Gå til innhold

Mistet lyder i Windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maskinvare og lyd _> administrer lydenheter

Sjekk at høyttaleren til PCen er valgt. Som oftest bare referert til som "høyttaler", og at volumet på denne enheten er skrudd opp. (høyreklikk nede i hjørnet på lydikonet -> volumikser)

Sjekk at det er høyttaler som justeres opp, og ikke en annen enhet elns.

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Men, kanskje vi misforstår litt.

Er usikker på hva du mener med Maskinvare>admin lydenheter. Jeg har XP Pro og hvor er dette valget? Det er lyder i Windows for Avslutt, E-post, Start Win ++++ som er borte. Har lyd i Yahoo og all musikk.

Har valgt Lydoppsett Windows standard men hører ingen av varslene.

Hvor sjekker jeg at høyttaler til PC er valgt? Har sjekket alle enheter. Kan du beskrive litt bedre selve prosessen. Jeg er forøvrig godt kjent med pc og dens bruk, så bare fyr i vei :hmm:

Lenke til kommentar

Beklager, siden det ikke var spesifisert OS, så gikk jeg ut fra at det var en nyere windows (Windows Vista, Windows 7 og Windows 8).

Har ikke brukt Windows XP på nesten 10 år, så husker rett og slett ikke hvor du finner lydinstillinger. Kan laste ned en "app" som gjør at jeg kan kjøre Windows XP i et programvindu må min egen maskin, så kan jeg jo sikkert se hvor du skal gå for å finne lydinstillingene om du ikke finner det selv.

Edit: Hmm, du har altså lyder i alt annet ja. Ja da kan du egentlig droppe det med å velge lydenheter.

Hva skjer hvis du høyreklikker på lydikonet nederst til høyre og velger volummixer (mente å huske Win XP hadde dette)? Får du opp alternativet "systemlyder"?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Beklager, siden det ikke var spesifisert OS, så gikk jeg ut fra at det var en nyere windows (Windows Vista, Windows 7 og Windows 8). Har ikke brukt Windows XP på nesten 10 år, så husker rett og slett ikke hvor du finner lydinstillinger. Kan laste ned en "app" som gjør at jeg kan kjøre Windows XP i et programvindu må min egen maskin, så kan jeg jo sikkert se hvor du skal gå for å finne lydinstillingene om du ikke finner det selv. Edit: Hmm, du har altså lyder i alt annet ja. Ja da kan du egentlig droppe det med å velge lydenheter. Hva skjer hvis du høyreklikker på lydikonet nederst til høyre og velger volummixer (mente å huske Win XP hadde dette)? Får du opp alternativet "systemlyder"?

Bruker OS XP og er takknemlig hvis du vil hjelpe meg med å få tilbake lydene for ulike Windowshandlinger, jeg ønsker å bruke dem så jeg må ha en løsning på problemet. Har ikke noe valg Volummikser, men Åpne volumkontroll. Ser ikke noen feil settings der. Har ikke valget "systemlyder" du nevner. Lyd og enheter er i kontrollpanel, men de virker ikke.

Håper du bistår videre...

Lenke til kommentar

Om lyd fungerte på begge pcene dine før oppdateringen av Yahoo, så er det jo tydelig at det er en software feil og ikke en hardware feil.

Og om det stemmer at feilen skjedde samtidig og direkte etter oppdateringen, så vil jo en naturlig løsningen være å fjerne Yahoo helt, og se om lyden kommer tilbake.

Om ikke er jo en reinstallering av XP en mulig løsning, samtidig som du må bruke den eldre versjonen av Yahoo.

Ville vel også sjekket på forumet til programvaren for å se om andre opplever det samme.

Er jo ikke lett for andre å hjelpe deg når de a) trolig ikke har XP lengre og b) trolig ikke har det samme oppsettet som deg, inkludert den oppdaterte programvaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...