Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vinter, en fin tid for crosskjøring!

proaugust

Anbefalte innlegg

Hallo!

Snøen kom med et pang, og vips så lå det 50cm med snø hos meg(i Nordland). Jeg startet crossen og spant meg fast med en gang.

Jeg har fundert på å lage noen vinterdekk til crossen, og etter litt surfing på nettet, så fant jeg ut at slike fungerer virkelig bra på motorsykler også!

men 369,- for 24 stykker blir litt drøyt. jeg trenger en del flere enn 24. Finnes det noe billigere?

Jeg vet også at det finnes ''Kold Kutters'', som jeg ikke stoler på. (dekkene mine er halvferdige, og da blir jeg nødt til å ha så korte skruer, at jeg tror de vil bli revet ut).

Vet noen ellers hvordan man lager viterdekk for en cross-sykkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg kjenner til er det beste og mest brukbare til av-vegen-kjøring de piggene du først lenker til. For å få godt feste må du ha et relativt nytt dekk, disse spretter av kjapt om ikke de er festet godt nok.

Ellers bør du ha i bakhodet at knastedekk ikke bare er knastedekk... Skal du ha skikkelig feste bør du ha dekk som har en blanding som holder seg myk ved lave temperaturer, samt selvsagt et godt mønster. I praksis for din del; nye dekk med nye pigger. Koster peng, regn med 4-5.000,-. Trelleborg og Heidenau har vinterdekk med grove knaster, velegnet for pigging.

Kjører selv med vinterdekk, men da for veg. Ekstrem forskjell på dekk med "normal" gummi, og vinterdekkene som er av ren silica, selv om de vanlige dekkene har grovere mønster.

Lenke til kommentar

Kjørte selv i helgen med min rm 250 :) Var vel ca 15-20 cm med snø men gikk fint! Spant meg ikke fast, og kom opp bakker uten problemer. Kjente baken sklei til siden ganske fort når eg ga på, men er bare kjekt det.. ;) Har ikke stort med mønster i bak dekket selv, rundt 1,5 cm igjen på midten. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...