Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sprit før vin = krøll?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når starta du på flaska?

Uansett denne gammle regelen er meir å betrakte som ein leveregel meir enn ein medisinsk regel. I frankrike er det omvendt.

Grunnen til at vin etter sprit blir krøll er at ein ofte drikker spriten fyrst, deretter så starter ein på rødvinen som ligg i barskapet fordi ein er for full til å ikkje gjere det.

I ditt tilfelle så er det ikkje lurt å hive seg på vinen med mindre det er svært lenge sida du starta på spriten eller at du har sjølvkontroll nok til å drikke sakte.

Lenke til kommentar

Når starta du på flaska?

Uansett denne gammle regelen er meir å betrakte som ein leveregel meir enn ein medisinsk regel. I frankrike er det omvendt.

Grunnen til at vin etter sprit blir krøll er at ein ofte drikker spriten fyrst, deretter så starter ein på rødvinen som ligg i barskapet fordi ein er for full til å ikkje gjere det.

I ditt tilfelle så er det ikkje lurt å hive seg på vinen med mindre det er svært lenge sida du starta på spriten eller at du har sjølvkontroll nok til å drikke sakte.

Kan være 3-4 timer siden jeg åpnet vodkaflaska. Har ikke tatt tida. Og nå er den som sagt tom.

Har drukket opp et glass vin nå, og ja...Jeg føler meg ganske alkoholpåvirket helt plutselig. Skulle ikke rare greierne til, virker det som.

Så det kansje ligger noe i den der "krøll-regelen".

Anonym poster: 577bd1148d44738d4e678835b5588a85

Lenke til kommentar

Nei, det ligger ingenting i den gammle krøll regelen.

Alt ligger i at når du drikker sprit så drikker du raskare enn kroppen rekk å ta opp alkoholen.

Og når endelig kroppen klarer å holde følge så sitter du å bøtter nedpå med vin.

Mitt personlige råd er at du frå no av styrter eit glas med vatn kvar gong du vil fylle opp vinglaset. På den måten held du den gode stigande rusen lenger utan at du plutselig ligger i fosterstilling før klokka er 10 om kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...