Delvis Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Går dt fram av denne artikkelen i VG Har "helbredet over 50 000 står det å lese. Nå tar ikke jeg noe standpunkt her. Men stiller spørsmål med hvordan noen kan få så gedigent gjennomslag for slik, om det var bløff og fanteri? Det burde ikke gå an, det er noe som ikke rimer helt Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Det er rett før jeg begynner å grine... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Halve Norge tror på placebo. Flaut at folk flest er så dumme, jeg innser nå at vi ikke er noe bedre enn de over i USA. 4 Lenke til kommentar
DCG Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Det som er enda verre er at man for all del ikke må kritisere verken snåsamannen eller de som tror på han. Da er man negativ og ikke åpen for "nye ting". 2 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Folk som snåsamannen har vi vel alltid hatt. Det er vel mer som å tro på gammel overtro! Noe ny ting er det langt ifra! Kanskje derfor du skrev "nye ting" Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Det er rett før jeg begynner å grine... Jeg også. Utrolig at bare halvparten tror på han etter alle disse åra. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Halve Norge er fullstendig fri for rasjonell tankegang mao. For så vidt ikke så overraskende. Mora mi tror på hva det skal være. Nytter ikke å diskutere det engang, for det er jo klart det er "mer mellom himmel og jord enn vi veit". At man ikke veit alt betyr ikke at fri fantasi er noe å satse på. 1 Lenke til kommentar
NeitherDumbNorCruel Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Og hvor mange tror på VG? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Joralf selv mener å ha mistet kraften på sine eldre dager.. 6 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Det er litt vanskelig å ta stilling til tallene uten å vite hvilke spørsmål som er stilt. Bør kanskje anta at undersøkelsen var vettugt utformet, men man har jo ingen garanti for det. Dersom jeg blir spurt om jeg "tror på snåsamannen" svarer jeg vel ja, fyren eksisterer da. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2012 Det er rett før jeg begynner å grine... At man synes det der er noe å grine av synes jeg er rart. Kan fortså om man ler av det, men grine? Nei da tar en det der alt for høytidlig. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Etter nærmere ettertanke ler jeg. Jeg ler av at jeg i hvert fall er blant den mest oppegående halvparten av befolkningen. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tror like mye på snåsamannen som på undersøkelsen gjengitt i VG. 3 Lenke til kommentar
Fredelig Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Så lenge han ikke tar betaling for det han gjør er det samma faen for meg hva han påstår Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tror man først og fremst liker Snåsamannen. Han er en sympatisk gammel bestefarskikkelse og mange, spesielt emosjonelle mennesker, blir positivt innstilt til ham av den grunn. Man vil ikke kalle fyren en løgner, for ved å kritisere en slik personlighet blir man sett på som en drittsekk, ikke minst av alle husmødrene med for mye fritid som mener at "han er så koselig, også er det mer mellom himmel og jord...". 2 Lenke til kommentar
kRaL-NO Skrevet 29. oktober 2012 Del Skrevet 29. oktober 2012 VG presenterer ikke hvordan de har kommet fram til disse tallene. For alt vi vet kan det ha vært en poll inne på en Snåsamann-artikkel, noe som ikke hadde vært overraskende med tanke på tallene. Journalistene i VG kan lite om sosiologisk metode, så jeg tror jeg sikkert kan si at dette ikke gjenspeiler den norske befolkningen. For alt vi vet så er utvalget de som leser VG nett, som deretter trykka på Snåmann-artikkelen, og deretter gadd å stemme på poll'en. Uansett hva det ordentlige tallet er så er det for høyt, vi kan ikke i dette århundret fortsatt tro på slikt tull. Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 VG presenterer ikke hvordan de har kommet fram til disse tallene. 47,8 prosent av landets befolkning tror han kan hjelpe folk med disse evnene, viser en InFact har gjort for VG. Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Joralf selv mener å ha mistet kraften på sine eldre dager.. Noe magisk med den kraften, bare at den sånn "plutselig ble borte". Viser jo hvor godtroende enkelte folk faktisk kan være. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 Går dt fram av denne artikkelen i VGHar "helbredet over 50 000 står det å lese. Nå tar ikke jeg noe standpunkt her. Men stiller spørsmål med hvordan noen kan få så gedigent gjennomslag for slik, om det var bløff og fanteri? Det burde ikke gå an, det er noe som ikke rimer helt Det er ikke noe rart naive nordmenn tror på det når mediene ukritisk gjengir denne svindlerens tall på hvor mange han mener å ha hjulpet. Dette hører de igjen og igjen og igjen. Vi blir hjernevasket med slike tåpelige påstander. Journalistikk i Norge er en jævla vits. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 Skamme seg. Kalle han svindler, tar ikke betalt engang 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå