Delvis Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Som kjent er en faretruende orkan på vei mot New York. Er det andre også som på en måte tar seg i å håpe at det skal bli skikkelig gale? Nå håper jeg egentlig ikke det, men har litt problem med tanken på at det vil bli mest "spennende" om det går skikkelig galt. Skyskrapere som faller, store oversvømmelser og masse skade. Vet ikke hvordan jeg skal klare bli helt kvitt den tanken, for jeg vil jo helst mene det skal gå bra Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Det går som det går, og man håper at færrest mulig blir skadet. Det tror jeg de fleste tenker, uavhengig av om de står, sitter eller er nede på knærne i bønn. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Ja jeg håper også at færrest mulig skal bli skadet, og tror jeg må be for at de dumme tankene må forsvinne. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Ifølge ekspertene hos Nyhetsspeilet er denne orkanen menneskeskap og kursen blir justert ved hjelp av HAARP. Dette fant de ut av etter at en meterolog uttalte at kursforandringene var uvanlige. Vi vet jo alle at "uvanlige" = Unaturlig og HAARP modifisert. L O L 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Ja jeg håper også at færrest mulig skal bli skadet, og tror jeg må be for at de dumme tankene må forsvinne. "tanker" skal man bare la komme og gå som de selv vil - men man skal ikke henge seg opp i dem. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Som kjent er en faretruende orkan på vei mot New York. Er det andre også som på en måte tar seg i å håpe at det skal bli skikkelig gale? Nå håper jeg egentlig ikke det, men har litt problem med tanken på at det vil bli mest "spennende" om det går skikkelig galt. Skyskrapere som faller, store oversvømmelser og masse skade. Vet ikke hvordan jeg skal klare bli helt kvitt den tanken, for jeg vil jo helst mene det skal gå bra Vel, veldig mange mennesker i USA ønsker seg, drømmer om slike "end time" scenarioer, som de da tror må skje, før alt blir mye bedre, for dem. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Som kjent er en faretruende orkan på vei mot New York. Er det andre også som på en måte tar seg i å håpe at det skal bli skikkelig gale? Nå håper jeg egentlig ikke det, men har litt problem med tanken på at det vil bli mest "spennende" om det går skikkelig galt. Skyskrapere som faller, store oversvømmelser og masse skade. Vet ikke hvordan jeg skal klare bli helt kvitt den tanken, for jeg vil jo helst mene det skal gå bra Vel, veldig mange (Veldig mange kristne og desillusjonerte) mennesker i USA ønsker seg, drømmer om slike "end time" scenarioer, som de da tror må skje, før alt blir mye bedre, for dem. Fixed Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Nei det er ikke sånn. Er ikke religiøs (tror jeg. selv om noen har beskyldt meg for det). Det er mer en sånn skadefryd opplevelse som jeg har vansklig for å komme helt unna. Det er det er. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Som kjent er en faretruende orkan på vei mot New York. Er det andre også som på en måte tar seg i å håpe at det skal bli skikkelig gale? Nå håper jeg egentlig ikke det, men har litt problem med tanken på at det vil bli mest "spennende" om det går skikkelig galt. Skyskrapere som faller, store oversvømmelser og masse skade. Vet ikke hvordan jeg skal klare bli helt kvitt den tanken, for jeg vil jo helst mene det skal gå bra Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tror det er veldig mange som tenker akkurat sånn, inkludert meg selv. Følger med hele tiden og håper det har skjedd noe stort. Men de fleste vil nok ikke innrømme det for seg selv en gang. Det har nok ikke noe med at man er ond og ønsker andre noe vondt å gjøre. Man klarer bare ikke å se grusomhetene på avstand. Man ønsker spenning. Hadde man vært der grusomme ting skjer hadde man tatt det på en helt annen måte. Da hadde det gått inn på en. 1 Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) ^ Og sånn er det! *badumtss* Endret 29. oktober 2012 av iGlenn Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Vanlige tanker dette. Spesielt kanskje blant spenningssøkende ungdom, eller unge folk (<30år) som kanskje ikke har så mye å ta seg til på fritiden. Det er jo som tatt ut av katastrofefilm fra Hollywood dette, monsterstorm på vei mot New York og Washington. Frihetsgudinnen velter og det hvite hus blir knust til pinneved. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Våre liv er styrt av at drama på en skjerm, eller på avstand, skal underholde oss. Vi evner sjelden å forstå hvor ille noe kan være før vi opplever det seg og kjenner det på kroppen. Hvis New York hadde fått store skader, skyskrapere veltet etc. så hadde vi hatt TV-underholdning i flere dager og noe å engasjere oss i uten at det kostet oss personlig noe som helst. Dette betyr ikke at vi ønsker andre ondt, vi ønsker bare å bli underholdt, samt ha noe å snakke om på trygg avstand. For de i New York er det snakk om å overleve, for oss er det spennende TV-nyheter. Så, nei... du er neppe alene og det er ikke at man ikke bryr seg. Man vil bare at "noe spennende skal skje". Endret 30. oktober 2012 av LiamH 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Som kjent er en faretruende orkan på vei mot New York. Er det andre også som på en måte tar seg i å håpe at det skal bli skikkelig gale? Nå håper jeg egentlig ikke det, men har litt problem med tanken på at det vil bli mest "spennende" om det går skikkelig galt. Skyskrapere som faller, store oversvømmelser og masse skade. Vet ikke hvordan jeg skal klare bli helt kvitt den tanken, for jeg vil jo helst mene det skal gå bra Vel, veldig mange (Veldig mange kristne og desillusjonerte) mennesker i USA ønsker seg, drømmer om slike "end time" scenarioer, som de da tror må skje, før alt blir mye bedre, for dem. Fixed Så kalt kristne, de er ikke det, disse dommedags sektene Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Og de vil kalle deg for en "såkalt kristen". For meg så er det liten forskjell, dere har samme utgangspunkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå