VD Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei. Jeg er på jakt etter ett "tøft" web basert inventory system for pcer. Typisk informasjon er modell service tag lokasjon bruker dato ol... Er nesten som en bare kan bruke excel MEN det vil jeg ikke. Jeg kan også på en time eller to mekke en php side som gjør dette for meg men det ser aldri så bra ut (ville nok vært det enkleste da jeg kunne laget ett script som jeg kjører på klienten som skriver alt rett inn i databasen). Jeg har satt opp OCS inventory som i utgangspuntet virker helt perfekt.. bortsett fra en ting: Jeg kan ikke legge inn maskiner manuelt.. og jeg vil ikke installere agenter på maskiner og avinstallere igjen (når en setter opp en haug med maskiner så vil en ikke bruke tid på å gjøre mer enn det en skal og som er nødvendig) dessutten er all infoen som blir lagt til ved agenten ganske overkill. Jeg kan selvsagt tweake tabellen i databasen slik at den får kun det jeg vil ha og deretter skrive rett inn i databasen med ett script men før jeg begynner på det så lurer jeg på om noen kan anbefale noen andre fleksible løsninger? Som sagt er på jakt etter en helt utrolig enkel løsning som en styrer manuelt og som allerede er laget og som tja ser bra ut og er fleksibel =) Takker for svar. Lenke til kommentar
VD Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 virker som om jeg nå finner ut hvordan jeg kan legge til en og en maskin i OCS og det hadde vært helt perfekt. Har ikke fått det til helt enda men ser ut til å ordne seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå