Jente96 Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Heihei! Jeg og en venn skal reise til England. Men hun har ikke norsk statsborgskap, derfor må hun søke visum til å dra til England.. Hvordan søker man visum for tre dager? Hjelp! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Spørs hvilket land hun er fra osv. snakk med ambassaden … Jeg vet ikke hvordan praksis er for GB, men ofte kan man kjøpe visum ved ankomst på flyplass. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Kontakt Ambassaden eller sjekk online: Om vedkommende trenger visa: http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/visas-immigration/visiting/general/visa/ Hvordan få tak i visa: http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/visas-immigration/visiting/general/apply/ Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Takk! Hun er fra Somalia! Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Hvordan kan jeg ringe dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Hvordan kan jeg ringe dem? 1: Finn en telefon 2: Ring 23 13 27 00 3: Done Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 En venn av meg også sliter med det samme hun er fra Eritrea og vil være med meg til USA i en måned.. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 1: Finn en telefon 2: Ring 23 13 27 00 3: Done Tusen takk En venn av meg også sliter med det samme hun er fra Eritrea og vil være med meg til USA i en måned.. Da trenger hun visum da, hvis hun har norsk pass.. Det måtte jeg! Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Nei, som turist drar du visumfrit ... Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 neei! fail Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) neei! fail Fail selv. De fleste kan dra til USA uten visum, under Visa Waiver Program: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Endret 7. november 2012 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Jo, med mindre du har rulleblad eller noe annet som hindrer deg i å dra under Visa Waiver-programmet ... f.eks. at du skal studere der ... Jeg har vært i USA veldig mange ganger, og aldri hatt visum. Du må registrere ESTA, men det er ikke et visum ... Endret 7. november 2012 av The mighty Quinn Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 7. november 2012 Forfatter Del Skrevet 7. november 2012 Ops. Jeg spurte pappa nå, og han sa at vi aldri søkte visum.. Beklager! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. november 2012 Del Skrevet 7. november 2012 Kommer også an på hvordan en ankommer USA; rutefly er vel det naturlige for de fleste, men i underligere farkoster (det være seg seilbåt eller privatfly) må en ha fullt visum. Lenke til kommentar
toblerone23 Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Hun har ikke norsk pass engang.. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Trenger ikke norsk pass, hun kan nok søke gjennom den amerikanske ambassaden i Oslo uansett. Akkurat som vi kan ordne visum til andre land i utlandet, selv om vi er utenlands … Nå vet jeg ikke hvor vanskelig det er for eritreiske personer å få amerikansk turistvisum da … Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Hun venninnen min har "reisepass". I det passet så står det " reise til alle land, men ikke somalia" Passet hennes er grønn. Hun fikk det passet når hun fikk oppholdtillatelse i Norge.. Men hvordan skal hun søke da? Hva må hun gjøre for å søke? Fatter meg ikke på nettsiden! Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Vi skal dra den 26 februar! Er hun sen med å søke? Btw koster det visum for henne, hvis hun reiser med folk med norskpass og hun er under 18? Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Passet hennes heter " travel document" Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Det koster 20 kroner i minuttet for å snakke med noen i den britiske ambassaden (dyyrt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå