Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har vært arbeidsløs i rundt et år, og begynte i jobb igjen for tre uker siden. Gjennom mitt år som arbeidsløs har det samlet seg opp litt regninger, og jeg har heller ikke hatt noen inntektskilde fra Nav.

Jeg har fått en betalingsanmerkning, og forstår at den vil forsvinne når jeg betaler den, men det jeg lurer på er hvor lang tid det vil ta før min kredittscore er høy nok igjen til at jeg kan ta opp lån osv. Jeg kan ingenting om dette systemet, men er dette systemer som oppdaterer seg fortløpende ettersom min personlige økonomi blir bedre, eller er det årlig oppdatering osv?

Jeg er for tiden 22år og har en forventet årsinntekt på ca 420.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kredittvurdering legger alltid til grunn de siste kjente ligningsårene til grunn. Det betyr at man tar utgangspunkt i årene 2009,2010 og 2011 som er kjent nå.

Om du kan vise til fast jobb så kan du spørre om de kan manuelt behandle søknaden din, mange tilbyr dette.

Uansett må du bli kvitt anmerkningen først, slik at du blir kredittverdig igjen.

Lenke til kommentar

En kredittvurdering legger alltid til grunn de siste kjente ligningsårene til grunn. Det betyr at man tar utgangspunkt i årene 2009,2010 og 2011 som er kjent nå.

Om du kan vise til fast jobb så kan du spørre om de kan manuelt behandle søknaden din, mange tilbyr dette.

Uansett må du bli kvitt anmerkningen først, slik at du blir kredittverdig igjen.

Da tenker du på manuell behandling av lånesøknad, riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...