå: "Google Play is currently experiencing very high traffic. Nexus 4 is not sold out and will still be available for purchase. Please try again shortly. Thank you for your patience." Bare å henge på F5 knappen Endret 27. november 2012 av hsds Lenke til kommentar
tobler0ne Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Står de "shipper" innen 4-5 uker på amerikansk play store til meg nå. Tar det virkelig så lang tid nå? Og dere som bruker VPN osv for å kjøpe fra USA: Er det trygt mtp. kredittkortinformasjon som proxyen kan få tak i? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Lurer på når denne kommer til djuice... Sendte djuice en epost dette spørsmålet, nå venter jeg bare på svar... Djuice får den når Telenor henter den inn. Hvis de er like trege som de var med Galaxy Nexus må du vente til midten av januar. Lenke til kommentar
en_stor_tomat Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Djuice får den når Telenor henter den inn. Hvis de er like trege som de var med Galaxy Nexus må du vente til midten av januar. Takk for svar! Lenke til kommentar
stue Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Fikk en sms fra elkjøp om at telefonen først ble levert 18. desember. Lefdal mente telefonen ble sendt fra dem 13. desember. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Lefdal og Elkjøp får garantert telefonen samtidig. Det er bare merkelig at de opererer med forskjellige datoer. Som en tommelfingerregel ville jeg normalt stolt på de som gir deg den seneste datoen. Forøvrig fikk jeg skjerm og baksidebeskyttelse til telefonen idag. Ganske nedtur at jeg ikke har fått kjøpt den ennå slik jeg hadde regnet med Fikk samtidig minnekort til Canon 6D som heller ikke har kommet ut Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Noen som vet når det kommer nye forsyninger til play store i usa eller uk? Lenke til kommentar
stue Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Er det tilsvarende samme takju, yakju styret på denne som det var på galaxy nexus? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 takju yakju? Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Er det tilsvarende samme takju, yakju styret på denne som det var på galaxy nexus? Nei Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Er det tilsvarende samme takju, yakju styret på denne som det var på galaxy nexus? All firmware kommer rett fra Google :-) Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Folkens! Vurderer å bestille på eBay. Elektronikk er jo tollfritt, vet jeg. Men jeg regner med å måtte betale mva på telefonen. Det jeg lurer på, er hvordan tollmyndighetene vurderer verdien av varen de beregner mva-en utifra? Altså hvordan vet de hvor mye en Nexus 4 er verdt? Selgeren av telefonen vil jo ikke oppgi hvilken pris jeg har kjøpt den av ham for. Vil de sjekke norsk listepris og beregne utifra det? Telefonen er jo ikke lansert i Norge enda. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Folkens! Vurderer å bestille på eBay. Elektronikk er jo tollfritt, vet jeg. Men jeg regner med å måtte betale mva på telefonen. Det jeg lurer på, er hvordan tollmyndighetene vurderer verdien av varen de beregner mva-en utifra? Altså hvordan vet de hvor mye en Nexus 4 er verdt? Selgeren av telefonen vil jo ikke oppgi hvilken pris jeg har kjøpt den av ham for. Vil de sjekke norsk listepris og beregne utifra det? Telefonen er jo ikke lansert i Norge enda. Første gan du bestiller fra utlandet. Også private selgere, eller Mrs. Smith som sender julepakke til sin nevø i norge, må oppgi verdi og innhold på utsiden av pakken. Dog, du kan be selger lyve på verdien på pakken. Men er det satt en tåpelig verdig så kan det bli oppdaget. Lenke til kommentar
poffer Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Folkens! Vurderer å bestille på eBay. Elektronikk er jo tollfritt, vet jeg. Men jeg regner med å måtte betale mva på telefonen. Det jeg lurer på, er hvordan tollmyndighetene vurderer verdien av varen de beregner mva-en utifra? Altså hvordan vet de hvor mye en Nexus 4 er verdt? Selgeren av telefonen vil jo ikke oppgi hvilken pris jeg har kjøpt den av ham for. Vil de sjekke norsk listepris og beregne utifra det? Telefonen er jo ikke lansert i Norge enda. Pakken vil mest sannsynlig bli stoppet i tollen - du vil få beskjed om at grunnen er manglende dokumentasjon og da mener tollvesenet at det ikke ligger faktura i/på pakken. Hvis så skjer (nesten garantert) så vil du måtte dokumentere verdien med kvittering fra nettbank/visa/mastercard. Har prøvd denne import "varianten" selv ved et par anledninger uten å lykkes... Eneste jeg oppnådde var at forsendelsen ble forsinket med en uke. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Folkens! Vurderer å bestille på eBay. Elektronikk er jo tollfritt, vet jeg. Men jeg regner med å måtte betale mva på telefonen. Det jeg lurer på, er hvordan tollmyndighetene vurderer verdien av varen de beregner mva-en utifra? Altså hvordan vet de hvor mye en Nexus 4 er verdt? Selgeren av telefonen vil jo ikke oppgi hvilken pris jeg har kjøpt den av ham for. Vil de sjekke norsk listepris og beregne utifra det? Telefonen er jo ikke lansert i Norge enda. Så lenge han merker pakken med verdien får du som regel ikke spørsmål fra tollen... Dette fyller de som regel ut på forhånd med avtalt beløp.. for i det heletatt å få sendt pakken. Hva prisen var da den ble kjøpt i statene har lite å si. Endret 5. desember 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Er det ikke slik at han kan merke pakken som gave, så unngås mva da? Utenom det så må du nok betale ordinær mva. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 5. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2012 Diskusjon om hvordan man snyter staten for mva ved import er ikke emnet i denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå