Gå til innhold

Need for speed Most wanted. Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

Førsteinntrykk.. Hvis du er glad i bilspill - spar pengene. Liker du kjøreopplevelser på iPad - kanskje det er for deg. For det er slik det ser ut og oppfører seg - på PC!

 

Jeg gjorde for lite research, og dessverre for meg, så kasta jeg penger ut av vinduet.

 

Ingen cockpit view/dash board view. Enten first person med trynet klistra 5cm over asfalten (gir god fartsfølelse om ikke annet) og en HUD som forteller deg farten med tall (er ikke speedometer en gang) - eller third person der du ser bilen din bakfra. Kun de to vinklene. Ikke dashboard som sagt, ikke se over panseret heller.

 

Ikke manuellt gir. Kun automatgir. Har sjekket i options også, man kan tilpasse taster/gamepad knapper slik man vil, men det finnes INGEN taster for girskifting overhodet.

 

Arcadekjøring uten noe tilpasning av vanskelighetsgrad overhodet. Vanskelighetsgraden bestemmer farten på motstanderne kun, og gjør ingenting med oppførselen til din egen bil når du kjører. Faktisk så settes vanskelighetsgraden (farten til AI) ut fra hvilket race du velger fra menyen.

 

Snøft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke spilt Most Wanted, men jeg syns likevel påstandene dine høres veldig merkelige ut.

Det virker som om du tror at Most Wanted er ment å være en semi-sim/semi-arcade racer (lignende GRID,) når Need For Speed-spillene stort sett alltid har vært arcade-racere (Prostreet og Shift-serien ekskludert.) Derfor syns jeg det er rart at du kritiserer spillet for å mangle cockpit/dash board view (som er mer viktig i simulatorer,) manuell giring, eller manglende mulighet for å skru av assists.

 

På samme måte kritiserer man heller ikke BF3 for at våpnene i spillet er urealistisk svake i forhold til virkeligheten eller at kjøretøyene ikke oppfører seg som virkelig kjøretøy.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt Most Wanted, men jeg syns likevel påstandene dine høres veldig merkelige ut.

Det virker som om du tror at Most Wanted er ment å være en semi-sim/semi-arcade racer (lignende GRID,) når Need For Speed-spillene stort sett alltid har vært arcade-racere (Prostreet og Shift-serien ekskludert.) Derfor syns jeg det er rart at du kritiserer spillet for å mangle cockpit/dash board view (som er mer viktig i simulatorer,) manuell giring, eller manglende mulighet for å skru av assists.

 

På samme måte kritiserer man heller ikke BF3 for at våpnene i spillet er urealistisk svake i forhold til virkeligheten eller at kjøretøyene ikke oppfører seg som virkelig kjøretøy.

 

Det jeg skrev var

Jeg gjorde for lite research, og dessverre for meg, så kasta jeg penger ut av vinduet.

 

Så. Jeg kritiserte ikke spillet, men fortalte hvorfor JEG hadde kastet penger ut av vinduet. Manglende research. Og håpet er at evt andre som meg ikke går i samme fella.

 

Når det er sagt, jeg mener da at jeg i gamle dager både giret og hadde dashboard i Need for speed? Men leeeenge siden jeg spilte noe særlig NFS. :)

 

Edit: Jo foresten. At et bilspill ikke engang har mulighet for manuell giring... Det kritiserer jeg, min manglende research eller ikke.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Værsegod. Men det har da vært både mulighet for manuell gir og dashboard view tidligere,selv om de har vært arcade. Har ikke vært noen hindring tidligere. Og de som ikke ville gire valgte automatgir evt.

 

Nfs porsche 2000 var faktisk regnet som rimelig sim aktig i sin tid. Det spilte jeg mye.

 

Men arcade fans - jeg kan trøste dere med at det KUN er automatgir så slipper dere være redde for å velge feil i menyene. Og - det er en egen knapp for å tute. Kjekt å ha. Tut tut!! :)

 

I tillegg... AI virker så langt være grunnet på ideen om at alle race skal ende veldig spennende.. Uansett hvor fort du kjører så spretter de innpå og de blir nærme. Dette må jeg teste litt mer for å si sikkert, men de virker sånn så langt.

 

Grafikken ser ut til å slite på riggen min med frame drops / hakking. kommer vel noe patching etterhvert. Og ingen innstiling for AA eller AF i menyene. En del jaggies. Men lys, skygger og refleksjoner ser bra ut.

Lenke til kommentar

Det du elegant glemmer er at hele serien gikk over til ren arcade med Underground-spillene, så hvorfor skulle de endre på det? I tillegg er jo Most Wanted laget av Criterion, de som lagde Burnout. Selvsagt fortsetter de i samme spor. Se det heller som en Burnout Paradise 2.

 

Så hvorfor er det 10 ganger mer morro å kjøre bil i underground spillene enn MW? Det er forskjell på arcade også vettu, og den grensen der det blir for mye arcade, ja den blir så "elegant" brutt når bilene går fra å være noe lik slik biler oppfører seg, til flygende UFOer som i MW.

 

 

Hvis dette spillet hadde hetet Burnout Paradise 2 som du påpeker, hadde det faktisk vært greit - for det er akkurat det det er.

Lenke til kommentar

Det du elegant glemmer er at hele serien gikk over til ren arcade med Underground-spillene, så hvorfor skulle de endre på det? I tillegg er jo Most Wanted laget av Criterion, de som lagde Burnout. Selvsagt fortsetter de i samme spor. Se det heller som en Burnout Paradise 2.

 

Ok, så det er ikke Need for speed, men Burnout? Jaja. Godt det finnes tuteknapp i hvertfall.

 

 

Lenke til kommentar

 

I tillegg... AI virker så langt være grunnet på ideen om at alle race skal ende veldig spennende.. Uansett hvor fort du kjører så spretter de innpå og de blir nærme. Dette må jeg teste litt mer for å si sikkert, men de virker sånn så langt.

 

Slik har det vært en stund i serien. Ikke noe vits å bruke nitro før de siste 2 kilometerne, de tar deg igjen uansett (med mindre de kortslutter; hendte ofte i siste NFSHP). Jeg opplevde AI som måtte ha kjørt i over 1000km/t i forrige NFS. Jeg ledet med så og så mange sekund et lite stykke før mål, i mål lå AIen plutselig tre fire billengder bak.

En pest og en plage som har ødelagt mye av gleden i utrolig mange bilspill

Lenke til kommentar

Det du elegant glemmer er at hele serien gikk over til ren arcade med Underground-spillene, så hvorfor skulle de endre på det? I tillegg er jo Most Wanted laget av Criterion, de som lagde Burnout. Selvsagt fortsetter de i samme spor. Se det heller som en Burnout Paradise 2.

 

Ok, så det er ikke Need for speed, men Burnout? Jaja. Godt det finnes tuteknapp i hvertfall.

Du klager i ett strekk over hvor lite realistisk det er, og samtidig klager du over at vi har et horn? Du ser hvor selvmotsigende du er?

Lenke til kommentar

Det du elegant glemmer er at hele serien gikk over til ren arcade med Underground-spillene, så hvorfor skulle de endre på det? I tillegg er jo Most Wanted laget av Criterion, de som lagde Burnout. Selvsagt fortsetter de i samme spor. Se det heller som en Burnout Paradise 2.

 

Ok, så det er ikke Need for speed, men Burnout? Jaja. Godt det finnes tuteknapp i hvertfall.

Du klager i ett strekk over hvor lite realistisk det er, og samtidig klager du over at vi har et horn? Du ser hvor selvmotsigende du er?

 

Tut tut! Tror ikke du har lest postene mine så godt. Jeg har ikke brukt ordet "realisme", eller "manglende realisme" i noen av postene mine. Jeg kjøper ikke en arcade racer, NFS, for å få et realistisk spill/sim.

 

Men, en arcade racer kan fint ha manuell girkasse på biler som har dette. Jeg har spilt plenty av arcade bilspill opp igjennom, faktisk mere det enn type bilsim, og gir har de da hatt! Jeg har kjørt arcade bilspill hjemme i stua siden 1982. Første var Road Race på Vic 20 (fra Commodore). Det spillet hadde gir! :D

 

Sjekk denne, dette var bilspillet, Road Race, jeg startet med i sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=8_A_SjuefgY&noredirect=1

 

(Bare så du ikke misforstår igjen, jeg mener på ingen måte at spillet over i linken er mer realistisk ;) Bare greia er at jeg har spilt arcade racers *lenge*. Så jeg så ikke etter realisme i NFS, bare en helt grunnleggende ting som har med biler å gjøre.)

 

I tillegg så klaget jeg på kun to kameravinkler, der ingen av de passet meg. Det er bumpercam, altså first person view med nesa planta 5cm over asfalten - som er lite egnet for å få oversikt framover når man kjører. Og så er det third person der du ser din bil på skrå over bakfra. En kameravinkel som er på høyde med det man har når man ser ut av frontvinduet hadde vært fint, om ikke direkte dashboard så i hvert fall et panser å se over (- slik som for eksempel Road Race fra 1982 ;) Hehe.)

 

Og tutingen var ment som en artig liten kuriositet fordi de faktisk har inkludert det.

Lenke til kommentar

Jeg likte det VELDIG. Criterion Games er folkene bak Burnout serien, altså realisme står ikke på prioriteringen men MORRO og det tilbyr spillet her fra første sekund av. Grafikken er noe av det beste jeg har sett hittil av bilspill samt effektene. Det er heller ingen meny eller loading I spillet, bare rett inn I åpen verden. Ikke testa multiplayeren enda men dette her virker jævlig lovende.

Lenke til kommentar

dette spillet er jo milesvis bak det orginale most wanted. utrolig skuffende spill. EA eller criterion som lagde dette vet jo fader meg ikke hva dem driver med. er det så forbannet vanskelig å lage et "åpen verden" spill samtidig som det er litt realisme. shift spillene har jo litt av realismen, men det er jo kun kjedelige baner å kjløre på. vil ha gammle most wanted bare mye bedre. dette spillet sånn som det er nå fortjener ikke å hete most wanted.

 

Jeg likte det VELDIG. Criterion Games er folkene bak Burnout serien, altså realisme står ikke på prioriteringen men MORRO og det tilbyr spillet her fra første sekund av. Grafikken er noe av det beste jeg har sett hittil av bilspill samt effektene. Det er heller ingen meny eller loading I spillet, bare rett inn I åpen verden. Ikke testa multiplayeren enda men dette her virker jævlig lovende.

 

grafikken er helt "vanlig". mao ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...