Skipstrixy Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Jeg har nå skaffet meg battery backpack til GoPro Hero 3. Er fortiden på fjellet, uten skikkelig tilgang på nett, og har ikke fått testet backpacken ennå. Er dette kun plug'n play?? Er det slik at jeg må lade "begge" batteriene ? JEg skjønner ikke helt dette, er da eksta inputter på selve batteriet. Lenke til kommentar
Hans-Carlos Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 da kom black edition levert på døren i dag! skal kjøpe minnekort i morgen tenkte jeg på elkjøp, hvilke må jeg ha, har hørt det kun er spesifikke kort som passer? skal jeg putte inn batteriet i kameraet med en gang, eller må det lades opp alene først? takk for hjelp Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 da kom black edition levert på døren i dag! skal kjøpe minnekort i morgen tenkte jeg på elkjøp, hvilke må jeg ha, har hørt det kun er spesifikke kort som passer? skal jeg putte inn batteriet i kameraet med en gang, eller må det lades opp alene først? takk for hjelp Lad opp batteriet, installer firmware, sett inn minnekort, formater det og off you go Angående minnekort bør du ha minst klasse 6 (class 6) av et stabilt merke som f.eks Sandisk eller Lexar. Minnekorttypen er Micro-SDHC. Micro-SDXC om du vil ha kapasiteter på 64 og 128GB. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 19. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2013 da kom black edition levert på døren i dag! skal kjøpe minnekort i morgen tenkte jeg på elkjøp, hvilke må jeg ha, har hørt det kun er spesifikke kort som passer? skal jeg putte inn batteriet i kameraet med en gang, eller må det lades opp alene først? takk for hjelp Et sandisk Micro-SDHC 32 gb (helst class 10) kort skal gjøre susen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Et sandisk Micro-SDHC 32 gb (helst class 10) kort skal gjøre susen Til Black skal det være class 10 eller bedre. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Til Black skal det være class 10 eller bedre. Jeg kjøpte class 10 på clas ohlsson, men mener å ha hørt at det er forskjell på ulike class 10-kort i lese-/skrivehastighet. Stemmer det? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Jeg kjøpte class 10 på clas ohlsson, men mener å ha hørt at det er forskjell på ulike class 10-kort i lese-/skrivehastighet. Stemmer det? Class 10 betyr at den minimum skal kunne klare en konstant skrivehastighet på 10MB/s, som også kreves av Black-versjonen. Det kan godt være at den har en hel del høyere skrive- og lesehastigheter til overførsel av filer til/fra PC. Det er forskjell på konstant skrivehastighet ved filming og skrivehastigheten ved overførsel av filer. Et kjappere kort gir i denne sammenhengen kun fordelen at det tar kortere tid å overføre videoen til PC etterpå. Pass på å formatere kortet i kameraet, og formater helst kortet i kameraet hver gang du har tømt det. Hvis du bare sletter enkeltfiler, og ofte beholder filer i lang tid, så blir kortet fragmentert, og det kan hende skrivehastigheten går så lavt at du ikke får filmet. Dette er ikke et problem hvis du jevnlig formaterer kortet. Endret 20. mars 2013 av Trondster Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) Jeg kjøpte class 10 på clas ohlsson, men mener å ha hørt at det er forskjell på ulike class 10-kort i lese-/skrivehastighet. Stemmer det? Ja, Class 10 setter en nedre grense for hastigheten, men den kan være mange ganger høyere siden det ikke finnes noe over Class 10 i det systemet. Nye SDXC kort bruker ofte et annet system der de er merket UHS-I og UHS-II, de kortene er som oftest lynraske. For å finne ut hvor raskt kortet ditt er så kan du teste det ved å overføre en stor fil og ta tiden, eller sjekke det hos produsenten. Endret 21. mars 2013 av Kristallo Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Ja, Class 10 setter en endre grense for hastigheten, men den kan være mange ganger høyere siden det ikke finnes noe over Class 10 i det systemet. Nye SDXC kort bruker ofte et annet system der de er merket UHS-I og UHS-II, de kortene er som oftest lynraske. For å finne ut hvor raskt kortet ditt er så kan du teste det ved å overføre en stor fil og ta tiden, eller sjekke det hos produsenten. Er alle class 10-kort kjappe nok? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Er alle class 10-kort kjappe nok? Alle class 10-kort (eller kjappere) skal i teorien være kjappe nok, hvis det ikke er noe eBay-bajs som bare påstår at de er class 10. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Ja, jeg bruker et Class 10 som ligger på nederste grense for Class 10 og det fungerer fint. Det eneste jeg merker er at det er litt tregt å fotografere med siden kameraet venter til bildet er lagret før man kan ta neste bilde. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Takk for svar! Noen som har erfaring med uoriginale ladere og batteripakker? Selges jo relativt billig på f.eks. dealextreme.com. Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Kjøp via Ebay i stedet, mye raskere enn DX. Jeg har kjøpt 2 sett med ladere og batteri, fungerer fint. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Er ikke DX billigere? Jeg har god tid, og synes det er greit å handle på DX. Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=121083632452 2 batterier + lader + tripod mount. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 http://cgi.ebay.com/...em=121083632452 2 batterier + lader + tripod mount. Ingen gal pris! Har ingen erfaring med kjøp på ebay. Er dette en auksjon eller en fast pris? Kan originalbatteriet lades i uoriginal lader? Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Om det står "buy it now", sånn som det står på den jeg linket til. Kan du kjøpe den direkte for den prisen + eventuell frakt. Kan være hensiktsmessig å velge shipping tab'en du får opp litt lengre ned, om du ikke er logget inn, så du ser hva prisen blir til norge (og om de sender til norge). Det er også endel auksjoner/salg som har mulighet for både bids og buyitnow, jeg velger 99% av tilfellene og søke på buy it now only i filteret på siden når jeg ser etter ting. Også sortere på pris + frakt. Ja, original batteriet er likt kopiene, og passer i samme lader. Lenke til kommentar
Goscinny2 Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Ingen grunn til å være skeptisk til uoriginale komponenter heller? Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 21. mars 2013 Del Skrevet 21. mars 2013 Skal alltid være litt skeptisk til hva en handler, noen ganger stemmer pris og kvalitet. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 21. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2013 http://cgi.ebay.com/...em=121083632452 2 batterier + lader + tripod mount. 90 kr for to batterier, en vegglader og en tripod mount...serriøst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå