Gå til innhold

Ny jobb, informasjon, PR, kommunkasjon?

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd.

Er utdannet lærer ved universitet med fagene historie, engelsk og religion. Har også PPU fra universitet og en halvverdig master i historie. Har helt ok karakterer. Mye B og C.

Har erfaring innen presse- og informasjonsarbeid, både som journalist og som presse- og informasjonsmedarbeider. Har også erfaring som lærer ved ungdomskole og VGS.

Har også to-tre frivillige verv innen politikk og annet hvor jeg har drevet med redaksjonelt- og informasjonsarbeid.

Jeg har aldri hatt en 100% stilling som lærer, bare deltid og vikariater ved siden av studier. Arbeidsgivere har vært veldig fornøyde med meg som lærer, men skolene er i nærheten av studiested som nå er rundt 2 timer unna med tog.

Kunne tenke meg å jobbe med kommunikasjon. Jobber i dag som journalist, men det sliter på familielivet å arbeide så mye kveldsarbeid for å dekke diverse.

Problemet er at når jeg søker på jobber hvor man arbeider med kommunikasjon så blir jeg aldri kalt inn på intervju.

Jeg ringer i forkant. Jeg sender søknader som jeg også får flere til å se over. Tilbakemeldingene jeg får av kompetente folk er at det er solide søknader og en god CV, men jeg får ikke svar fra de jeg søker hos.

Jeg vurderer nå å ta noe fag/deltidsstudier som kan gi meg noe papir på at jeg kan arbeide med kommunikasjon, men sliter litt med å finne noe.

Jeg vurderer deltidsstudiet i Lillehammer siden det er det eneste jeg har funnet som jeg kan kombinere med jobb. Problemet er at jeg kan ikke starte før neste år, og det blir fort tre år før jeg er ferdig.

Jeg skulle gjerne fortsatt så lenge i min nåværende jobb, om ikke jeg hadde fryktet at det fører til mange tårer og kone,barn og bikkje som sitter alene hjemme i nesten tre år samtidig som jeg forsøker å kombinere denne jobben med et studie i tillegg.

Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan gå frem for å i det minste få en jobb jeg kan ha og ta deltidsstudiet ved siden av?

Jeg har søkt på en del administrative stillinger, men får ikke svar der heller. Lærerstillinger virker det å være tynt med i Oslo for tiden og flytte er ikke et alternativ siden kona mi er i fast arbeid på et sted hun trives veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...