cameljockey Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Er det noen maks grense på hvor mye ml parfyme jeg kan bestille fra utlandet? Endret 27. oktober 2012 av cameljockey Lenke til kommentar
DCG Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Jeg kjenner bare til 200 kroners grensen, ingen spesiell begrensning på mengde av en vare. Er det snakk om til eget bruk eller større mengder? Endret 27. oktober 2012 av DCG Lenke til kommentar
cameljockey Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Jeg kjenner bare til 200 kroners grensen, ingen spesiell begrensning på mengde av en vare. Er det snakk om til eget bruk eller større mengder? Er til eget bruk. Vil bare kjøpe i bulk slik at jeg slipper å handle inn parfyme på et år eller to. Tenker 500ml til sammen. Bør dette gå greit? Endret 28. oktober 2012 av cameljockey Lenke til kommentar
DCG Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg kjenner bare til 200 kroners grensen, ingen spesiell begrensning på mengde av en vare. Er det snakk om til eget bruk eller større mengder? Er til eget bruk. Vil bare kjøpe i bulk slik at jeg slipper å handle inn parfyme på et år eller to. Tenker 500ml til sammen. Bør dette gå greit? Jeg regner med at du må betale over 200 kroner for dette, da må du betale moms og et fortollingsgebyr. Det står en del om dette på sidene til Tollvesenet: http://toll.no/templates_TAD/MainTopic.aspx?id=244979&epslanguage=no. Der finnes det også en kalkulator for å beregne hvor mye du må betale. Lenke til kommentar
cameljockey Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kjenner bare til 200 kroners grensen, ingen spesiell begrensning på mengde av en vare. Er det snakk om til eget bruk eller større mengder? Er til eget bruk. Vil bare kjøpe i bulk slik at jeg slipper å handle inn parfyme på et år eller to. Tenker 500ml til sammen. Bør dette gå greit? Jeg regner med at du må betale over 200 kroner for dette, da må du betale moms og et fortollingsgebyr. Det står en del om dette på sidene til Tollvesenet: http://toll.no/templ...&epslanguage=no. Der finnes det også en kalkulator for å beregne hvor mye du må betale. Takk! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Sett bort ifra mva og fortollingsgebyr så er vel parfyme sprit? Usikker på hva tollvesnet sier til import av så store mengder teknisk(?) sprit? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Sett bort ifra mva og fortollingsgebyr så er vel parfyme sprit? Usikker på hva tollvesnet sier til import av så store mengder teknisk(?) sprit? Nå aner jeg ikke hvordan (eller om man kan) på et eller annet vis destillere parfymen slik at man får noe som kan drikkes, men av 500 ml blir det neppe mye alkohol igjen. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det var derfor jeg skrev teknisk... Innførsel av teknisk etanol og etanolholdige preparater For å kunne innføre teknisk etanol (teknisk sprit) over 2,5 volumprosent og etanolholdige preparater kreves det at virksomheten er registrert som avgiftspliktig hos tollvesenet. http://www.toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=196285 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå