Kristallo Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 ... Så, ka er forskjellen på GoPro 3+ Silver og GoPro HERO 3 White Edition actionkamera? Bortsett fra pris, som eg har sett på internett (sistnevnte er nesten 1000kr billigare om eg forstår det rett?) GoPro HERO 3 White har en mye dårligere sensor og er generelt simplere. Jeg synes ikke det gir bra nok bildekvalitet til prisen. Det gir ok resultat når det er sol og du ikke forventer topp kvalitet men Silver og Black ligger langt foran på bildekvalitet kvalitet og antall bilder pr sekund som kan være veldig viktig avhengig av bruken. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Hei, har nettop kommet hjem fra en lengre ferietur, har tilsammen ca 50 mindre klipp som jeg har redigert sammen i Gopro Studio 2.0. Klippet blir ca 50 min langt og filen på 1080p instillingen blir ca 8GB. Etter LANG tid med exportering så fungerer ikke filmen. Kan ikke avspilles med noen avspillere (vlc, media player classic osv) Hvis jeg exporterer til den lavest mulige kvalitet som da er til "mobile enheter", så fungerer alt helt perfekt. Men er altså ut etter en noe bedre kvalitet Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hei, har nettop kommet hjem fra en lengre ferietur, har tilsammen ca 50 mindre klipp som jeg har redigert sammen i Gopro Studio 2.0. Klippet blir ca 50 min langt og filen på 1080p instillingen blir ca 8GB. Etter LANG tid med exportering så fungerer ikke filmen. Kan ikke avspilles med noen avspillere (vlc, media player classic osv) Hvis jeg exporterer til den lavest mulige kvalitet som da er til "mobile enheter", så fungerer alt helt perfekt. Men er altså ut etter en noe bedre kvalitet Noen som har peiling? SVAR! Fant ut av dette selv. Gopro Studio 2.0 har ett problem der mp4 filer over 4GB blir ikke spillbare\ korrupte, fant tilslutt svar på offesielle gopro forumet. Hvis flere sliter med dette problemet så har det ikke kommet noen fiks enda. Jeg exporta til Cineform AVI, fila ble ca 90GB. da med 45min spilletid. Bruke så Premiere Pro for å converte og få ned str til rundt 10gb. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Da ble det også GoPro HD Hero 3+ Black Edition på meg i dag, så velkommen til meg i klubben 2 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Har sett litt på bacpac i det siste, og funnet ut at siden jeg får med housing, kan jeg like godt bestille huset til hero3+ selv om jeg har 3 be. Kameraet og batteripakken passer like bra sant? Beste tilbudet? http://www.fotovideo.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=172869&WebSiteMapNodeID=1000001&utm_campaign=Prisguide_Prisjakt&utm_source=Prisjakt&utm_medium=link Lenke til kommentar
Damon Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Hei. Jeg prøvde å laste en video opp til YouTube som er i 1080p. Når den er lastet opp og all behandling er ferdig, vil den bare vise i 720p i videoavspilleren. Jeg har sjekket med MediaInfo at videoen er i 1080p etter exportering fra GoPro Studio. Det jeg synes er litt merkelig er at når jeg tar opp videoen i redigeringstjenesten til YouTube etter opplasting, får jeg valget om 1080p, men ikke i den ordinære avspilleren til videoen. Noen som har noe info om dette? På forhånd, takk. Legger ved lenken, så kan dere se selv: https://www.youtube.com/watch?v=s-oAmeenUcI -Reidar Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det hender det tar litt tid før man kan velge 1080p - videoen er ikke ferdig rekomprimert. Lenke til kommentar
Damon Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Det hender det tar litt tid før man kan velge 1080p - videoen er ikke ferdig rekomprimert. Tar dette så lang tid? Videoen ble lastet opp i går. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Kommer opp i 1080p her, samme med Youtube. Fin timelapse Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Lært mye gode tips av denne karen på Youtube: http://www.youtube.com/user/micbergsma?feature=watch Lenke til kommentar
Damon Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Kommer opp i 1080p her, samme med Youtube. Fin timelapse Jeg så nettopp at alle de andre videoene jeg tidligere har lastet om, som var i 1080p, nå viser kun 720p. Usikker, men må bare spørre. Kan dette ha noe med at jeg bruker mac? Annen type videoavspilling eller koding eller noe? Har ikke peiling, men får ofte det svaret når jeg sier at jeg bruker mac Og ja, Mompen, jeg abbonerer på hans kanal fra før! Mye bra Endret 1. mars 2014 av nestrejg 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Tar dette så lang tid? Videoen ble lastet opp i går. Bruker du HTML5-playeren? Denne kan oppføre seg litt annerledes. Videoen din kjører fint i 1080p her. (Var på mobil, har ikke sjekket før nå.) Endret 1. mars 2014 av Trondster Lenke til kommentar
Damon Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Tar dette så lang tid? Videoen ble lastet opp i går. Bruker du HTML5-playeren? Denne kan oppføre seg litt annerledes. Videoen din kjører fint i 1080p her. (Var på mobil, har ikke sjekket før nå.) Er litt løk når det kommer til dette.. Hvordan ser jeg det? Og hva må jeg evt gjøre? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Tar dette så lang tid? Videoen ble lastet opp i går. Bruker du HTML5-playeren? Denne kan oppføre seg litt annerledes. Videoen din kjører fint i 1080p her. (Var på mobil, har ikke sjekket før nå.) Er litt løk når det kommer til dette.. Hvordan ser jeg det? Og hva må jeg evt gjøre? Du kan konfigurere det her: http://www.youtube.com/html5 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Har bestilt litt stæsj til GoPro'en min fra Dealextreme, så skal få laget en liten review her av utstyret om det er interessant - 4 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Ja takk til reviews! Gjerne av batteriene og tripoden.. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Tripod! Dealextreme SKU: 287825 Liten og hendig sak på 48 gram. Koster 5,78 dollar fra Dealextreme med gratis frakt. Hele tripoden er laget i aluminium / plast og virker forholdsvis solid bygd. Kan brukes med både kompaktkamera og GoPro. Enkel justering av vinkel på kamera med en liten skrue på siden. Sitter godt, og med GoPro montert har jeg ikke sett antydning til at den siger. Det medfølger tripod-feste til GoPro-huset, laget i plast og aluminium, ser helt lik ut som den originale fra GoPro selv. Eneste minus jeg har funnet er at den ikke har gummiføtter på undersiden, så den kan kanskje skli om den står på en skjev og glatt overflate, samt at skruen til justering av hodet virker litt slarkete, men det er intet problem å justere den allikevel. Ellers et helt supert kamerastativ med en hendig størrelse, og til en finfin pris. Har også laget en liten video av stativet: http://youtu.be/LqwtLj4J67E Endret 4. mars 2014 av Mompen 1 Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Fikk også en monopod i dag (Dealextreme) SKU 293709. Veier 126 gram og er 22cm lang sammenslått, og 95 cm utslått. 12,53 dollar, ca 80kr fraktfritt levert. Monopod for GoPro og vanlige kompaktkameraer. Laget i aluminium, plast og gummi. + en sikkerhetslenke til å ha rundt hånden. Kan vinkles trinnløst med å skru på en plastskrue på siden av hodet, har heller ikke her merket noe til at den siger. Den skyves lett ut og holder seg godt ute, uansett hvor langt ut man har den. Komfortabelt grep på det gummierte håndtaket (litt mykt med riller). Om noen ønsker et klipp av/fra denne og så si gjerne fra, så fikser jeg det. 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Drit bra! Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hadde varen? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Drit bra! Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hadde varen? Det ble bestilt 20/2 og kom den 4/3. Det var en større pakke som ble delt opp i 3 pakker, da ikke alt var på lager. Så venter på to pakker til med resten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå