Gå til innhold

Den store GoPro tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg er skuffet over den latterlige batterikapasiteten på hero3'en...Må nok til med en battery bacpac her ja! Satte ut en hero 2 og hero 3 samtidig på timelapse mode, bilde hvert 2 sekund. Kameraene sto der i ca 70 minutt. Begge to var fulladet. I det jeg hentet kameraene var det ingen streker igjen av hero3en, og mest sansynlig akkuratt på veg til å slå seg av. Hero2en hadde 2 streker igjen. Edit: Hadde også av wifi.

Fant at batteritiden er relativt spinkel på 3´ern, kjøpte meg en battery pack igår. Vurderte en slik powerbank og plugge den rett i usb på gopro, men da må man kjøre naked casen eller borre hull.. Har ikke fått prøvd batteri tiden ordentlig med packen, men håper det vil vare litt..

Merker at det begynner å bli dyrt med Gopro :p

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt forstå at man skal måtte oppdatere for hvert kort. Oppdateringen er da noe som skjer i kamera? Går jeg ut ifra, ettersom det står på kamera at det driver og oppdaterer, og at alle innstillinger nullstilles.

Men det er kanskje noen av de filene som bør ligge på kortet, i alle fall?

Jeg gjorde nå hele prosessen i går. Testet litt, og det låste seg ikke. Men den mistet plutselig (virket først) kontakten med fjernkontrollen, og batteriet måtte ut for at det skulle fikse seg.

Noe skal det visst være uansett. Sprø greier.

Lenke til kommentar

Det der var ikke ulikt støyen jeg har på noen av mine filmer. Det pussige er at jeg tok en testfilming her hjemme, hvor jeg prøvde med både telefonen og gps'n inn mot kamera, uten at det ga noen lyd. Her var det stille. Men på tur sist, kom det ulyd på filmen igjen. En butikkfyr i dag foreslo jeg skulle teste det med å holde det i hånden ut bilvindu, for å se om det kunne være noe med pakningen som gjorde det, at det var vind det reagerer på. Litt rart synes jeg da, at den skulle være så jevn, men. Jeg skjønner ikke helt hva det kan være, for den er ikke der når jeg filmer i stua.

Ellers har kamera ikke låst seg ennå siden jeg la filene over på det nyeste kortet også og oppdaterte - men det har en gang mistet forbindelsen til fjernkontrollen, og så slutter det stadig å filme fordi det tror det er fullt. Da har jeg brukt ca. 4 gb av 32... Så her er det noe helt feil uansett altså.

Lenke til kommentar

Hvilken modus filmer du i når det slutter å filme? Du er helt sikker på at den ikke lager en ny fil? Mitt gjør det siden kortet er fat32, så en film kan fort bli på 2-3 filer.

Angående lyden, så kan jeg prøve å ta en tur med bilen i morgen. Det merkelige er at dette er den eneste av tolv filmer hvor det støyer..

Lenke til kommentar

Lyden høres ut som det er støy som blir laget i selve kameraet, den forandret seg når de høyeste lydene kom utenfra. Kansje det er et problem med den automatiske nivåkontrollen?

Det kan også være temperatur eller lys som påvirker det. I gode gamle dager så kunne man få noe lignende på (dårlig) analog video hvis det var veldig lyst.

Lenke til kommentar

Hvilken modus filmer du i når det slutter å filme? Du er helt sikker på at den ikke lager en ny fil? Mitt gjør det siden kortet er fat32, så en film kan fort bli på 2-3 filer.

Det skjer litt forskjellig. Filmer 1440-24 og timelapser samtidig, husker ikke hvor ofte den tar bilder. Ikke veldig ofte. Forrige gangene har det pepet, stått FULL på skjermen og stoppet opp - nå stoppet kamera å telle på ca fire minutter mens fjernkontrollen fortsatte å telle til den etter et drøyt minutt mistet kontakten med kamera og nå står og søker. Slått av og på kontroll - ingen kontakt. Joda, nå har kamera låst seg. Altså - mens det filmet og ingenting annet ble gjort. Det bare lå her.

Lenke til kommentar

Lyden høres ut som det er støy som blir laget i selve kameraet, den forandret seg når de høyeste lydene kom utenfra. Kansje det er et problem med den automatiske nivåkontrollen?

Det kan også være temperatur eller lys som påvirker det. I gode gamle dager så kunne man få noe lignende på (dårlig) analog video hvis det var veldig lyst.

Men er det ikke litt rart at det forekommer på én film, mens de andre som er filmet under samme forhold, er helt fine?

Lenke til kommentar

Men er det ikke litt rart at det forekommer på én film, mens de andre som er filmet under samme forhold, er helt fine?

Jeg sjekket her nå. Har sånn lyd på alle filmene jeg har brukt til noe. Mistenker at jeg rett og slett ikke har hatt lyden høyt nok på da jeg testet... Skal sjekke hvis jeg filmer inne nå.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ingenting. Nå filmer jeg innendørs, i varmen. Sjekket tidligere testfilm fra stua - det var sånn ulyd der også ja. Filmet en her nå - ulyd. Så slo jeg av telefonen - vips, en film uten ulyd.

Det kan jo høres logisk ut - da er det telefonen, skulle man tro. MEN på turen jeg filmet flere klipp sist så lå telefonen min i en annen manns kajakk - likevel ulyd på alle klippene! Ikke så logisk likevel.

Synes ellers det blir veldig varmt på kort tid, dette kamera, er deres sånn? Det er jo ikke sol på det en gang.

Lenke til kommentar

Hvor ofte lanseres det nytt kamera? Er det slik at Hero3 black edition vil være toppmodellen ut året?

Usikker på når Hero ble lansert, men 2'rn ble vel lansert i 2011? Og i og med Gopro markedsfører med at "de ikke sparte noen ressurser under utviklingen av hero3", så regner jeg med det i alle fall blir et par år før vi ser tegn til en ny versjon.

Lenke til kommentar

Usikker på når Hero ble lansert, men 2'rn ble vel lansert i 2011? Og i og med Gopro markedsfører med at "de ikke sparte noen ressurser under utviklingen av hero3", så regner jeg med det i alle fall blir et par år før vi ser tegn til en ny versjon.

Ok. Finnes det kamera som er bedre?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ingenting. Nå filmer jeg innendørs, i varmen. Sjekket tidligere testfilm fra stua - det var sånn ulyd der også ja. Filmet en her nå - ulyd. Så slo jeg av telefonen - vips, en film uten ulyd.

Det kan jo høres logisk ut - da er det telefonen, skulle man tro. MEN på turen jeg filmet flere klipp sist så lå telefonen min i en annen manns kajakk - likevel ulyd på alle klippene! Ikke så logisk likevel.

Synes ellers det blir veldig varmt på kort tid, dette kamera, er deres sånn? Det er jo ikke sol på det en gang.

Jeg har prøvd å gjenskape støyen uten hell så langt. Er det noen andre som får ulyder når mobiltelefonen er på?

Kameraet er lite og lett og bruker mye strøm så det blir veldig varmt. At det blir fort varmt er positivt, det betyr at det greier å lede varmen effektivt til overflaten.

Lenke til kommentar

Huset. Lyden er det kamera selv som lager, og den blir forsterket når man tar kamera ut av huset.

Jeg kom plutselig på at etter en testfilm eller to hadde jeg ikke gidda å sette det inn i huset igjen for å filme... Så det hadde ikke med at telefonen var av på det andre. Og jeg fikk jo verken telefon eller gps til å virke inn, uten hus.

Så nå tok jeg en testfilm hvor jeg hadde kamera i huset. Bråk. Slo av telefonen - ingen forskjell. Åpnet huset og tok det ut - nesten stille. Jeg hører lyden fortsatt, når jeg har lyden på maskinen på fullt - men det er ingen tvil om at den er mye høyere opp i plagsom når kamera er i huset.

Jæklar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...