laxx Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg får verken brukt telefonen min til å ringe eller sendt/mottatt SMS etter at nummeret mitt ble overført til ny leverandør. Skyldes det at telefonen har en operatørlås? Hvordan får jeg i tilfelle låst opp denne? Har en HTC Desire. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Porteringsdato er passert? Du begynte ikke å bruke SIM fra ny leverandør med en gang mottatt? Om ikke kan det se sånn ut ja. Da går du inn på sidene til operatøren du kjøpte mobilen av og skriver inn IMEI-nummeret på telefonen for å låse den opp. Lenke til kommentar
laxx Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Tastet inn IMEI-nummeret her: https://netcom.no/kundeservice/apne-operatorlas Får følgende beskjed: "Vi finner ingen låskode til oppgitt IMEInummer. Sjekk om telefonen er ute av bindingstid (12 mnd fra kjøpstidspunktet) eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til NetCom som operatør, kontakt Kundeservice på tlf 05050" Telefonen er ute av bindingstid. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Du kjøpte den av Netcom? Rart du ikke får noen treff. Men da får du ringe kundeservice, evt. dra innom en Netcombutikk. Endret 28. oktober 2012 av Nik0 Lenke til kommentar
laxx Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Den er kjøpt av Netcom, ja. Ikke av meg riktignok. Fikk beskjed om om ringe dette nummeret: 98222090. De har stengt i dag, så må vente til i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå