Gå til innhold

Liveblogg: Følg Windows Phone 8-lanseringen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffende hardware ute og går her, både iPhone 5 og de nye android telefonene bør ha et solig overtak der.

Hehe, iPhone 5 ja..virkelig en innovasjon. Tror du må komme deg ut i frisk luft ;)

Tror han tenkte mer på ytelsen. Windows phone 8 og microsoft er de som har noe å bevise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Skuffende hardware ute og går her, både iPhone 5 og de nye android telefonene bør ha et solig overtak der.
Hehe, iPhone 5 ja..virkelig en innovasjon. Tror du må komme deg ut i frisk luft ;)
Tror han tenkte mer på ytelsen. Windows phone 8 og microsoft er de som har noe å bevise.

Nå kan jeg kun snakke for Windows Phone 7.5, siden det er det jeg har, men tipper at det blir det samme fremover.

Ytelsesmessig har Microsoft bevist det de trenger for min del. De har optimalisert Windows Phone så godt at det ikke trenger en quadcore prosessor for å kjøre smooth. Jeg har aldri opplevd noe særlig etterslep i menyene på min Nokia Lumia 800, mens selv på Samsung Galaxy S2 (har ikke brukt S3, så kan ikke uttale meg om den), som er en mye kraftigere telefon enn Lumia 800 sliter den med å kjøre menyene glatt.

Jeg har heller ikke opplevd i noen apper at telefonens maskinvare setter stopper for hva jeg kan gjøre, selv om den kun har en singelkjerne prosessor.

Det er synd at det har blitt slik at det er et race etter best spesifikasjoner, i stede for å se på hva som faktisk fungerer. Er programvaren godt nok optimalisert trenger man ikke en quadcore prosessor for å fungere bra.

Lenke til kommentar
Dette blir spennende ja. Jeg håper egentlig på at det blir lansert flere telefoner. Ingen av de som har blitt lansert hittil har gitt meg "må ha følelsen".Ativ S ser flott ut, men jeg er veldig, veldig skeptisk til det tynne plastdekselet som ser ut til å dekke batteriet. Hvis det er noe av den samme typen som var å finne på den første Galaxyen, så kan det være nok til å holde meg unna.Lumia 920 er en tanke stor, har en del ramme rundt skjermen og har ikke plass til minnekort.Lumia 820 fin størrelse, men jeg er derimot skeptisk til at det ikke er unibody. Den har også mye sort rundt skjermen og oppløsningen er ikke noe å rope hurra for.8X mangler minnekort og ser ut som en litt kjipere versjon av Lumia-serienMy two cents. Operativsystemet syntes jeg derimot ser lovende ut. :)
Tror ikke det tynne bakdekselet på Ativ S blir noe problem. Det er et veldig tynt bakdeksel på S3 også, men det sitter både godt og gir en god kvalitets følelse. Det beskytter nok ikke sånn allverdens, men jeg har mistet min S3 i bakken opptil flere ganger, med baksiden med, uten at den har tatt noen skade av det. Tviler på at det blir noe problem.

Så lenge det ikke føles som tynn og billig plastikk, så går det greit. At det gjerne ikke beskytter all verdens har jeg ikke noen problemer med. Jeg har for øyeblikket en iPhone 4, så jeg er vant med å være forsiktig. ;)

Plastikken bak S3 føles i hvertfall ikke billig, så om det er den samme eller noe lignende som den, tror jeg nok at jeg ville gått for Ativ S ;)
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...