Strappado Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Skamme seg. Kalle han svindler, tar ikke betalt engang At han ikke tar betalt har lite med saken å gjøre. Jeg er ganske sikker på at han får et kick av å bli ukritisk hyllet av halve landet. Vanligvis gjør man et stort poeng av at det har vesentlig med saken å gjøre at man tar betalt. Og om man ikke gjør det, tillegger man dem andre ting, og da er man med ett så "sikker" på at det er der det ligger. Vil kalle din vurdering like famlende som noe annet, og står like lite til troende. Hvorfor tror du han driver og får utgitt så mange bøker om seg selv da? "Jeg er ydmyk, les bøkene mine" Lenke til kommentar
kRaL-NO Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 VG presenterer ikke hvordan de har kommet fram til disse tallene. 47,8 prosent av landets befolkning tror han kan hjelpe folk med disse evnene, viser en InFact har gjort for VG. Dette viser ikke hvordan de har kommet fram til tallene, dette viser bare hvem de fikk tallene av. Det er jeg er interessert i er den sosiologiske metoden. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Skamme seg. Kalle han svindler, tar ikke betalt engang At han ikke tar betalt har lite med saken å gjøre. Jeg er ganske sikker på at han får et kick av å bli ukritisk hyllet av halve landet. Vanligvis gjør man et stort poeng av at det har vesentlig med saken å gjøre at man tar betalt. Og om man ikke gjør det, tillegger man dem andre ting, og da er man med ett så "sikker" på at det er der det ligger. Vil kalle din vurdering like famlende som noe annet, og står like lite til troende. Hvorfor tror du han driver og får utgitt så mange bøker om seg selv da? "Jeg er ydmyk, les bøkene mine" Vet ikke. Du kan jo spørre ham, eventuelt lese noe av det. Selv har jeg ikke lest noe av det, og skal derfor ikke bedømme innholdet. Men nå er det vel et ubestridelig faktum, at han engang begynte i småe han og. Og det er klart at om man føler et kall, sitter man ikke å holder kjeft. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 VG presenterer ikke hvordan de har kommet fram til disse tallene. 47,8 prosent av landets befolkning tror han kan hjelpe folk med disse evnene, viser en InFact har gjort for VG. Dette viser ikke hvordan de har kommet fram til tallene, dette viser bare hvem de fikk tallene av. Det er jeg er interessert i er den sosiologiske metoden. OK, sånn ja. Vel, det er ikke alltid at det er plass til slike ting i en nyhetsartikkel, selv om jeg er enig i at det kunne ha vært interessant. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det er bare å spørre InFact, det. Det er grunnen til at de tar med kilden. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 En sånn spørreundersøkelse blir aldri bevis. For jeg er "ganske sikker" på at mange flere enn hvem som vil innrømme det, innerst inne tror det er noe i det. Sikkert flere av de som hårdnakket mener sier det er tull her også. Ateister og skeptikere har nemlig betydlig drakraft på menigmann de også, akkurat som Adolf Hitler og hans folk hadde. Eller paven for den saks skyld ( Hitler var forresten katolikk ) 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Det er ikke bevis, hva får deg til å tro det...? Du har et merkelig syn på ting som "statistikk", "bevis" og "fakta". Kanskje du burde lese litt enkel logikk? Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Ateister og skeptikere har nemlig betydlig drakraft på menigmann de også, akkurat som Adolf Hitler og hans folk hadde. Ja, vi er som Adolf Hitler alle sammen. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Dette med "placebo" anser jeg mest som en bortforklaring. Nei, placeboeffekten er velkjent og veldokumentert. Det er du som prøver å bortforklare placeboeffekten. Du velger å vrake alle fakta du ikke liker. Da har man plutselig grunnlag (bevis..?) for å fastslå hva som foregtår i slike tilfeller. Men det blir en likeså svenvende og subjektiv bedømmelse det. Nei, det er du som er svevende og subjektiv. Placeboeffekten er objektivt dokumentert. Alt mulig kan snus og vendes på "vitenskapelig" og bli framstilt som "forklaring" Du tar feil igjen. Det er du som snur og vender på alt. I vitenskapen er det krav til dokumentasjon. Så man kan ikke bare leke med ord og late som man har bevist noe. Vanligvis gjør man et stort poeng av at det har vesentlig med saken å gjøre at man tar betalt. Og om man ikke gjør det, tillegger man dem andre ting, og da er man med ett så "sikker" på at det er der det ligger. Det var forventet at man hadde med "gaver" når man besøkte denne mannen. Nå er han millionær. Og i tillegg til penger, er makt, berømmelse og innflytelse sterke motvasjonsfaktorer. At han fikk så mange som så opp til ham var en verdi i seg selv, i tillegg til at han ble overøst med obligatoriske "gaver". For jeg er "ganske sikker" på at mange flere enn hvem som vil innrømme det, innerst inne tror det er noe i det. Nå er slike undersøkelser anonyme. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. november 2012 Forfatter Del Skrevet 3. november 2012 (endret) "Snartenkt" ja, det var rette nicket. For make til plumpe ugjennomtenkte uttalelser. Du skjønte nok lite og ingenting av det der. Det er forskjell på at effekten er bevist, og det å samtidig bruke det som forklaring til å koble med hva som egentlig skjer i et hvert tilfelle vet du Endret 3. november 2012 av Delvis Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. november 2012 Del Skrevet 3. november 2012 Ikke nødvendigvis. Og du trenger å jobbe med å forklare ting bedre. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 "Snartenkt" ja, det var rette nicket. For make til plumpe ugjennomtenkte uttalelser. Du skjønte nok lite og ingenting av det der. Det er forskjell på at effekten er bevist, og det å samtidig bruke det som forklaring til å koble med hva som egentlig skjer i et hvert tilfelle vet du Av de to forklaringene (uforklarlige mirakler som strider mot naturlovene vs. den velkjente og veldokumenterte placeboeffekten) så er det placeboeffekten som står sterkest. Hvis du mener noe annet får du bevise det. Men siden du bare driver med personangrep skjønner jeg jo at du ikke har mer å komme med. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. november 2012 Forfatter Del Skrevet 4. november 2012 "Snartenkt" ja, det var rette nicket. For make til plumpe ugjennomtenkte uttalelser. Du skjønte nok lite og ingenting av det der. Det er forskjell på at effekten er bevist, og det å samtidig bruke det som forklaring til å koble med hva som egentlig skjer i et hvert tilfelle vet du Av de to forklaringene (uforklarlige mirakler som strider mot naturlovene vs. den velkjente og veldokumenterte placeboeffekten) så er det placeboeffekten som står sterkest. Hvis du mener noe annet får du bevise det. Men siden du bare driver med personangrep skjønner jeg jo at du ikke har mer å komme med. Så jeg bare "driver med personangrep"? Må ikke kalle slikt for "personangrep" vet du Bare konstaterte at du ikke skjønte mye av det helheltlige i hva jeg skrev, og står fortsatt ved det. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Når alle detaljene er feil faller helheten sammen, Delvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå