Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har den nyeste generasjonen av AppleTv og en ny mac. Da jeg streamer feks filmer fra netflix fra macen til appleTv så hakker det ofte på tven min, men det hakker ikke på macen. Noen som har noen erfaringer med det? evt får løst det?

Jeg bruker Airport Express som ruter hjemme, har koblet AppleTv til ruteren på WiFi. Har også internett linje på 10/2.

Endret av BearHo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har 25/5 og har Apple TV på WiFi. Der hakker Netflix av og til, og enkelte ganger lukkes appen helt. Når jeg leier filmer i iTunes, er det mer stabilt, men fallert ut av og til , og en sjelden gang sier AppleTV at den har mistet kontatk med internett. Har en Telenor Zyxel 2812-router, den har kun 2.4 GHz WiFi, og når jeg kjører inSSIDer ser jeg at jeg har mange naboer på samme nett, så det kan være at nettene forstyrrer hverandre. Har bestilt nye AirPort Express (den som har 2 ethernettkontakter), og kan da teste både med 5 GHz WiFi og kablet ethernet for å se om det hjelper.

Trodde forøvrig at 10/2 var litt lite for å streame HD-filmer. Kanskje dette funker bedre på Mac'en enn Apple TV fordi den enten streamer i lavere oppløsning, eller har mer minne til å cache streamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...