Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Forslag til "foto-laptop" ?

Anbefalte innlegg

Har lenge tenkt å gå til anskaffelse av en laptop, men nå begynner jeg å klø i fingrene etter en, tenkte derfor å høre om dere har noen anbefalninger?

Den skal brukes til å lettere justere/redigere bilder på, og generell annen lett bruk, overhodet ikke tenkt å spille på den, det har jeg stasjonær og PS3 til.

Jeg har bestilt en ny kameraveske (ThinkTank Retro 7) og kan ikke ha noe større enn 11 maks 12" tror jeg.

Apple-produkter utgår.

Noen som har et par anbefalninger eller forslag?

Tas imot med en stor takk :-)

Mvh,

Anders.

PS! Skrevet etter en halv liter vin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruksområdet blir enkel redigering i Lightroom (el.l), Photoshop er ikke nødvendig, det krever for mye.

Kommer til ha å lagringen på stasjonæren, men den brukes mer og mer som en HTPC da den er blitt plassert på stua (barn osv..) så da føler jeg litt behovet for noe som enkelt kan finjustere litt på bildene og sende til delt mappe på stasjonær.

Har sett litt på tablets, men de jeg har sett på mangler SD-kortleser, og et tastatur og mulighet for ekstern mus er kjekt til tider.

Lenke til kommentar

Hmm.. Hva med pris?

Det vanlige innenfor av de "små" bærbare pcene er stortsett 2 størrelser, 8.9" eller 11.6 ". 11.6 er endel kraftigere og det finnes modeller inntil 10k.

Av 5.000 så synes jeg denne så rimlig snasent http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761820 til 4.995. Men jeg har ikke prøvd denne, og om du skaffer deg en av disse småtassene kunne du ha lagd en annmeldelse også? Hadde vært greit å sett hvordan det er å bruke de ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...