mintwee Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Heisann! Jeg er en jente på 19 år, og har så langt levd livets glade dager når det kommer til kosthold og trening. Jeg har aldri vært noe særlig glad i fysisk aktivitet, men har aldri holdt meg unna det heller. Jeg spilte håndball i en periode, og har alltid vært deltagende i gym. Nå har jeg flyttet på folkehøyskole og er redd for at "bølgen" skal ta meg, etter å ha hørt så utrolig mange historier om folk som går opp både ti og tyve kg. iløpet av et år på FHS. Med motivasjon i dette (og noen gulrøtter fra kjæresten) håper jeg på å få hjelp til å komme i gang, siden jeg ikke akkurat er erfaren når det kommer til dette emnet. Jeg er 157 høy og veier 64 kg. (var ihvertfall rundt der sist gang jeg veide meg). Ifølge BMI ligger jeg rett over grensen til overvektig, men det er da så som så. Er ikke noe mer enn smålubben, så det er ikke utseendet jeg vil ha mest fokus på å endre. Jeg vil bli sunnere og gå ned i vekt (ihvertfall til "normalvektig"). Målet er 55 kg, da det ville gjort at jeg hadde følt meg så utrolig mye bedre med tanke på min egen kropp. Jeg ønsker så mye tips som mulig, angående ALT! Men det er fint om det kan holdes i tankene at jeg ikke har særlig mye styring over måltidene mine, da vi får alle måltider på skolen. Noe annet som bør nevnes er at jeg ikke spiser rødt kjøtt. Jeg spiser derimot hvitt kjøtt (fugl) og fisk så det holder! Treningsrom har vi på skolen så det er ikke noe problem! Takker på forhånd for alle innvendinger, de kommer nok godt til nytte! Lenke til kommentar
aomt Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Tren styrke 3 gonger i uka (ikkje ver redd for å løfte "tungt", du blir ikkje bodybuilder, det tar fleire år!!!). Spis litt mindre og litt sunnare (fisk, kjøtt, grønnsaker og litt ris/pasta/potet). Prøv å kutte ned godteri, brus o.l. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner, samt trener styrke, vil du gå ned i vekt og få finare former (strammare kropp!). Lenke til kommentar
mintwee Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Tren styrke 3 gonger i uka (ikkje ver redd for å løfte "tungt", du blir ikkje bodybuilder, det tar fleire år!!!). Spis litt mindre og litt sunnare (fisk, kjøtt, grønnsaker og litt ris/pasta/potet). Prøv å kutte ned godteri, brus o.l. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner, samt trener styrke, vil du gå ned i vekt og få finare former (strammare kropp!). Takk for svar! Er heldigvis ikke redd for å løfte "tungt", så det skal nok ikke bli noe problem! Lenke til kommentar
Robols Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Selv om det kanskje ikke er dette du sikter til, så er det sikkert litt motivasjon uansett. http://lonenoras.blogg.no/ Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Sett deg ordentlige mål og tenk over hvor fantastisk godt det skal bli å komme i form! Kutt ut godteri og brus i ukedagene, helst i helgene og. Ha en dag i uken der du kan kose deg med slikt, men ikke ta helt av! Ser mange som trener og er flink i ukedagene, så spiser de som idioter når lørdagen kommer. Ikke gjør dette! Hold deg motivert, dette klarer du! Lag gjerne en logg her så andre kan se progresjonen din! Lenke til kommentar
mintwee Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Sett deg ordentlige mål og tenk over hvor fantastisk godt det skal bli å komme i form! Kutt ut godteri og brus i ukedagene, helst i helgene og. Ha en dag i uken der du kan kose deg med slikt, men ikke ta helt av! Ser mange som trener og er flink i ukedagene, så spiser de som idioter når lørdagen kommer. Ikke gjør dette! Hold deg motivert, dette klarer du! Lag gjerne en logg her så andre kan se progresjonen din! Takker for svar! Jeg tror jeg skal klare å holde motivasjonen på plass og å ikke spise tre kilo godterier bare fordi det er lørdag. :!: Har fryktelig lyst til å komme i form, så tror dette kommer til å gå riktig vei! Har prøvd å gå inn for dette tidligere, men aldri like seriøst som nå, så håper på det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå