Gå til innhold

Hvordan få 5.1 surround lyd fra PC?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg dette:

 

http://www.techbuy.com.au/p/180156/SPEAKERS_5.1-CHANNEL_SURROUND/Microlab/x15.asp

 

Jeg har også et 5.1 creative lydkort som kosta 600 kroner. Hvordan kan jeg får 5.1 lyd på filmer?

 

Er det bare og koble opp så skjer alt automatisk?

 

På ordentelige 5.1 annlegg der du har en dedikert forsterker krever det jo at du setter forsterken i 5.1 mode først med DTS og slikt.

 

Hvordan er det på et sånn PC annlegg? Blir det ordentelig 5.1 lyd visst filmen jeg ser har 5.1 eller blir d bare lyd i alle høytalerene men de vil ikke får ordentelig surround signaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe 5.1 surround lyd å få fra den vel? Har jo bare 2RCA inngang jo...med andre ord Stereo.

 

Er 5.1 høytalere, men ikke surround sound. Virker som de med vilje forsøker å unngå å bruke betegnelsen "Surround Sound", men heller "Surround Effects"....med andre ord du har lyd rundt deg, men det betyr ikke det du tror...

 

Til den prisen burde du heller kjøpt noe Logitech THX surround høytalere for PC.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, AvidGamer har nok riktig. Du får desverre ikkje fullverdig 5.1 surround lyd frå det anlegget. Er dog mogleg det klarer å simulere det tilstrekkeleg

 

Edit: Er det forøvrig 2 inngangar til å sette i kablar, eller er det ein for center, ein for front, ein for rear og ein for sub?

Endret av gholie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...