kck Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Jeg fikk innkalling til HKMG med innrykk i april i posten forleden dag, noe som passer veldig dårlig siden jeg har tenkt å ta noen enkeltemner ved UiO til neste år. Fikk en svarslipp hvor jeg kunne krysse av at jeg var under utdanning, men er litt usikker siden jeg ikke er under utdanning nå, men vil være ved innrykk. Vil nødig forfalske dokumenter for den norske stat så er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem her? Svar settes pris på da fristen er 1. november Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Du kan vel ringe vernepliktskontoret, så svarer de deg helt sikkert på en god måte. Uten at jeg har så mye peiling, så regner jeg med at det går greit siden du skal begynne på utdanning før innrykk. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg var i samme situasjon - innkalt, men skulle begynne på utdanning flere måneder før innrykk - og krysset "under utdanning". Ble aldri innkalt igjen. Fikk bare et brev noen år senere om at jeg ikke kom til å bli kalt ut i fredstid. Vil nødig forfalske dokumenter for den norske stat Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg fikk innkalling til HKMG med innrykk i april i posten forleden dag, noe som passer veldig dårlig siden jeg har tenkt å ta noen enkeltemner ved UiO til neste år. Fikk en svarslipp hvor jeg kunne krysse av at jeg var under utdanning, men er litt usikker siden jeg ikke er under utdanning nå, men vil være ved innrykk. Vil nødig forfalske dokumenter for den norske stat så er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem her? Svar settes pris på da fristen er 1. november Ring vernepliktsverket og høre med de. Kommer sikkert til å si at du skal sende inn en skriftlig søknad til dem (husk å spør litt om hva den skal innholde osv. Hva slags informasjon de vil ha). Så vil de behandle søknaden din, tror behandlingstiden er på ca 4 uker (?). Men vil tippe at alt vil ordne seg. Forsvaret har mer enn nok å velge mellom. Og de pleier å være ganske snille når det gjelder utdanning. Så de vil sikkert vite hvor lenge du skal ta utdanning, når du er klar for ny innkallelse. Det riktige er å ikke krysse av at du er under utdanning, alt annet vil da være en løgn For jeg tror de spør om hva du gjør akkurat NÅ. Ikke ved innrykk. Men hvis du snakker med VPN så vil det helt sikker ordne seg. Lenke til kommentar
kck Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar alle sammen Ringte Tante Sofie (Norges svar på Uncle Sam) i dag og de sa jeg ikke skulle sende inn noe, fylle inn innkallingskortet jeg får i desember som vanlig og så sende de dokumentasjonen jeg får fra UiO i januar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå