Gå til innhold

Den store GoPro tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan jeg kan benytte usb kabel fra pc og kjøre timelaps i et døgn?

Ser at den siste timelaps jeg kjørte "stoppet" etter ca 2 timer....

Evt noen som vet styrken volt, amp, watt etc for laderen til kameraet? Slik at jeg kanskje kan benytte en vanlig usb lader til et annet kamera?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan benytte usb kabel fra pc og kjøre timelaps i et døgn?

Evt noen som vet styrken volt, amp, watt etc for laderen til kameraet? Slik at jeg kanskje kan benytte en vanlig usb lader til et annet kamera?

Fant på denne siden http://www.newschoolers.com/ns/forums/readthread/thread_id/528592/ at det er mulig å benytte iphone lader til å lade gopro, evt også kjøre timelaps for 12 timer er ok.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å bruke kameraet når det er plugget i PCen men det fungerer med en ekstern USB lader. Mitt kamera tenderer til låse seg sånn at jeg må ta ut batteriet når jeg plugger i laderen. Hvis jeg skrur på kameraet først så går det bra. Kameraet viser en støpsel i displayet så det er noe de har har tenkt skal fungere.

Jeg har målt kameraet til bortimot 700 mA så jeg vil ikke anbefale å bruke en lader som greier mindre enn 1000 mA (1 A). USB skal være 5 V.

Det finnes også hundrevis av forskjellige batteripakker med USB kontakt som man kan bruke.

Lenke til kommentar

Jeg tror de har veldig mye å gjøre, de begynte å selge HERO 3 før programvaren var ferdig og veldig mange sliter med at kameraet låser seg og andre problemer. Den siste oppdateringen ser ut til å ha fikset de alvorligste problemene med mitt kamera så man kan håpe at det gjelder de fleste.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

Ser denne debatten har rast en stund om GoPro Hero Siver Edition 3 nå. Jeg sitter her å vurderer å kjøpe meg et GoPro 3 Silver Edition kamera (tror dette er bra nok for mitt bruk).

Hvordan er batterilevetiden på dette kameraet?

Følger det med Wi-Fi fjerkontroll styring?

Og hva er anbefalt hastighet, klasse og størrelse på minnekort?

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

GoPro 3 silver er stort sett lik GoPro 2 men mindre og har innebygget wifi. Det følger ikke med fjernkontroll.

16 GB klasse 10 er et ganske bra valg, da går vanligvis batteriet tomt før kortet blir fullt. Hvis du har tenkt å bruke protune eller ekstra batterier så gå for 32 GB.

GoPro 2 greier godt over 2 timer før batteriet er tomt men jeg vet ikke om Silver versjonen bruker like lite strøm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare modulen som settes på GoPro 2 kameraet. Du trenger http://www.komplett....aspx?sku=745823

Til den prisen så kan man i visse tilfeller vurdere å kjøpe en telefon istedet da får man skjerm også. Det avhenger av bruken siden fjernkontrollen kan man ha rundt håndleddet og den er vanntett.

Ok, takk for dette. Jeg har en iPhone 5, men dette kameraet kommer til å leve under hard bruk, så vil i en del tilfeller være temmelig upraktisk å benytte seg av telefonen. Hehehe

Lenke til kommentar

Det er bare modulen som settes på GoPro 2 kameraet. Du trenger http://www.komplett....aspx?sku=745823

Til den prisen så kan man i visse tilfeller vurdere å kjøpe en telefon istedet da får man skjerm også. Det avhenger av bruken siden fjernkontrollen kan man ha rundt håndleddet og den er vanntett.

Ok, dette hørest greit ut. Jeg har en iPhone 5 serru.. Men tenkte at det er kansje litt mere "handy" med en slik fjernkontroll, da dette kameraet kommer til å få seg et tungt liv...!

Da ser det og ut til at det er lettere å slå av/på kameraet, for å spare strøm etc..

Men om jeg altså har forstått dette riktig, så trenger jeg: Den fjernkontrollen som du linka til, samtidig som jeg også trenger det som jeg liket til lengre oppe?

Det var da igrunn litt skuffende at det behøves så mye ekstrautstyr...!

De skulle hvertfal ha laget til pakkeløsninger, der man kunne kjøpe alt som man trenger, på en gang... hehehe

Lenke til kommentar

Du trenger bare fjernkontrollen, Silver har innebygget wifimodul. Så modulen du linket til trenger du bare hvis du kjøper GoPro 2. De har pakkeløsninger også men det er ikke alle forhandlerne som selger de.

Okay, tusen takk for hjelpen! Jeg ble temmelig forvirra her nå en liten stund , heheheh!

Lenke til kommentar

Du trenger bare fjernkontrollen, Silver har innebygget wifimodul. Så modulen du linket til trenger du bare hvis du kjøper GoPro 2. De har pakkeløsninger også men det er ikke alle forhandlerne som selger de.

Ser faktisk ut til at jeg sparer en del penger da på å bestille Black Edition istedenfor silver.... Da jeg alike vel skal ha Wi-Fi styring på kameraet mitt, og Silver kommer uten denne styringen?

Lenke til kommentar

Ja det kan være lite å spare og i noen tilfeller kan Black være billigere enn SIlver + fjernkontrollen. Det avhenger av hvor man bestiller og hvilken pakke man bestiller. Apple.no tenderer til å være veldig billig på Black men man får med få festeanordninger og de kan være litt slitsomme når det gjelder reklamasjoner.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke mulig og se hva som følger med i pakkene på Japanphoto, de har kun adventure på lager også.

Infoen som står under bildet av noe av innholdet i pakka blir jo bare borte etter noen tidel sekunder etter at du har klikket på produktet.

De Japanphoto sidene er totalt ubrukelige.

Apple har vel ikke noe med reklamasjoner å gjøre, dette taes direkte med Gopro.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...