Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøver jeg for hardt?

Anbefalte innlegg

Jeg er alltid opptatt av at jeg skal se bra ut og kler meg stadig veldig pent og ordentlig fordi jeg vet at jenter setter pris på gutter med stil. Derfor stiller jeg ofte opp i blazer og vester når jeg skal ut på tur. Men gikk opp for meg i helgen at det kanskje hadde motsatt effekt.

Var på en fest og vi hadde en drikkelek hvor vi skulle komme med påstander og peke på den personen som vi trodde/mente passet best til påstanden f.eks. "hvem har ligget med flest", "Hvem er mest drita" osv. De fleste jentene der hadde jeg aldri møtt før. Så sier hun ene "Hvem her inne har høyest tanker om seg selv" og da pekte nesten alle jentene på meg. Jeg tok meg jo ikke nær av det, men det fikk meg til å undre om det å kle seg opp så pent og ordentlig kan ha motsatt effekt, altså at man virker for overlegen eller "høy på seg selv".

Hva mener dere? Er spesielt ute etter jenters synspunkt her! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det nødvendigvis negativt å ha høye tanker om seg selv?

Det er jo uansett bare å ta det med humor, og ha litt selvironi, så skal det ikke være noe problem å kle seg mer pyntet enn gjennomsnittet. Om du derimot oppfører deg som en arrogant drittsekk, og faktisk oppfører deg som om du er høy på deg selv, så vil nok klærne forsterke den effekten.

Lenke til kommentar

Føler at jeg av og til kan bli litt påvirket av antrekket, at jeg er litt mer stiv og ordentlig når jeg kler meg bra og blir avslappet og chill når jeg går i joggebukse og t-skjorte. Jeg er ikke noe overlegen til vanlig, men jeg er litt fjern av natur og folk opplever av og til det som at jeg overser dem når jeg egentlig bare går mer i min egen verden. Kan ha litt høye tanker om meg selv til tider, det skal jeg inrømme. Men disse jentene kjente meg jo ikke fra før av og allikevel pekte nesten alle på meg.

Tenker at det at jeg kler meg bra mens resten kler seg causual til småpent får meg til å skille meg litt ut i mengden. Merker i hvertfall at jeg legger mer merke til jenter som kler seg bra enn de som går med treningstøy til hverdagsklær.

Endret av Mos Def
Lenke til kommentar

Kle deg så du føler deg avslappet og vel. Det gjenspeiles i kroppsspråket ditt, og det er helt klart det viktigste. Det å si de rette tingene, klesstil osv er langt mindre viktig.

Er man stivpyntet, så blir man som regel litt stivere og kan fort virke overlegen. Du skriver tur... blazer og vest når man skal en tur på byen går greit, men ikke om det er en hyttetur eller vanlig hjemmefest.

Mesteparten av kroppsspråk foregår helt ubevist, på godt og vondt. Feks.å se på sitt eget speilbilde i alle vinduer man går forbi, eller stadig rette på klærne er ikke veldig heldig.

Siden du er opptatt av å se bra ut burde du være være litt oppmerksom på den type ting.

Lenke til kommentar

Føler at jeg av og til kan bli litt påvirket av antrekket, at jeg er litt mer stiv og ordentlig når jeg kler meg bra og blir avslappet og chill når jeg går i joggebukse og t-skjorte. Jeg er ikke noe overlegen til vanlig, men jeg er litt fjern av natur og folk opplever av og til det som at jeg overser dem når jeg egentlig bare går mer i min egen verden. Kan ha litt høye tanker om meg selv til tider, det skal jeg inrømme. Men disse jentene kjente meg jo ikke fra før av og allikevel pekte nesten alle på meg.

Tenker at det at jeg kler meg bra mens resten kler seg causual til småpent får meg til å skille meg litt ut i mengden. Merker i hvertfall at jeg legger mer merke til jenter som kler seg bra enn de som går med treningstøy til hverdagsklær.

Dette er korrekt, men det å skille seg ut er ikke alltid bra (for din del). Spesielt ikke når det kommer til formalitet. Har selv gått for den "classy" stilen lenge, men fant ut at jenter syntes det var skummelt å snakke til meg til tider da de følte et press for å være på "lik linje" som meg. De følte at de ikke var like mye verdt som meg på visse fronter og det kan føre til veldig negativ spenning. Det kan føre til at de ikke føler seg gode nok for deg, som ofte er bra, men ikke når de føler at de ikke kan gjøre noe med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er korrekt, men det å skille seg ut er ikke alltid bra (for din del). Spesielt ikke når det kommer til formalitet. Har selv gått for den "classy" stilen lenge, men fant ut at jenter syntes det var skummelt å snakke til meg til tider da de følte et press for å være på "lik linje" som meg. De følte at de ikke var like mye verdt som meg på visse fronter og det kan føre til veldig negativ spenning. Det kan føre til at de ikke føler seg gode nok for deg, som ofte er bra, men ikke når de føler at de ikke kan gjøre noe med det.

Ok, for jeg er ofte litt tilbakeholden når det kommer til jenter. Går egentlig litt med flowen og bare lar de tingene som skjer skje, uten at det skjer så mye. Hvis jentene går rundt og føler det på den måten du beskriver vil vel reagere positivt hvis jeg tar intiativ og prøver å "skjekke" dem opp (noe jeg nærmest aldri gjør)?

Endret av Mos Def
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm, forstår. Grunnen til at jeg er det er vel at jeg hele tiden ser menn som prøver seg hardt på damer og man ser tydelig at de egentlig bare vil komme seg vekk, derfor prøver jeg å være litt mer rolig og ikke føle at jeg er for innpåsliten noe som har ført til at jeg ikke tar mye intiativ. Men jeg skal teste ut å ta mer intiativ neste gang jeg er ute :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...