Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Knekker i leddene

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Merker at det knekker oftere og på flere steder i kroppen. Det startet forrige vinter med voldsomme akutte smerter i ankelen. Prøvde alt mulig i en måneds tid uten at det hjalp, akupunktur, kostholdsråd, varme, kur mot urinsyregikt, leger osv. Forsøkte til slutt kiropraktor som hadde en enkel behandling, rykket til i ankelen i fotens lengderetning og vips var de akutte smertene over. Han mente det var leddvæsken som ble klebrig og gjorde at leddet låste seg.

Etter behandlingen merket jeg at ankelen knekker veldig, med jevne mellomrom kan jeg snurre på ankelen og høre høyt knekk. Det har vedvart hele tiden til nå snart ett år etter. Nå i høst har det også begynt å knekke andre steder, spesielt i knærne, håndleddet og nakken.

Hva skjer? Er dette starten på en sykdom? Kan det være noe revmatisme el.l.? Jeg merker lite eller ingenting til smerter, kun at det knekker altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merker at det knekker oftere og på flere steder i kroppen. Det startet forrige vinter med voldsomme akutte smerter i ankelen. Prøvde alt mulig i en måneds tid uten at det hjalp, akupunktur, kostholdsråd, varme, kur mot urinsyregikt, leger osv. Forsøkte til slutt kiropraktor som hadde en enkel behandling, rykket til i ankelen i fotens lengderetning og vips var de akutte smertene over. Han mente det var leddvæsken som ble klebrig og gjorde at leddet låste seg.

Etter behandlingen merket jeg at ankelen knekker veldig, med jevne mellomrom kan jeg snurre på ankelen og høre høyt knekk. Det har vedvart hele tiden til nå snart ett år etter. Nå i høst har det også begynt å knekke andre steder, spesielt i knærne, håndleddet og nakken.

Hva skjer? Er dette starten på en sykdom? Kan det være noe revmatisme el.l.? Jeg merker lite eller ingenting til smerter, kun at det knekker altså.

For mange er knekking i ledd helt normalt. Jeg ble forklart at det var frigjøring av gassbobler i leddet som lager lyden, og er helt ufarlig.

-frank

Lenke til kommentar

Jeg fikk også høre av en lege at noen ganger var det bare gassbobler som sprakk. Men noen ganger hører og føler jeg at det knekker så høyt at jeg føler det må være mer. Men at det knekker mer enn før kan vel være et tegn på noe? Og spesielt etter den perioden i januar-februar i år der det var så akutte smerter i ankelen, det må jo tilsi at et eller annet ikke var helt som det skulle og kanskje ikke er det heller nå.

Generelt føler jeg meg i fin fysisk form og denne knekkingen gjør i liten eller ingen grad vondt nå utenom den nevnte perioden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...