Gå til innhold

Oppgradere studio-pc brukt til lydproduksjon

Anbefalte innlegg

Hei,

vil oppgradere den stasjonære studio-pcen som jeg bruker ifbm musikkproduksjon. Innser at jeg trenger litt hjelp til å velge de rette komponentene.

Jeg har kabinett og strømforsyning. Disse er relativt nye da jeg for litt siden bodde på hybel og ville gjøre datamaskinen stillere :) Trenger heller ikke skjermer el.l.

Vil helst holde meg under 5000 merket.

Har satt sammen en handleliste:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1147361&su=F0324EB5-856E-4431-84CE-DF12FF445929

Lurer på om det er alternativer til disse komponentene som vil passe meg bedre?

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis PC-en bare skal brukes til musikkproduksjon ser jeg ikke poenget med såpass high-end CPU og skjermkort. i5 3470 er mer enn nok som CPU. Alle Intel CPU-er som slutter med 70 har Intel HD Graphics 4000, og da trenger du ikke et dedikert skjermkort hvis PC-en ikke skal bruke til noe annet enn musikkproduksjon. Ser du ikke har mer lagringsplass enn en SSD på 120GB. Du bør vel ha en harddisk til all musikken? :) Anbefaler Seagate Barracuda 1/2/3TB.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Har allerede en relativt ny 2TB disk som jeg viderefører, så det trenger jeg ikke :)

Når det gjelder integrert grafikk, vil det ikke være greit med et dedikert kort siden jeg bruker flere skjermer til å utvide skrivebordet?

Jeg kan altså gå for en billigere CPU, kanskje gå for nærmeste motpart av i3-versjonen?

Lenke til kommentar

Hvis du bruker mer enn 2 skjermer må du bruke AMD radeon kort og ikke Nvidia fordi Nvidia ikke støtter mer enn 2 skjermer uten SLI.

Dette er nok feil, alle de siste GTX korta greier fint 2 skjermer eller mer uten SLI oppsett. GTX 650 for eks greier 4 skjermer, GTX 660 4, GTX 670 4, 680 4,690 4.

http://www.geforce.c...tx-650/features

TS: et GTX 650 skal fungere greit så lenge du ikke spiller over alle 2/3/4 skjermene da dette vil bli for mye for kortet.

Til vanlig bruk skal det gå ganske så greit. Ville dog anbefalt deg og se på 7770 til rundt 1000 lappen da dette yter noe bedre enn GTX 650'n

Ville også anbefalt deg og bytte ut Kingston SSD'n med en intel 330 da Kingston SSD'er er ikke 100% til og stole på.

EDIT: link som var død.

Endret av CastleLord
Lenke til kommentar

Dette er nok feil, alle de siste GTX korta greier fint 2 skjermer eller mer uten SLI oppsett. GTX 650 for eks greier 4 skjermer, GTX 660 4, GTX 670 4, 680 4,690 4.

http://www.geforce.c...tx-650/features

Det hadde jeg ikke fått med meg at var endret fra tidligere serier, burde kanskje fulgt litt mer med på den siste generasjonen..

Edit: Skrivefeil

Endret av ChristianL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...