dkvam Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Det er bare såvidt jeg klarer å unngå å knuse tastaturet når jeg skriver nå , men frustrasjonen er helt på kanten av hva jeg kan bære!!! Jeg har i flere måneder holdt på med et video prosjekt som jeg har redigert i Pinnacle Studio 8 , dette var fryd og gammen helt til ikveld , da jeg skulle legge siste lokk på gryta og brenne det til DVD.. Brukte kvelden til å lage meny++ i Studio8 , og endelig så alt perfekt ut. jeg var så storfornøyd at jeg lyste som en sol av stolthet over filmen.. Jeg saver prosjektet , trykker Make Disc , velger DVD , og klikker på "Create Disc" Alt ser fint ut , og maskinen driver med rendering , det gjør den kanskje i 20minutter , men den stoppet etter at den visstnok var ferdig med renderingen , lot den stå lenge , forgjeves venting på at PS8 skulle starte DVD brenneren , men nei. (sjekket i menyen at den skulle brenne på DVD , ikke image fil...) Det er da jeg klikker tilbake til prosjektet at hårene reiser seg på nakken : Halve prosjektet er BORTE fra klippebordet. prøver fånyttes å trykke undo-knapp , loadet filen på nytt , gjorde alt jeg kunne. Men , halve prosjektet var borte , uendelig mange timer med finjustering og klipping i amatør tempo attpåtil. PS8 har for meg fungert feilfritt i flere måneder med klipping , så skjer dette helt på slutten. Jeg er så skuffa og tom av energi at jeg ikke vet hva jeg skal ta meg til. FY F*** Lenke til kommentar
guom Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 uff, føler nesten med deg. Noen ganger er livet unfair. Lenke til kommentar
Harnejac Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg vet nøyaktig hva du snakker om der ja, gjorde det samme for noen mnd. siden, men jeg mistet HELE prosjektet, det bare er og blir borte, nå er jeg kommet over det og har startet på nytt på samme prosjekt, resultatet ble bra, men ikke slik jeg hadde håpet fra børjan, det er bare og ikke "utfordre" Studio for mye med lyd, stills og effekter, men holde dette på et moderat nivå, så skal du se at det virker bedre, men et tips er ihvertfall å lagre prosjektene på en annen disk enn den programmet Studio 8 kjører fra. Og lagre OFTE.... Se denne tråden : http://forum.akam.no/viewtopic.php?t=14144...669666c7b6d364e Dog andre problemer med Studio.. Men kanskje du kan hente et tips eller to der? Hans Arne Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Har sannsynligvis brukt Studio8 for siste gang. Blir fremdeles sint som en okse når jeg ser Studio8 ikonet på skrivebordet! Skal prøve ut de der Vegas greiene ,men sannsynligvis kommer jeg til å bruke noen kroner til å kjøpe Pinnacle Edition 5 , har ikke prøvd det , men de sier det skal være en annen klasse enn Studio8 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Veldig synd det der ja. Kan nesten få en til å gi opp totalt. Vet akkurat hvordan det er. Heldigvis har jeg selv blitt ganske så klok av skade gjennom årene slik at det blir lengre og lengre mellom slike episoder. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Angående Vegas- har brukt flere versjoner av Vegas. Det har vært veldig bra og stødig på Win 2000 og XP. De eneste to negative tingene jeg finner hos Vegas er at jeg savner punch in/out- knapper i mediatrimmer, og at man må bruke en del tid på å få stilt om malen fra NTSC til PAL. Det må gjøres på flere steder. Huske, stille om både i options og i file-> properties.. MPEG2- videorendring koster ekstra. Det er ikke inkludert i prisen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Hmm, jeg har selv vært litt plaget av stabilitetsproblemer med Pinnacle Studio 8, men ikke SÅ alvorlig. I det siste har jeg patchet det en del, og det har hjulpet. Backup av ting man holder på med i månedsvis er heller ikke dumt... Lenke til kommentar
adonis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 ... men sannsynligvis kommer jeg til å bruke noen kroner til å kjøpe Pinnacle Edition 5 , har ikke prøvd det , men de sier det skal være en annen klasse enn Studio8 Jepp! Som nevnt i en annen tråd står det riktignok Pinnacle på esken, men det er utviklet av et tidligere firma (FAST Multimedia). Det som Pinnacle har gjort lurt i, er at de har beholdt de samme utviklerne i det tyske teamet, og de sitter til og med i samme bygning. Ergo; en programvare som i utgangspunktet var meget stabil og god, er nå blitt enda bedre (og ja, de har klart å beholde det stabilt). Jeg har aldri selv mistet (selv deler) av et prosjekt i Edition - eller forgjengerene til Edition for den saks skyld. Har aldri hørt om noen andre som har gjort det heller. Det kan jeg dessverre ikke si om Studio, Premiere etc. /Øystein :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå