Miamaria Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Det er ikke feil at dybdefokus på 3+ er mye mindre enn på vanlig 3be. Dette for å skape skarpere bilde på de nærmeste 1-3 metrene ifra kamerafestet. Dette er bekreftet ifra gopro, og er siktet etter alle de som driver med action shots. Om det er fokusfeil på linsen, type at ikke hele bildet er i fokus om du tar bilde av en vegg på 2 meters avstand, vil gopro fikse dette på garanti, det at man ikke har "uendelig" dybdefokus derimot, er ikke noe de fikser. Ser jo på bildet som ble lagt inn, at kanoen er skarp og fin, mens etter et 3ish meter, blir det ganske dårlig med detaljer. Just presis. Jeg er rimelig sikker på at dét er problemet, ja. (Virker også som dette nye er mindre lyssterkt enn de forrige.) Nå bruker jeg også mitt til actionshots, men det har aldri vært noe problem - det forrige taklet begge deler. Nå har jeg dessverre endt opp med ett som bare takler én av delene. - Neste spørsmål - er denne fokusjusteringen også gjort på silver og white edition, eller kan løsningen være å skaffe et av dem? - Men en annen ting. For meg ser de to kameraene helt like ut? Og at det bare er huset de har spart størrelse og vekt på? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Kamerahuset er identisk sånn at alt ekstrautstyr fremdeles passer. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) Noen som bruker Sony Vegas når de lager timelapse? Har ikke hatt noen problemer med det før, men når jeg legger til bilder nå, så blir previewen helt svart. Ser ingenting når jeg prøver å spille av. Forslag? Edit: Nevermind, jeg som hadde tulla med noen innstillinger.. Endret 1. februar 2014 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Tangotare Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Hei! Er ny her - håper jeg kan få noen tips her.. har en hero silver +3 og har lastet filmer over på pc (bruker redigeringsprogrammet lastet ned fra Gopro-sidene) men når jeg kjører dem er filmene hakkete (mest stillbilder egentlig). Tips? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Sjekk at du ikke bruker høyere oppløsning enn 1920x1080, mange PCer sliter med høyere oppløsning og hakker voldsomt. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Litt aktivitet der oppe i dag ja. Skjer med at størrelsen blir så liten, når man trykker på "actual size"? Den tok opp i 12mp og jeg renderet den i 720p... 1 Lenke til kommentar
jajamensen Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hva slags innstillinger brukte du? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 12mp og bilde hvert 5sek. 1 Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Har et GoPro hero black 3+ på vei i posten. Hvilke minnekort annbefaler dere, størrelse? Skal bruke det på rc bil/heli. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Disse kortene vil gi optimal ytelse i 4k, 2.7k, og Protune. Stort sett alle som er klasse 10 eller høyere vil fungere men med redusert kvalitet ved nevnte instillinger. SanDisk Extreme 32GB microSDHC (SDSDQXL-032G) SanDisk Extreme 64GB microSDXC (SDSDQXL-064G) Lexar 32GB SDHC 600x (LSDMI32GBSBNA600R) Lexar 64GB SDXC 600x (LSDMI64GBSBNA600R) Delkin 32GB SDHC (DDMICROSDPRO2-32GB) Delkin 64GB SDXC (DDMICROSDPRO264GB) Samsung 64GB SDXC (MB-MGCGB/AM) 32GB holder ganske bra hvis du ikke har ekstra batteri, da har du omentrent fyllt kortet på den drøye timen batteriet varer hvis du bruker maksimal kvalitet. 2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg har god erfaring med Samsung sitt 1 Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Kamerahuset er identisk sånn at alt ekstrautstyr fremdeles passer. Nei, det er det definitivt ikke. Det sto på infoen, men det var direkte feil. (F.eks. passer selve backpacken på kameraet - men bakdøra som fulgte med backpaken passer ikke på det nye huset.) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Kamerahuset er identisk sånn at alt ekstrautstyr fremdeles passer. Nei, det er det definitivt ikke. Det sto på infoen, men det var direkte feil. (F.eks. passer selve backpacken på kameraet - men bakdøra som fulgte med backpaken passer ikke på det nye huset.) Jeg mener kamerahuset, ikke dykkerhuset. Dykkerhuset er mindre men selve kameraet er samme størrelse som før. Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Kamerahuset er identisk sånn at alt ekstrautstyr fremdeles passer. Nei, det er det definitivt ikke. Det sto på infoen, men det var direkte feil. (F.eks. passer selve backpacken på kameraet - men bakdøra som fulgte med backpaken passer ikke på det nye huset.) Jeg mener kamerahuset, ikke dykkerhuset. Dykkerhuset er mindre men selve kameraet er samme størrelse som før. Aha, huset til kameraet heter dykkerhus ja, notert. Whatever - det hjelper jo rimelig lite at backpacken fortsatt passer, når ikke døra som hører med, gjør det. Da funker det jo bare uten (dykker!)hus, med ekstrautstyret. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 ... Aha, huset til kameraet heter dykkerhus ja, notert. Whatever - det hjelper jo rimelig lite at backpacken fortsatt passer, når ikke døra som hører med, gjør det. Da funker det jo bare uten (dykker!)hus, med ekstrautstyret. Ja det er ganske idiotisk. GoPro sier man kan ta kontakt med dem hvis man mangler passende dør. Jeg regner med at de sender passende dør til de som trenger det. Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Oi, mange mennesker med mye kunnskap om GoPro her. Er ei jente på 21 år som vil bestille meg et GoPro kamera, men har rett og slett ikke peiling på hvilket jeg skal kjøpe. Kameraet skal vel generelt bli brukt til å lage filmer av opplevelser som jeg vil huske en stund. Eks. venninnetur til Syden osv. Håper noen har gode tips til hvilket kamera som er best for "hobby-opplevelser" og ikke noe seriøse greier. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Oi, mange mennesker med mye kunnskap om GoPro her. Er ei jente på 21 år som vil bestille meg et GoPro kamera, men har rett og slett ikke peiling på hvilket jeg skal kjøpe. Kameraet skal vel generelt bli brukt til å lage filmer av opplevelser som jeg vil huske en stund. Eks. venninnetur til Syden osv. Håper noen har gode tips til hvilket kamera som er best for "hobby-opplevelser" og ikke noe seriøse greier. Til de kravene du stiller, trenger du kanskje ikke å legge så mye penger i det aller nyeste kameraet. Det som skiller de nye og litt dyrere modellene fra forgjengerne er i store trekk hvor mange bilder i sekundet du kan filme og i hvor høy oppløsning du kan filme. For eksempel kan Hero3 Black Edition filme i maks 60 bilder i sekundet i 1080p, mens hero3+ BE har noen flere bilder i sekundet i 1080p. Andre forskjeller er noen små funksjoner og innstillinger, hvitbalanse og hvor bra det filmer i mørket. Men om kameraet ikke skal brukes til noe avanserte saker som raske, hyppige ting som for eksempel et skihopp som man gjerne vil filme med mange bilder i sekundet slik at man kan lage slow motion effekt, tror jeg du trygt kan velge white eller silver. Men en ting jeg regner med hadde passet bra til slike "hobby-opplevelser" er en lcd-bacpac, slik at du faktisk kan se hva du filmer Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Her om dagen fikk jeg endelig satt meg ned og mekket sammen en liten snutt fra en tur til Afrika jeg hadde, filmet hovedsaklig meg GoPro. Virkelig positivt overrasket over kvaliteten. Neste tur må jeg bare huske på å filme enda mer Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Oi, mange mennesker med mye kunnskap om GoPro her. Er ei jente på 21 år som vil bestille meg et GoPro kamera, men har rett og slett ikke peiling på hvilket jeg skal kjøpe. Kameraet skal vel generelt bli brukt til å lage filmer av opplevelser som jeg vil huske en stund. Eks. venninnetur til Syden osv. Håper noen har gode tips til hvilket kamera som er best for "hobby-opplevelser" og ikke noe seriøse greier. GoPro 3+ Silver er bra nok hvis du ikke har spesielle krav. Det du må vurdere er om ekstrem vidvinkel er det du er ute etter. Sjekk filmer på youtube for å finne ut om det er det du er ute etter. Jeg har aldri savnet skjerm, når du holder kameraet så filmer du alt du ser, det er umulig å ikke få med det man vil. Ekstrem vidvinkel er perfekt for action men ikke så bra for intime filmer og dårlig lys. Til det trenger du noe sånt som Sony RX100 som tar fantastiske bilder og filmer meget bra, men som ikke er vanntett. Lenke til kommentar
Oneness Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Oi, mange mennesker med mye kunnskap om GoPro her. Er ei jente på 21 år som vil bestille meg et GoPro kamera, men har rett og slett ikke peiling på hvilket jeg skal kjøpe. Kameraet skal vel generelt bli brukt til å lage filmer av opplevelser som jeg vil huske en stund. Eks. venninnetur til Syden osv. Håper noen har gode tips til hvilket kamera som er best for "hobby-opplevelser" og ikke noe seriøse greier. GoPro 3+ Silver er bra nok hvis du ikke har spesielle krav. Det du må vurdere er om ekstrem vidvinkel er det du er ute etter. Sjekk filmer på youtube for å finne ut om det er det du er ute etter. Jeg har aldri savnet skjerm, når du holder kameraet så filmer du alt du ser, det er umulig å ikke få med det man vil. Ekstrem vidvinkel er perfekt for action men ikke så bra for intime filmer og dårlig lys. Til det trenger du noe sånt som Sony RX100 som tar fantastiske bilder og filmer meget bra, men som ikke er vanntett. Så, ka er forskjellen på GoPro 3+ Silver og GoPro HERO 3 White Edition actionkamera? Bortsett fra pris, som eg har sett på internett (sistnevnte er nesten 1000kr billigare om eg forstår det rett?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå