Grellern Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Heisann folkens! jeg trenger deres hjelp med noen tips og forslag. Jeg er nemlig nå på utkikk etter en ny laptop - men har veldig lite peiling på datamaskin og dens innhold. Jeg er en student - men gamer en del "casual" på fritiden. Jeg satt meg dermed ned for noen dager siden for å finne en laptop som passet mine behov. Det jeg så etter var en datamaskin som trolig kunne kjøre en del singel player titler på medium til high grafikk - som skyrim, dishonored etc, samt multiplayer spill som Team Fortress 2, starcraft 2 og guild wars 2. I tillegg er det viktig med kvaliteten og oppløsningen på skjermen. Som en student har jeg ikke mye penger å rutte med, men jeg har ikke lyst til å gi opp på gaming som en hobby av den grunn . Det jeg kan skrape sammen for øyeblikket er maksimalt ti tusen kr- og desto billigere datamaskinen er ( så lenge den kan kjøre mine personlige krav, altså spillene nevnt ovenfor), desto bedre. Jeg ville gå utifra at man kan få en ganske så OK gaming laptop for disse pengene, om ikke mindre. Det som er viktigst for meg er at jeg får mest mulig grafikk og ytelse for pengene jeg velger å bruke - og jeg trenger ikke å svi av ti tusen på en laptop som bare er en smule bedre enn en laptop til 8000 kr! Videre er det også viktig at den er på maksimalt 15,9 tommer, da jeg skal drasse den til og fra forelesninger. Som nevnt kjenner jeg lite til hva som er bra og dårlig på markedet, og jeg vet utrolig lite om innholdet i en datamaskin. Jeg har lite til ingen peiling på hva som definerer et bra skjermkort, eller hvor mye RAM man faktisk trenger i en gaming laptop. Jeg setter derfor pris på alle forslag ( med begrunnelser helst)! Kan også nevne at jeg har sett på disse laptopene alt: http://www.prisguide...55vw-8gb-158189 http://www.multicom....00561/p10620234 Etter det jeg kan se, så er de nesten identiske på innhold hvor multicom sin faktisk har mer ram og minne! hvorfor er den så mye billigere enn Asus sin? er en av disse modellene anbefalt? Har dere noen andre forslag/ anbefalinger av gaming laptops? Setter pris på alt av hjelp! MVH En lite tekno-handy student. Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Heisann folkens! jeg trenger deres hjelp med noen tips og forslag. Jeg er nemlig nå på utkikk etter en ny laptop - men har veldig lite peiling på datamaskin og dens innhold. Jeg er en student - men gamer en del "casual" på fritiden. Jeg satt meg dermed ned for noen dager siden for å finne en laptop som passet mine behov. Det jeg så etter var en datamaskin som trolig kunne kjøre en del singel player titler på medium til high grafikk - som skyrim, dishonored etc, samt multiplayer spill som Team Fortress 2, starcraft 2 og guild wars 2. I tillegg er det viktig med kvaliteten og oppløsningen på skjermen. Som en student har jeg ikke mye penger å rutte med, men jeg har ikke lyst til å gi opp på gaming som en hobby av den grunn . Det jeg kan skrape sammen for øyeblikket er maksimalt ti tusen kr- og desto billigere datamaskinen er ( så lenge den kan kjøre mine personlige krav, altså spillene nevnt ovenfor), desto bedre. Jeg ville gå utifra at man kan få en ganske så OK gaming laptop for disse pengene, om ikke mindre. Det som er viktigst for meg er at jeg får mest mulig grafikk og ytelse for pengene jeg velger å bruke - og jeg trenger ikke å svi av ti tusen på en laptop som bare er en smule bedre enn en laptop til 8000 kr! Videre er det også viktig at den er på maksimalt 15,9 tommer, da jeg skal drasse den til og fra forelesninger. Som nevnt kjenner jeg lite til hva som er bra og dårlig på markedet, og jeg vet utrolig lite om innholdet i en datamaskin. Jeg har lite til ingen peiling på hva som definerer et bra skjermkort, eller hvor mye RAM man faktisk trenger i en gaming laptop. Jeg setter derfor pris på alle forslag ( med begrunnelser helst)! Kan også nevne at jeg har sett på disse laptopene alt: http://www.prisguide...55vw-8gb-158189 http://www.multicom....00561/p10620234 Etter det jeg kan se, så er de nesten identiske på innhold hvor multicom sin faktisk har mer ram og minne! hvorfor er den så mye billigere enn Asus sin? er en av disse modellene anbefalt? Har dere noen andre forslag/ anbefalinger av gaming laptops? Setter pris på alt av hjelp! MVH En lite tekno-handy student. Legg merke til at Multicom-laptopen ikke har OS. Men selv om du legger til OS i prisen til Multicom-laptopen vil den bare havne på ca 8100kr. Vil også tro at Asus-laptopen har bedre kjøling hvis du kikker litt på bildene, legger også merke til at på spec-listen til Asus-laptopen står det at den optiske enheten er DVD+RW mens på bildet står det "Blu Ray Disc". Du vil uansett ende opp med en billigere laptop hvis du går for Multicom-laptopen, men vil tro at kjølingen ikke er like bra som på Asus sin. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hvis pris er viktig ville jeg også sett litt mer på den enda rimeligere multicom maskinen her med samme grafikkort. CPU og RAM i den er fortsatt kraftig nok til at det er grafikkortet som er flaskehalsen så gamingytelsen er den samme, men den er litt tregere til andre ting. Som oppstarttid, lasting av programmer, unzipping av filer og andre ting som krever mye av CPU. http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-3210Me-8GBe-500GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10620636 Ellers vil jeg si at multicom bygger maskiner som gir svært mye for pengene, og jeg har selv gode erfaringer med en av de dyrere modellene deres. Når pris er viktig er multicom en god levrandør. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Jeg fikk en W350E tilsendt forrige uke. Må si jeg er ganske fornøyd i forhold til hva den koster. Eneste som er dårlig på den er høytalerene og trackpadden. Nå skal det sies at jeg har hatt to Macbook Pro de siste 6årene, så det blir kanskje litt urettferdig å sammenlikne den med dem. Tastaturet støyer også en del, merker det spesielt når man sitter på en lesesal og skriver. Men hva forventer man når man gir 7400kr? Endret 28. oktober 2012 av Hotel Papa Lenke til kommentar
Grellern Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Tusen takk for god respons! Jeg sitter enda og lurer litt på denne g55 VW fra Asus. Hvorfor er prisen så mye høyere? får jeg mer for penga dersom jeg velger en Asus G55 VW til ti tusen framfor en http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-3610QMe-12GBe-750GBe-GeForce-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10620234 til 7500? ville dere si at det er verdt å betale 2500 kr ekstra for en g55vw? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Asusen er jo nesten 1kg tyngre enn W350E'en... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det er mulig du ville fått mer gamingytelse for pengene med en stasjonær, og så kan du kjøpe en brukt bærbar på finn.no til en 500-lapp til studiebruk. Endret 28. oktober 2012 av Tåkelur Lenke til kommentar
Grellern Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Det kan så absolutt være - men litt av hovedpoenget med å velge en bærbar framfor en stasjonær er at jeg pendler mye "fram og tilbake" i fra Trondheim og til hjembyen, osv. Det er dermed lettere å drasse med seg en bærbar enn en stasjonær Jeg anser heller ikke vekten som et problem. Poenget er bare om det faktisk er verdt å bruke 2000 kr mer på en Asus g55 VW framfor en W350e! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå