mX mann Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har en pc med p11 400MHz, 128mb Ram, 6GB HD, GF4mx og et ATX HK med en 235w ps. Jeg lurer da på om det bare er og kjøpe og sette inn denne oppgraderings pakken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...7&GrpID=99&s=pl uten og gjøre noe annet tull. ER VELDIG LEII AV 400MHZ NÅ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 vel, så lenge kabinettet er standard atx så går vertfall kabinettet. du må ha ny psu, 235 blir for lite. eventuelt lydkort hvis du ikke har det ? dette burde du ha hvis du skal investere i oppgraderingspakken.. foruten det så kan det være greit å investere i det jeg ramser opp nedenfor (håper jeg ikke har glemt noe) 6gb hdd er ikke akkurat så veldig mye. eventuelt en ekstra 256mb rambrikke... ny psu - 300 kr (??) - lydkort - 200kr - ny hdd - vet ikke hva du har bruk for, men en 40gb får du for i underkant av 600kr - ekstra rambrikke - 3-400kr.. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har ett helt nytt lydkort som skall settes inn. og HDD og mere RAM kommer etter hvert. jeg bare lurte på det helt nødvendige jeg trengte for og sette inn dene oppgraderinspakken. ny strømm forsyning? hvorfor trenger jeg det. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Nyere hovedkort og CPU krever mer strøm, derfor er det greit med en ny strømforsyning. Kjøp en som er minst 300W. Denne vil jeg tro er helt grei til ditt behov. Hovedkortet tror jeg har onboard lydkort, så det er egentlig ikke nødvendig. Men hvis du har et allerede så kan du likegjerne bruke det. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Takk for hjelp. denne strømmforsyningen passer vell i mitt ATX kabinett. hvordan er det nor jeg setter inn alle delene og starter datan, jeg har instaler win i fra før på hardisken, vil datan starte helt normalt etter jeg har instaler alle komponentene, jeg vet att jeg må stille in ting og tang i BIOS men hva er det jeg skall stillle inn. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Takk for hjelp. denne strømmforsyningen passer vell i mitt ATX kabinett.hvordan er det nor jeg setter inn alle delene og starter datan, jeg har instaler win i fra før på hardisken, vil datan starte helt normalt etter jeg har instaler alle komponentene, jeg vet att jeg må stille in ting og tang i BIOS men hva er det jeg skall stillle inn. Jeg vil tro at alle ATX-kabinetter bruker samme type strømforsyning, så den burde passe. Når du starter maskinen finner BIOS'en alt automatisk, så du trenger ikke stille inn noe. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Jeg sog etter og den passer. :wink: er det noe mer jeg burde passe på da. Er det kjøle pasta med vifta. Har der noen monterings tips. :smile: Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Kjøpte en lignede kjøler en gang og da var det med thermal pad, noe lignende kjølepasta men ikke like bra. Du klarer deg fint med det. Monteringstips. Ikke vær hardhent og les bruksanvisningen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå