Gå til innhold

[Løst] Asus PA248Q vs Dell U2410 til video-bilderedigerig


gkja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell skjermen kan sammenlignes med Asus PA246Q. http://www.dustinhom...wide-tft-black/

 

Asus skjermen som du linker til har 8bit e-IPS + 8bit LUT mens Dell skjermen har 10bit H-IPS + 12bit LUT. Dell u2410 bruker wide color gamut cold cathode fluorescent lamp (WCG-CCFL) og Asus 248Q bruker white LED (WLED). Dell 2410 er best av de to til video og bilderedigering.

 

Hvis du går for en wide gamut skjerm som u2410 eller PA246Q, kan jeg anbefale deg å:

*Laste ned Adobe RGB (1998) D65 WP 2.2 Gamma ICC profil til operativsystemet fra adobe.com.

*Aktivere EDID i skjermkort programvaren for at skjermen skal vise korrekt fargetemperatur under adobe RGB modus.

Endret av Albatraum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk begge to for gode svar.

 

Slik jeg tolker deg Albatraum så er U2410 og PA246Q så godt som likeverdige skjermer når det gjelder bildekvalitet. Så da blir vel egentlig på hva man trenger av ekstra tilkoblinger etc. som kan bli utslagsgivende. Eller rett og slett bare utseende. Prisforskjellen mellom disse to skjermene er så liten at det ikke bør bety noe i dette prissjiktet.

 

Vet ikke nøyaktig hvorfor, men det blir sannsynligvis en U2410 under juletreet i år. :xmas:

Dersom prisforskjellen hadde vært større, ville jeg ha valgt den billigste.

 

PS: Greide ikke å vente, U2410 ble bestilt i går.

Endret av gkja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...