Rudde Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Fikk en Yamaha RX-V596RDS av min far men har ingen høytallere til den, kunne godt tenkt meg å bruke denne til PC bruk, film, musikk, spill og slik generell bruk. Så lurte på hvilke høytallere som passer bra til denne? Jeg vet egentlig ingenting om reciveren og aner ikke hva som passer til den, bak ser det ut som om den støtter bi-wiering eller bi-amp da den har A og B main channel. Så trenger ett par høytallere og koble til :-) Tenkte i prisklassen 1000, absolutt max 3k, jeg er åpen for bruktmarkedet sålenge produktet ser bra ut. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg vet heller ikke noe om forsterkeren annet enn at det ser ut til at den kun trekker 250W fra strømnettet, og derfor ikke kan drive noe voldsomme greier. Du må derfor se etter høyttalere som er lett å drive. Skal du ha gulvstående eller noe du kan ha stående på PC-bordet? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det er det samme for meg egentlig, har plass til begge deler, men tror ikke jeg kommer til å ha bruk for noe gulvstående monstre. Kanskje noe jeg kan bruke som bakhøytallere ved en senere anledning? Altså på ny reciver som leverer mere strøm. Endret 28. oktober 2012 av Rudde93 Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Dali 505 e.l. Spiller høyt, pent og kan kjøpes brukt for prisen av en flaske brennevin! 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Takk for tipset skal se etter de i nærområdet. Men har ett problem, har en stereo bass til anlegget, den har to RCA tilkoblinger Rød og hvit mens reciveren kun har surround subwoofer output som er en RCA plug, hvordan skal jeg få koblet til bassen? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Her viser de hvordan du kobler den til + litt andre tips. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Fant none Dali 5005 i nærområdet hvordan er de i forhold til 505? Og hva med consept? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå