Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskinen registerer at CTRL holdes nede

Anbefalte innlegg

Hei

Da jeg satte meg ned for å se GSL i morges, fant jeg kjapt ut at maskinen min hadde bestemt seg for at CTRL-knappen ble holdt nede. Et heller stort problem, da dette betyr at uansett hvilket program jeg har åpent, vil det kun registere på kommandoer som inkluderer CTRL om jeg prøver å skrive, eksempelvis lukker den tabs om jeg trykker w og åpner nye om jeg trykker T.

Jeg har et Razer Blackwidow Ultimate, men er usikker på om problemet ligger her. Det hele skjedde ganske plutselig, og jeg har ikke sølt noe klissete eller lignende på det som kan ha gjort det. Det er mulig det har blitt sølt på for lenge siden, men ikke i løpet av i dag eller i går. Med tanke på at dette problemet først oppstod i dag, tviler jeg på at det er tastaturet.

Det å plugge ut tastaturet hjalp heller ikke, forøvrig. Selv etter at jeg dro ut USB-kabelen fortsatte dataen å registrere at jeg hadde CTRL presset ned. Plugget ut og inn mus og tastatur uten endring. Det eneste som hjelper er å restarte dataen, og selv da funker det bare i en kort periode.

Akkurat nå har jeg unbounda CTRL-knappene, og det ser ut til å virke. Det skjer tydeligvis ikke før etter jeg har trykket ctrl.

Er dette et problem på dataen eller tastaturet? Er det malware/virus? Jeg kjører en sjekk nå, men har ikke funnet noe så langt.

Er det noe mer informasjon som er nødvendig for å finne ut hva problemet er?

Mvh

K

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En sikker måte for å utelukke at det er tastatur som er problemet, er jo å prøve et annet tastatur. Alternativt prøv det virituelle tastaturet i windows (hvis det er det du bruker) etter at du har koblet fra det fysiske tastaturet. Hvis den fortsetter å regstrire CTRL inne, ville jeg nok tippet at det er software problem evt. virus etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...