Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Bestilte en bue og litt av hvert fra en nettbutikk og snakket med en av de som driver nettbutikken og spurte spesifik om de kunne sende denne pakken som ekspress over natten . Det som da skjedde var at han kunne ikke sende dette som ekspress fordi han leverte det for sent og valgte og sende det som vanlig post istedet ( jeg sa forøvrig at han kunne sende den som vanlig post om han ikke rekker og sende den som ekspress før 16:00 ) Dette er den eneste sporingen jeg får når jeg søker Sendingen er innlevert etter fristen, og vil bli sendt neste virkedag 23.10.2012 19:56, 1620 GRESSVIK Noen som har opplevd det samme ? hva skal jeg gjøre ? Jeg har ikke betalt noe enda for det skulle tas på postoppkrav. Men det jeg har gjort er at jeg har bestilt en ny bue fra en annen forhandler og jeg lurer på er hva som skjer om den ( "gamle" ) pakka skulle dukke opp hjemme hos meg om den evt blir funnet igjen. Kan jeg da nekte og betale for retur ? For jeg vet at om jeg får hentemelding har jeg 14 dager på og hente pakken og om jeg ikke gjør det får jeg en regning med fraktkostnadder i posten, Hva skal jeg gjøre om dette skjer ? Endret 29. oktober 2012 av Eriksendrul Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Så du bestilte altså ny bue fra en annen butikk, uten å ta kontakt hverken med Posten eller den første nettbutikken? Hvordan fikk du det til å bli en god idé? Både ved angrerett og ved ikke henting av pakke med postoppkrav, er du pliktig til å betale returkostnad selv. Du skal i midlertid slippe å måtte betale for selve produktet. Jeg kan ikke helt se at en noe treg leveranse fra posten sin side (3-4 dager) gir deg noe særskilt rett til å få returnert en pakke fraktfritt. 3 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Så du bestilte altså ny bue fra en annen butikk, uten å ta kontakt hverken med Posten eller den første nettbutikken? Hvordan fikk du det til å bli en god idé? Både ved angrerett og ved ikke henting av pakke med postoppkrav, er du pliktig til å betale returkostnad selv. Du skal i midlertid slippe å måtte betale for selve produktet. Jeg kan ikke helt se at en noe treg leveranse fra posten sin side (3-4 dager) gir deg noe særskilt rett til å få returnert en pakke fraktfritt. jeg snakket jo selvfølgelig med både posten og han som jeg bestilte buen av. Posten hadde ikke noe mer informasjon en at pakken var ikke og spore . han sa heller ikke noe annet at pakken var rotet bort av posten. Jeg sendte melding og sa at jeg kommer til og la pakken ligge på posten til den er returnert av seg selv for jeg har bestilt fra et annet firma. han svarte aldri på det. pakken er ikke hos meg . Men om den skulle dukke opp er det jeg tenker på. jeg vet jo ikke når posten evt finner denne pakken og sender den videre men om det blir om for eksempel 1 uke eller mer vil dette være utrolig tregt i forhold til hva de pleier. her snakker vi sarpsborg rælingen og det er ikke spesielt lang. Endret 29. oktober 2012 av Eriksendrul Lenke til kommentar
ksjoet Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Hvis du bestiller fra en annen forhandler og så sender den i retur så riskerer du gebyr. Skjedde med meg engang da jeg bestilte en CD brenner fra Komplett på Postordre. Fikk så et godt tilbud fra Start-It i Stavanger og slo til på det. Idiot som jeg var så sa jeg bare at brenneren fra Komplett kunne gå i retur hos Posten. Det kostet meg 250kr i administrasjonsgebyr som Komplett kalte det. Bruk angreretten i så tilfelle! Så blir det ikke noe administrasjonsgebyr fra butikken sin side. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Hvis du bestiller fra en annen forhandler og så sender den i retur så riskerer du gebyr. Skjedde med meg engang da jeg bestilte en CD brenner fra Komplett på Postordre. Fikk så et godt tilbud fra Start-It i Stavanger og slo til på det. Idiot som jeg var så sa jeg bare at brenneren fra Komplett kunne gå i retur hos Posten. Det kostet meg 250kr i administrasjonsgebyr som Komplett kalte det. Bruk angreretten i så tilfelle! Så blir det ikke noe administrasjonsgebyr fra butikken sin side. Okay. Han er nok klar over at jeg kommer til og benytte meg av angrerett om han evt prøver seg på noe gebyr av noe slag. Posten som har rotet bort og forsinket leveranse på pakken og kan ikke forvente at jeg skal vente til de ordner opp før jeg evt anskaffer meg det jeg har bestilt hos noen andre en gang til og derfor føler jeg da at jeg ikke lenger skulle trenge og betale frakt på en pakke de har brukt utrolig lang tid på og få på plass Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Har opplevd det samme men som avsender.. Da var det post i butikk som hadde forlagt pakken, og glemt å legge den i tralla. Etter en uke var det ingen videre spor. Posten klarte heller ikke spore noe. Men så ringte jeg ut og skjelte dem ut på butikken hvor den var levert inn. Etter en stund ringte de tilbake og sa de hadde funnet den og skulle få sendt den videre med neste bil. De beklaget veldig, og kunne ikke gjøre noe mer med det.. Mottaker fikk varen ca en uke forsinket. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Hvis du bestiller fra en annen forhandler og så sender den i retur så riskerer du gebyr. Skjedde med meg engang da jeg bestilte en CD brenner fra Komplett på Postordre. Fikk så et godt tilbud fra Start-It i Stavanger og slo til på det. Idiot som jeg var så sa jeg bare at brenneren fra Komplett kunne gå i retur hos Posten. Det kostet meg 250kr i administrasjonsgebyr som Komplett kalte det. Bruk angreretten i så tilfelle! Så blir det ikke noe administrasjonsgebyr fra butikken sin side. Okay. Han er nok klar over at jeg kommer til og benytte meg av angrerett om han evt prøver seg på noe gebyr av noe slag. Posten som har rotet bort og forsinket leveranse på pakken og kan ikke forvente at jeg skal vente til de ordner opp før jeg evt anskaffer meg det jeg har bestilt hos noen andre en gang til og derfor føler jeg da at jeg ikke lenger skulle trenge og betale frakt på en pakke de har brukt utrolig lang tid på og få på plass Utrolig lang tid? Én uke? Men uansett: Posten trenger ikke å forvente noenting av deg, det er selger av buen som kan forvente at du overholder avtalen dere hadde dere i mellom - og at dersom du ønsker å gå tilbake på denne at du forholder deg til regelverket slik det er. Og da er det dessverre slik at dersom du bruker angreretten, eller bare lar være å hente pakken, er det du som må stå for returfrakten. At du er utålmodig er nok ingen andres ansvar enn ditt eget. 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Hvis du bestiller fra en annen forhandler og så sender den i retur så riskerer du gebyr. Skjedde med meg engang da jeg bestilte en CD brenner fra Komplett på Postordre. Fikk så et godt tilbud fra Start-It i Stavanger og slo til på det. Idiot som jeg var så sa jeg bare at brenneren fra Komplett kunne gå i retur hos Posten. Det kostet meg 250kr i administrasjonsgebyr som Komplett kalte det. Bruk angreretten i så tilfelle! Så blir det ikke noe administrasjonsgebyr fra butikken sin side. Okay. Han er nok klar over at jeg kommer til og benytte meg av angrerett om han evt prøver seg på noe gebyr av noe slag. Posten som har rotet bort og forsinket leveranse på pakken og kan ikke forvente at jeg skal vente til de ordner opp før jeg evt anskaffer meg det jeg har bestilt hos noen andre en gang til og derfor føler jeg da at jeg ikke lenger skulle trenge og betale frakt på en pakke de har brukt utrolig lang tid på og få på plass Utrolig lang tid? Én uke? Men uansett: Posten trenger ikke å forvente noenting av deg, det er selger av buen som kan forvente at du overholder avtalen dere hadde dere i mellom - og at dersom du ønsker å gå tilbake på denne at du forholder deg til regelverket slik det er. Og da er det dessverre slik at dersom du bruker angreretten, eller bare lar være å hente pakken, er det du som må stå for returfrakten. At du er utålmodig er nok ingen andres ansvar enn ditt eget. Snakket med posten i går og de sa at de ikke skulle gi meg noen regning på retur eller frakt om pakken skulle dukke opp fordi det har gått over 6 dager og jeg ikke har sett noen pakke. Posten sa også at når en vanlig pakke ikke kommer innen 2-3 arbeidsdager og pakken er sendt ordentlig så er det posten selv som har gjort noe feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå