Kristallo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Se der ja, takk skal du ha Leste en eller annen plass at ntsc hadde noe med usa å gjøre, og pal noe med Europa å gjøre, så velger alltid PAL...Jeg er sikkert helt på jorde her tydeligvis... ^^ I gamle dager var det en grunnleggende forskjell, nå er det bare antall bilder i sekundet som er forskjellen. Jeg lurer på noe ang dette blinkende wifi lyset: Tar ikke det unødvendig opp batterikapasitet? Bruker optionen wifi batteri i seg selv, eller er det bare lyset som bruker batteri? Hvor mye bruker det? Er det best å deaktivere wifi når man ikke bruker det? Jeg har lest en plass at wifi kjører ca 7 timer med kameraet avslått før batteriet er tomt. Jeg har ingen anelse om det er korrekt. Uansett så vil wifi bruke ekstra strøm så det lønner seg å slå det av hvis du ikke trenger det. Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Oy, da har jeg også misforstått i forhold til Pal og de greiene. Jaja. Når det gjelder låsing og slike rare ting. Jeg har en kamerat som også sliter med det. (Dette er kamera nr 2 for hans del, han reklamerte og fikk nytt - men det er samme.) Han sier han har prøvd å finne system i hva som skjer, men det klarer han ikke. Jeg prøvde selv litt i går kveld, og det skjedde forskjellig rart. Flere ganger bare stoppet den av seg selv med å ta opp - uvisst hvorfor. En gang gistet fjernkontrollen kontakten - ordnet seg etter jeg slo begge av. Nå låste kamera seg - MEN fikk slått av med fjernkontrollen. Da virket det ikke på fjernkontrollen etterpå. Og jeg fikk heller ikke på kamera, kun etter å ha tatt batteriet ut. Mystisk. Men altså, det er helt tydelig forskjellige ting som skjer, som er åpenbare feil. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hvor ofte må dere lade kontrollen? Min blir utladet i løpet av kanskje 1-2 uker uten at den er i bruk. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Oy, da har jeg også misforstått i forhold til Pal og de greiene. Jaja. Når det gjelder låsing og slike rare ting. Jeg har en kamerat som også sliter med det. (Dette er kamera nr 2 for hans del, han reklamerte og fikk nytt - men det er samme.) Han sier han har prøvd å finne system i hva som skjer, men det klarer han ikke. Jeg prøvde selv litt i går kveld, og det skjedde forskjellig rart. Flere ganger bare stoppet den av seg selv med å ta opp - uvisst hvorfor. En gang gistet fjernkontrollen kontakten - ordnet seg etter jeg slo begge av. Nå låste kamera seg - MEN fikk slått av med fjernkontrollen. Da virket det ikke på fjernkontrollen etterpå. Og jeg fikk heller ikke på kamera, kun etter å ha tatt batteriet ut. Mystisk. Men altså, det er helt tydelig forskjellige ting som skjer, som er åpenbare feil. Har du mulighet til å teste med et annet minnekort for å være 100% sikker på at feilen er i kameraet? Hvor ofte må dere lade kontrollen? Min blir utladet i løpet av kanskje 1-2 uker uten at den er i bruk. Min viser ingen tegn til å lade seg ut når den er avslått men det er mulig man må lade den ut et par ganger før batterimåleren blir nøyaktig, det avhenger av konstruksjonen. Lenke til kommentar
chevron Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hei alle sammen. Har lest gjennom hele tråden deres her inne og alle problemene angående freezing av kameraet og andre feil. Fikk selv et Gopro hero3 av dama til jul. Satte meg ned i går og startet med alt som skulle gjørers. Lading, oppdatering, osv. Tok ikke mer en 3-6 min før alt låste seg å menyen var umulig å gå gjennom. Fikk ikke filmet i mer en 4-15 sec før det stoppet av seg selv. Oppdaterte og slettet gammel oppdatering flere ganger, formaterte minnekortet flere ganger og ingen ting funket. Ringte Apple og de skal sende meg et nytt kamera, ikke noe problem(kommer den 28.01). Tok meg så en brødskive og prøvde på nytt. Merket at de filene som står beskrevet i gopro sin egen HOW TO film ikke la seg inn på minnekortet. Tok så oppdateringen manuelt, og nå har jeg filmet i de fleste oppløsninger og fps, satt opp med gopro app og fjernkontroll, både 1- 4 min snutter og 25 - 48 min snutter. Prøv det!!! Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 22. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2013 Bare for å få sagt det, så har jeg tydeligvis vært så heldig at jeg har fått tilsendt ett kamera som gjør jobben sin, i motsetning til mange andre. Jeg har brukt kameraet i to dager nå, og har enda igjen å se det fryse. Noe jeg synes er litt merkelig though, er batteriet, som synker til tomt like fort som et lite timeglass. Kan godt hende jeg ikke ladet det opp tilstrekkelig den første gangen, og det er dette som er grunnen. Skal se om det blir bedre i morgen, nå som jeg er sikker på at jeg har fulladet kameraet! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Du er ikke den eneste som sliter med batteriet. Den sluker strøm! Så en battery bacpac er nesten obligatorisk. Brukte vel tre prikker på en 40min timelapse =\ Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hei alle sammen. Har lest gjennom hele tråden deres her inne og alle problemene angående freezing av kameraet og andre feil. Fikk selv et Gopro hero3 av dama til jul. Satte meg ned i går og startet med alt som skulle gjørers. Lading, oppdatering, osv. Tok ikke mer en 3-6 min før alt låste seg å menyen var umulig å gå gjennom. Fikk ikke filmet i mer en 4-15 sec før det stoppet av seg selv. Oppdaterte og slettet gammel oppdatering flere ganger, formaterte minnekortet flere ganger og ingen ting funket. Ringte Apple og de skal sende meg et nytt kamera, ikke noe problem(kommer den 28.01). Tok meg så en brødskive og prøvde på nytt. Merket at de filene som står beskrevet i gopro sin egen HOW TO film ikke la seg inn på minnekortet. Tok så oppdateringen manuelt, og nå har jeg filmet i de fleste oppløsninger og fps, satt opp med gopro app og fjernkontroll, både 1- 4 min snutter og 25 - 48 min snutter. Prøv det!!! Manuelt? Er det flere måter å oppdatere på så vet jeg ikke om jeg har gjort manuelt eller ikke. Hva er forskjellen? Jeg mener nå å ha sett at filene la seg der de skulle, og at de lå der senere også. (Men er det på kortet? Da må man gjøre det på nytt for hvert kort?) Jeg har brukt to forskjellige kort, har minst ett til jeg kan prøve med. Men det har kræsjet med begge to jeg har prøvd. Siste er San disk class ti. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Du er ikke den eneste som sliter med batteriet. Den sluker strøm! Så en battery bacpac er nesten obligatorisk. Hvor kjøpte dere battery bacpac fra? Noen nettsider som skiller seg ut jeg ikke har funnet? Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvor kjøpte dere battery bacpac fra? Noen nettsider som skiller seg ut jeg ikke har funnet? Jeg har bare sett dem til samme pris overalt. Kjøpte selv på en butikk i Bodø fordi det hastet, prisen var samme som Fotovideo tar. Lenke til kommentar
Sl1ten Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Kjøpte på dustinhome til 479...de hadde også knallpris på den naked frame til 129...men har nå satt opp den kraftig...til 319 kr. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Dere har skrudd av WiFi, ja? Bruker mye strøm... Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Dere har skrudd av WiFi, ja? Bruker mye strøm... Jepp... Og ja, bruker ufattelig mye strøm :S Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 Kjøpte på dustinhome til 479...de hadde også knallpris på den naked frame til 129...men har nå satt opp den kraftig...til 319 kr. Jeg finner ingen battery packs på dustinhome? De billigste jeg har funnet koster 599 .- Lenke til kommentar
Sl1ten Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010656936/gopro-battery-backpack-hero3/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker Lenke til kommentar
chevron Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Manuelt? Er det flere måter å oppdatere på så vet jeg ikke om jeg har gjort manuelt eller ikke. Hva er forskjellen? Jeg mener nå å ha sett at filene la seg der de skulle, og at de lå der senere også. (Men er det på kortet? Da må man gjøre det på nytt for hvert kort?) Jeg har brukt to forskjellige kort, har minst ett til jeg kan prøve med. Men det har kræsjet med begge to jeg har prøvd. Siste er San disk class ti. Det er 2 måter å oppdatere på. Det ene der du kobler kamraet til pc/mac å alt skjer av seg selv. Den andre der du skriver inn serie nr og laster ned oppdateringen på pc/mac og så kopierer det videre inn på minnekortet. Vil regne med at du trender å ha lastet ned en oppdatering på hver av kortene ja. Siden de ligger der som filer. Se HOW TO filmen så skjønner du hva jeg mener: https://gopro.zendesk.com/entries/22921952-hero3-product-update-how-to-video Lenke til kommentar
Miamaria Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hurra, da kan det være årsaken nå. Ser at det kun er på det gamle kortet det er fiksa, det nye kortet har ikke de filene liggende på seg. - Må jeg gjøre hele prosedyren med nummer og fandens oldemor for hvert kort da, eller kan jeg bare ta de filene jeg har lasta ned og hive dem innpå etter at jeg har formattert det? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Se der ja! Herregud...hvet ikke hvorfor jeg ikke fann det :S Lenke til kommentar
chevron Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Hurra, da kan det være årsaken nå. Ser at det kun er på det gamle kortet det er fiksa, det nye kortet har ikke de filene liggende på seg. - Må jeg gjøre hele prosedyren med nummer og fandens oldemor for hvert kort da, eller kan jeg bare ta de filene jeg har lasta ned og hive dem innpå etter at jeg har formattert det? Vil tro at det bare er å formatere og så kopiere filene over på det andre kortet! Si ifra hvordan det går da? Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 23. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Må si jeg er skuffet over den latterlige batterikapasiteten på hero3'en...Må nok til med en battery bacpac her ja! Satte ut en hero 2 og hero 3 samtidig på timelapse mode, bilde hvert 2 sekund. Kameraene sto der i ca 70 minutt. Begge to var fulladet. I det jeg hentet kameraene var det ingen streker igjen av hero3en, og mest sansynlig akkuratt på veg til å slå seg av. Hero2en hadde 2 streker igjen. Edit: Hadde også av wifi. Endret 23. januar 2013 av HornYkorN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå