Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tett i øret...

Nachoswolf

Anbefalte innlegg

I omtrent en uke nå har jeg vært tett i venstre øre, dvs. det føles tett og jeg hører veldig dårlig på det. Jeg har prøvd Revaxör Ørevoks-løsende flere ganger uten resultater, samt prøvd div. metoder som vanndamp og stikke fingeren i øret og dra den fort ut igjen. Ingen resultater..

Har lest på nettet flere steder at "Hydrogen Peroxide" skal hjelpe, hva er dette og hvordan får jeg tak i det i Norge?

Er dette verdt å dra til legen for?

Håper på svar fort ettersom dette er ekstremt plagsomt for ikke bare meg, men andre som prater til meg også, og ettersom jeg driver med musikk er det en relativt stor brems, så all hjelp tas imot med stor takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et kjerringtips, som jeg ikke aner om funker: Drypp noen dråper standard matlagingsolje (olivenolje, rapsolje, whatever) i øret, det skal visst løse opp ting. Ekkelt, men skal visst være effektivt.

Dette burde bli etterfulgt av en profesjonell øreskylling. Ellers vil det bare tørke igjen og så er man ved utgangspunktet igjen.. Øreskylling får man gjennomført hos fastlegekontoret ditt.

Lenke til kommentar

Matolje kan løyse det opp, men ikkje nødvendigvis få det ut. I verste fall kan du risikere at det forsvinn lengre inn.

Avtal skylling med lege, bruk litt matolje og tett igjen med bomull natta før du skal inn, så går det lettare ut. Skyllinga er gjort på minuttar og forholdsvis smertefritt.

Lenke til kommentar

Jeg har et kjerringtips, som jeg ikke aner om funker: Drypp noen dråper standard matlagingsolje (olivenolje, rapsolje, whatever) i øret, det skal visst løse opp ting. Ekkelt, men skal visst være effektivt.

Jeg bruker ofte dette sammen med urter i oljen på barn med ørebetennelse. Det er i alle fall mye bedre enn å bruke unødvendig antibiotika på små barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...