Gå til innhold

Halve Norge tror på snåsamannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halve Norge er fullstendig fri for rasjonell tankegang mao. For så vidt ikke så overraskende. Mora mi tror på hva det skal være. Nytter ikke å diskutere det engang, for det er jo klart det er "mer mellom himmel og jord enn vi veit". At man ikke veit alt betyr ikke at fri fantasi er noe å satse på. :nei:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt vanskelig å ta stilling til tallene uten å vite hvilke spørsmål som er stilt. Bør kanskje anta at undersøkelsen var vettugt utformet, men man har jo ingen garanti for det. Dersom jeg blir spurt om jeg "tror på snåsamannen" svarer jeg vel ja, fyren eksisterer da. :p

Lenke til kommentar

Jeg tror man først og fremst liker Snåsamannen. Han er en sympatisk gammel bestefarskikkelse og mange, spesielt emosjonelle mennesker, blir positivt innstilt til ham av den grunn. Man vil ikke kalle fyren en løgner, for ved å kritisere en slik personlighet blir man sett på som en drittsekk, ikke minst av alle husmødrene med for mye fritid som mener at "han er så koselig, også er det mer mellom himmel og jord...".

• Liker 2
Lenke til kommentar

VG presenterer ikke hvordan de har kommet fram til disse tallene. For alt vi vet kan det ha vært en poll inne på en Snåsamann-artikkel, noe som ikke hadde vært overraskende med tanke på tallene. Journalistene i VG kan lite om sosiologisk metode, så jeg tror jeg sikkert kan si at dette ikke gjenspeiler den norske befolkningen. For alt vi vet så er utvalget de som leser VG nett, som deretter trykka på Snåmann-artikkelen, og deretter gadd å stemme på poll'en. Uansett hva det ordentlige tallet er så er det for høyt, vi kan ikke i dette århundret fortsatt tro på slikt tull.

Lenke til kommentar
Går dt fram av denne artikkelen i VG

Har "helbredet over 50 000 står det å lese.

Nå tar ikke jeg noe standpunkt her. Men stiller spørsmål med hvordan noen kan få så gedigent gjennomslag for slik, om det var bløff og fanteri? Det burde ikke gå an, det er noe som ikke rimer helt :hmm:

Det er ikke noe rart naive nordmenn tror på det når mediene ukritisk gjengir denne svindlerens tall på hvor mange han mener å ha hjulpet. Dette hører de igjen og igjen og igjen. Vi blir hjernevasket med slike tåpelige påstander.

Journalistikk i Norge er en jævla vits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...