Gå til innhold

[Løst] Ny SSD fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Hei, først å fremst så må jeg si at jeg totalt NOOB når det gjelder akkurat dette. Jeg har bygd pcen selv og alt har fungert helt til jeg kom til det stadie at jeg skulle bytte OS disk, altså fra en 500gb HDD til en 120 gb SSD disk. (link til disk: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639424)

Jeg gjorde som jeg vet at man skal gjøre, ta ut alle sata kabler fra hovedkorte og sette inn Sata til SSD disken. Startet opp og kjørte en cracked versjon av Win7. (dette har fungert på alle mine pcer tidligere) Gjorde alt etter boka, men under innstalasjonen så skrudde pcen seg av og restartet. Den greide da ikke å hente opp igjen instalasjonen og det endte i en typisk "fail". Jeg tenkte okei, la oss prøve igjen, men samme resultat. Det jeg gjorde så var å sette inn ssd'en inn i en gammel datamaskin som jeg har(link: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=602028#extra ). Dette fungerte super, så derfor tenkte jeg nå som jeg har et OS her, så kan jeg sette ssd disken inn i min egentlig gaming pc for å få det til å fungere. Da fikk jeg vite at ssden ikke kunne laste eller den kunne ikke loade win7, så nå sitter jeg her med en ssd jeg har hatt i snart 2 mnd som ikke fungere. Er greit lei av dette her nå så vurdere å gi opp, har sett etter feilmeldingen jeg får opp og det står at enten så er harddisken ødelagt, eller så er det noe galt med BIOS. Hovedkortet den er koblet til nå er dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638128 )

jeg håper noen kan hjelpe meg med dette, får ikke instalert os på ssden når den er i gaming pcen, men når den er i den gamle så fungere det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt opp harddisk kontrolleren til AHCI modus i bios?

Byttet ut ssd'en jeg hadde med en nyere og større på fredag her, ingen problemer.

Prøvd med en annen sata kabel?

Hei, vet ikke hvordan man setter opp i AHCI modus. Brukte samme sata kabel i den forgie pcen så tror den skal fungere.

Lenke til kommentar

Det jeg gjorde så var å sette inn ssd'en inn i en gammel datamaskin som jeg har(link: http://www.mpx.no/k/...ku=602028#extra ). Dette fungerte super, så derfor tenkte jeg nå som jeg har et OS her, så kan jeg sette ssd disken inn i min egentlig gaming pc for å få det til å fungere. Da fikk jeg vite at ssden ikke kunne laste eller den kunne ikke loade win7, så nå sitter jeg her med en ssd jeg har hatt i snart 2 mnd som ikke fungere.

Årsaken til at du ikke kan boote opp OS'et på den nye maskinen er nok at den har et annet HK.

Hvis du ikke klarer å installere OS på SSD'en , kan du gjøre det på en litt annen måte.

Du kan rett og slett bare klone OS'et fra harddisken til SSD'en.

Har gjort det selv mange ganger. Funker som bare det.

Forøvrig var det ganske så tungvindt å komme seg gjennom førsteinnlegget ditt.

Prøv å dele det opp i avsnitt , så blir det straks bedre ...

Endret av johome
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bytta ut en 1tb disk som det var en cracked versjon av win7 på som fungerte med en helt ny ssd på 120gb ja. Jeg skulle innstalere win7 på nytt til ssd'en. Dette fungerte IKKE i det pcen som jeg bruker, derfor prøvde jeg dette i en annen pc hvor det fungerte å få OS å SSD disken, så prøvde jeg å flytte SSD disken over til min egentlig pc, men da fungerte det ikke å boote fra SSD Disken fordi det var en leser feil eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det. - Force 3 er den SSD-disken jeg har hatt absolutt mest problemer med, har vært borti flere pcer der den rett og slett nekter å virke (har ikke prøvd nyeste firmware, er noen måneder siden) - så du kan ikke se 100% bort ifra at disken ikke "liker" hovedkortet ditt (eller omvendt)

Lenke til kommentar

Dette er nok det jeg kan tenke meg som er galt også ja. Sjekket ssd disken i speed fan over alle diskene mine, og den er mest "skadet" er kun 90% mens alle de andre er 95% eller høyere. Komplett.no vill nok ikke ha den igjen heller. Eneste jeg kan prøve i morgen er å klone den tror jeg, viss ikke skal jeg bare klage på disken da eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...