AnonymDiskusjon Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hei, ble tatt med snus her om dagen, ble tatt før engang også. Nå ble jeg tatt og er fast snuser, og pappa tar ikke hintet og truer med å ta pengene mine og PC'en min. Han mener at det er ulovlig for meg som 15 åring å snuse, og at det er 18-årsgrense, noe som det ikke er. Tips til hvordan jeg kan deale med problemene? Er ikke interessert i kommentarer som "slutt å snus bare", så kom med noe bedre. Anonym poster: e1cf5fe9ec6cd541589fbe6cf1b9b56d Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 28. oktober 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2012 Slutt å snuse. 13 Lenke til kommentar
Capitalis Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Sånn som jeg har skjønt det, er det ikke ulovlig for femtenåringer å snuse, men du kan ikke kjøpe snus i butikken. Det er ikke veldig rart at faren din truer med å ta tingene dine hvis du nekter å slutte å snuse. Så lenge du er under 18 og bor hjemme er det de som bestemmer, ikke minst sørger for å oppdra deg riktig. Snus er både skadelig, stygt å se på og et pengesluk. Hvis du ikke klarer å gjemme snusen din fra han kan du like så godt slutte. 2 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det er ikke ulovlig for deg å kjøpe eller bruke snus, så sant du ikke bruker falsk identifikasjon (dokumentforfalskning) for å få kjøpt det. Du har heller ikke lov å innføre det til Norge på egenhånd. Bare å snuse i vei! Damene digger det Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det er ikkje ulovleg for deg å snuse, men nokon (enten deg sjølv eller andre) har gjort noke ulovleg dersom du har tilgang på snus. For din del er at det ikkje finnes lover og regler som du kan bruke til din fordel, tilgang på PC og lommepenger ligger godt innanfor kva foreldre eller foresatte kan bestemme over. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Det er ikke ulovlig for deg å snuse, som flere har nevnt. Det er heller ikke ulovlig for foreldrene dine å inndra pc eller lommepenger. Siden du ikke vil ha tips som "slutt å snus", får jeg nesten be deg fortsette, men heller finne på noe å gjøre utenom pc`n som er gratis da du verken kommer til å ha pc eller lommepenger Å se etter jobb er kanskje en god idè, da får du råd til snusen lommepengene dine har gått til også. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Bare å snuse i vei! Damene digger det Da legger du lista lavt i tilfelle...Jeg som mann synes det er griseekkelt, og har per dags dato ikke møtt ei eneste dame som liker det noe bedre (bortsett fra de som faktisk bruker det selv). Snus er det mest usexy man kan finne på å gjøre. Anonym poster: c4223717c4750bf768054dd664a0427b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 man blir kul av å snuse Anonym poster: e1cf5fe9ec6cd541589fbe6cf1b9b56d Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Snus er ikke sunt men, det er ditt valg. Det kunne vært værre, husk blant annet å nevne at myten om munnhulekreft er avkreftet. Sørg for at du alltid går med snusboksen i bokselomma, så den synes igjennom. Men ikke la dem se deg med snus i leppa dette kan provosere dem. Så fort de er vant med å se deg med snusboks så godtar dem det mest sannsynlig. Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Er helt enig med hva de fleste nevner her. Det er ikke ulovlig å snuse, keep doing it hvis du vil, men da får du også ta den konsekvensen som følger deg. Ingen pc, lommepenger etc er forstålig, det er foreldrene dine som bestemmer det. Du har fått ett valg og da får du bestemme det, kanskje ikke dumt at du slutter å snuse snart, ellers kan det hende du engang ikke får leste dette engang Jeg skal ikke begynne å si at du skal slutte eller lignende ettersom jeg vil heller bruke tiden min på noe annet. Men får din del, lag en liste for deg selv og se hva fordeler og ulemper med dette egentlig er og se om du fortsatt gidder det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Her er du med en ny tråd, ja. For kontekstens skyld trekker jeg fram de gamle trådene dine og trekker fram et svar jeg ga deg da. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1432523 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1437153 Det er så lett å sitte og legge ut om hvilken kul og chill forelder man skal være når man er en ignorant utakknemlig femtenåring som tror man vet sitt eget beste og hvordan verden henger sammen og alt er bare "meg, meg, meg!" Millioner av barn sulter i Sudan hver eneste dag og takker for hver eneste brødsmule de får tak i, men så lenge foreldrene dine drar på jobb hver dag for at du skal ha tak over hodet, mat på bordet og ellers ha det bra, så er det bare rett og rimelig at du sitter på forum og griner over PC-en og snusen du ikke får uten å ha takket foreldrene dine en eneste gang for det livet du har? Hvor tror du at du hadde vært uten dem? Bare vent til du selv er voksen og har fått din egen lille jævelunge som er kravstor og syter og snuser så det tyter ut av ørene på ham, mens du jobber dag ut og dag inn på McDonalds på grunn av fridagene du tok deg fra skolegangen som var helt gratis takket være oss skattebetalere (i motsetning til i Sudan). Da skal du se hvor lett det er å være en chill forelder. Foreldrene dine har faktisk ingen rett til å disponere fridager. Alle barn i Norge har plikt til å fullføre grunnskolen. Det er litt av en arbeidsmoral du har. Hva hadde skjedd om hele samfunnet tok seg et par fridager i måneden? Hva skjer hvis bonden som dyrker mat til oss tar seg fri når han ikke vil jobbe? Jeg håper legen din tar seg fri på et kritisk tidspunkt. På TVNorge går en britisk dokumentarserie som heter "Verdens strengeste foreldre", der britiske drittunger blir sendt til andre familier rundt om i verden for en uke eller to, og må jobbe for tilværelsen istedenfor å få alt på et sølvfat. Du hadde hatt godt av å oppleve det og kjenne litt på den virkelige verden. Du spiller vel på at foreldrene dine må ta seg av deg og at du har rett på en trygg oppvekst, men det inkluderer på ingen måte PC og snus. Dessuten, ingen rettigheter kommer uten ansvar og plikter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå