Lars E.M. Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei, Har et problem her med at det ikke er tilgang på VDSL. Dog har jeg line-of-sight til venner med VDSL-linje. Jeg har derfor kjøpt meg en Ubiquiti Nanostation radiolink. Jeg skal beholde mitt eget ADSL og kunne tenke meg å kjøre load balancing mellom ADSL- og VDSL-linja. Noen som har noe tips om router jeg kan bruke for dette? Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Kan jo alltids gå for noe hardcore Cisco-utstyr, koster en del. Om ikke det skulle være noe kan jeg anbefale Draytek 2910 (begynner bli gammel, usikker på når denne blir tatt av markedet. Men Draytek Vigor 2920 vil gjøre susen. Har 2920 selv og kjører last balanse mellom 2 linjer (100Mbit fra Altibox og 2 mbit fra NGT). Og den har selvsagt failover, slik om en linje skulle gå ned tar den andre over. Anbefales på det sterkeste.. Lenke til kommentar
Lars E.M. Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Takk for tips. Kom over Cisco SA540 hos komplett. Litt stiv pris, men akkurat det jeg trenger. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 (endret) Det finnes bra og langt rimeligere utstyr enn Cisco SA540 - til og med produsert av Cisco. Cisco SA540 er typisk mer proffutstyr - det er også en omfattende brannmurløsning, og normalt krevende å sette opp. Cisco RV042 er rimeligere og fungerer meget bra, har hatt en slik i 4 år og den er dønn stabil (har 4/0,5 ADSL + 70/10 CD koblet opp). Linker til den nye G-versjonen som tåler litt mer trafikk enn min gamle, http://www.prisjakt.....php?p=1307944. Det er omtrent halv pris av demoversjonen av Cisco SA540. Den gamle versjonen med bare 100 Mb/s switch koster noen hundre kroner mindre. Meget enkel å sette opp og har nok funksjoner i massevis for en hjemmebruker. Et annet alternativ er TP-Link TL-ER5120. Den er mer avansert og har faktisk mulighet for mer enn 2 WAN - http://www.tp-link.c...=TL-ER5120#spec - pris rundt 2 000 kr. Endret 1. november 2012 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå