Gå til innhold

Den store GoPro tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå skaffet meg battery backpack til GoPro Hero 3. Er fortiden på fjellet, uten skikkelig tilgang på nett, og har ikke fått testet backpacken ennå. Er dette kun plug'n play??

Er det slik at jeg må lade "begge" batteriene ? JEg skjønner ikke helt dette, er da eksta inputter på selve batteriet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da kom black edition levert på døren i dag! skal kjøpe minnekort i morgen tenkte jeg på elkjøp, hvilke må jeg ha, har hørt det kun er spesifikke kort som passer?

skal jeg putte inn batteriet i kameraet med en gang, eller må det lades opp alene først?

takk for hjelp

Lenke til kommentar

da kom black edition levert på døren i dag! skal kjøpe minnekort i morgen tenkte jeg på elkjøp, hvilke må jeg ha, har hørt det kun er spesifikke kort som passer?

skal jeg putte inn batteriet i kameraet med en gang, eller må det lades opp alene først?

takk for hjelp

Lad opp batteriet, installer firmware, sett inn minnekort, formater det og off you go :)

Angående minnekort bør du ha minst klasse 6 (class 6) av et stabilt merke som f.eks Sandisk eller Lexar. Minnekorttypen er Micro-SDHC. Micro-SDXC om du vil ha kapasiteter på 64 og 128GB.

Lenke til kommentar

takk for hjelp

Et sandisk Micro-SDHC 32 gb (helst class 10) kort skal gjøre susen :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte class 10 på clas ohlsson, men mener å ha hørt at det er forskjell på ulike class 10-kort i lese-/skrivehastighet. Stemmer det?

Class 10 betyr at den minimum skal kunne klare en konstant skrivehastighet på 10MB/s, som også kreves av Black-versjonen. Det kan godt være at den har en hel del høyere skrive- og lesehastigheter til overførsel av filer til/fra PC. Det er forskjell på konstant skrivehastighet ved filming og skrivehastigheten ved overførsel av filer. Et kjappere kort gir i denne sammenhengen kun fordelen at det tar kortere tid å overføre videoen til PC etterpå.

Pass på å formatere kortet i kameraet, og formater helst kortet i kameraet hver gang du har tømt det.

Hvis du bare sletter enkeltfiler, og ofte beholder filer i lang tid, så blir kortet fragmentert, og det kan hende skrivehastigheten går så lavt at du ikke får filmet. Dette er ikke et problem hvis du jevnlig formaterer kortet.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte class 10 på clas ohlsson, men mener å ha hørt at det er forskjell på ulike class 10-kort i lese-/skrivehastighet. Stemmer det?

Ja, Class 10 setter en nedre grense for hastigheten, men den kan være mange ganger høyere siden det ikke finnes noe over Class 10 i det systemet. Nye SDXC kort bruker ofte et annet system der de er merket UHS-I og UHS-II, de kortene er som oftest lynraske.

For å finne ut hvor raskt kortet ditt er så kan du teste det ved å overføre en stor fil og ta tiden, eller sjekke det hos produsenten.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

Ja, Class 10 setter en endre grense for hastigheten, men den kan være mange ganger høyere siden det ikke finnes noe over Class 10 i det systemet. Nye SDXC kort bruker ofte et annet system der de er merket UHS-I og UHS-II, de kortene er som oftest lynraske.

For å finne ut hvor raskt kortet ditt er så kan du teste det ved å overføre en stor fil og ta tiden, eller sjekke det hos produsenten.

Er alle class 10-kort kjappe nok?

Lenke til kommentar

Om det står "buy it now", sånn som det står på den jeg linket til. Kan du kjøpe den direkte for den prisen + eventuell frakt.

Kan være hensiktsmessig å velge shipping tab'en du får opp litt lengre ned, om du ikke er logget inn, så du ser hva prisen blir til norge (og om de sender til norge).

Det er også endel auksjoner/salg som har mulighet for både bids og buyitnow, jeg velger 99% av tilfellene og søke på buy it now only i filteret på siden når jeg ser etter ting. Også sortere på pris + frakt.

Ja, original batteriet er likt kopiene, og passer i samme lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...