Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Want new car smell

Labelle

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er da en gutt på 21 som har susa rundt i en kjøkkenmaskin nå i 3 år. Jeg er lei og har begynt å få litt penger til kjøp av nyere bil

Jeg er ute etter en Turbodiesel som sparker litt godt, eller helt greit for å si det sånn. Jeg må kunne komme meg forbi en bobil på et forsvarlig vis enn å måtte gire ned 2 gir slik jeg må nå..

Har tenkt mye på stasjonsvogn sånn som Passat og a4. Men Alle kjører jo passat så det er en ganske oppbrukt bil. Audi er jo drømmenbilen til alle gutter, men er da ganske dyr på deler og slikt? Lurte på om noen hadde tips til hvordan bil som passer meg?

Må være:

Manuell

Fortrekker

Turbodiesel

Helst stasjonsvogn

Må kunne hvile øynene på den

Pris ca 100 000- 130 000,-

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opel Signum eller Vectra. Om du liker utseende får du finne ut av selv, men du får seriøst mye bil for pengene. 1,9 liters motor som originalt kommer i bla.a 150HK som lett skremmes opp i 200HK eller så. Velkjørende, dvs originaloppsett er for bløtt, men det er ikke så mye som skal til for å få denne til å henge som tyggis. Sportsfjører (originale, ikke supersenket), evt coilovers forvandler denne bilen fra en famileslede til en frekkas.

Ikke feilfri, men bedre enn ryktet. Et medlemskap i Opel Motorsport Club, og du får alle de tips du måtte ønske.

Du finner den og med ymse andre motorer. 3 liters V6 diesel med tilstrekkelig kraft, f.eks... Men 1,9-ern er lettest å få tak på til edruelige priser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Audi har utrolige finer biler ja. Hadde helst løst å kjøpe en som ikke var ihjælkjørt av en ungdom som mange er. Hvordan er det å handle bruktbil hos et merkeverksted? Betaler man alt for mye forhold til det man får?

Jeg ville holdt med unna. Audi er langt i fra problemfri og Møller vet å ta seg godt betalt. Audi er bilen for de som er villig til å bruke penger på bil. Dersom du allikevel skal ha Audi, så velg en med manuell og er understellsbehandlet. Og IKKE 2.5 Tdi V6. Du er herved advart!

Lenke til kommentar

Eldre Audi må vel være noe med det mer risikofylte å handle. Det er flotte biler, og det kan virke thight og fint selv om det er kjørt et stykke. Men det meste av slitedeler koster mer til en Audi enn de fleste andre merker. For all del, du kan finne en du kan bli happy med, men sjansen er tilstede for at du får utgifter som ikke står i stil med verdien på bilen.

Det var med tanke på dette at jeg anbefalte Vectra (og det er en god del andre biler i den klassen som kan være aktuelle). Vectra-en er ikke lett å selge, så de ligger nokså lavt i pris. Det er solgt en god del av de med relativt friske maskiner, og det er biler som er for det meste nokså rimelige å holde. Saab 9-3, som egentlig er mye samme bilen som Vectra, er en annen som kan være mye morobil for pengene. Her finner du og Saab sine nydelige bensinturboer, som er fantastiske maskiner. Du finner også endel MB som kan være godt kjøp. Generelt vil jeg anbefale deg å finne noe du liker, slenge ut en lenke til annonsen her, så er det sikkert noen her som kan tipse konkret om den aktuelle modellen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...