Gloms Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) I det siste har playstationen 3 min begynt å slå seg av helt plutselig. Den er helt nyoppdatert og har ikke fått fysiske skader. Jeg kan se flere timer på DVD, men når jeg går inn i spill blir skjermen svart etter 10-15 min. Playstationen kjører fortsatt, men den sender ikke bilde. Kan det være skjermkortet inni PSen somer ødelagt? som blir overbelastet og ikke klarer å sende signaler etter så og så lang tid? Har prøvd flere forskjellige spill uten hell og det er ingen skader på HDMI kabelen eller HDMI inngangen på maskinen. Noen som vet hva problemet kan være? Er det hardwarefeil? eller kan det hjelpe å formatere den? Endret 28. oktober 2012 av Gloms Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Høres mer ut som at PS3n sender ut bildesignal som tvn ikke støtter. Hadde ville forsøkt å satt opp dette på nytt. Hvis du bruker hdmi altså. Forsøk først automatisk oppsett. Hvis ikke det hjelper så kan du forsøke å huke av de forskjellige oppløsningene manuelt. Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Det er jo veldig rart at den plutselig skal begynne å sende andre bildesignaler etter to år med feilfri bruk. Og i tillegg får jeg starta den og spilt i noen minutter. Hvor på psen endrer jeg disse innstillingene hvis det kanskje hjelper ? Kan det være noe annet ? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Er snodig ja, det er jeg enig med deg i. Men det er ihvertfall en enkel ting du kan prøve før du evt må levere inn på service. Du endrer oppløsning ved å gå til Settings > Display settings > Video output setting (jeg har på engelsk) Lenke til kommentar
Gloms Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Alt står på automatisk. Har byttet den mellom flere forskjellige tver, ingen endring. Den starter opp på alle sammen og kjører fint. Helt til den plutselig bestemmer seg for å slutte å sende signal. Er det noen som har opplevd lignende? Kan det hjelpe å formatere? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Når den slutter å sende bilde, er det da bare at bildet blir sort eller låser maskina seg helt også? Klarer du feks å holde inne PS-knapp og avslutte spill (i blindet). Det kan jo tenkes at det er feil på feks harddisk som gjør at den henger seg. Er maskina under 5år er dette egentlig en reklamasjonsrett. Selv om det ofte er enklere å bare bytte disken selv, da også kanskje til en litt større. Men om det er harddisken som er problemet vet du jo ikke 100% før du evt har prøvd med en annen. Man kan bytte disk uten at det har noe å si på den orginale. Hvis du forsøker å bytte og det ikke hjelper er det bare å sette i den orginale og alt vil være som før du byttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå