Konnis Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hei! En venn av meg skal kjøpe seg ny pc i nær framtid og ønsker litt tips. Sist jeg var kjent med PC-markedet var snart to år siden så tenkte det var greit å høre med noen som kan det litt bedre enn meg før jeg anbefaler noe til ham. Han ønsker seg en gaming-pc og er villig til å bruke alt mellom 10.000 og 20.000, ergo tror jeg vi er på leting etter det som gir mest "bang for the buck" mellom disse to sumene. Han har alt eksternt fra før av (skjerm osv) så det er kun PC'en han er på utkikk etter. Og det er en ferdigbygd PC fra komplett.no som er aktuelt. Noen som har tips til komponenter & konfigureringer på noen av modellene til Komplett? Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Hei! En venn av meg skal kjøpe seg ny pc i nær framtid og ønsker litt tips. Sist jeg var kjent med PC-markedet var snart to år siden så tenkte det var greit å høre med noen som kan det litt bedre enn meg før jeg anbefaler noe til ham. Han ønsker seg en gaming-pc og er villig til å bruke alt mellom 10.000 og 20.000, ergo tror jeg vi er på leting etter det som gir mest "bang for the buck" mellom disse to sumene. Han har alt eksternt fra før av (skjerm osv) så det er kun PC'en han er på utkikk etter. Og det er en ferdigbygd PC fra komplett.no som er aktuelt. Noen som har tips til komponenter & konfigureringer på noen av modellene til Komplett? Hvis det er ferdigbygd PC han er på leting etter ville jeg gått for Komplett Gamer Premium - BF3 Edition og gjort et par endringer: http://www.komplett....gSystemId=10674 For det første ville jeg ha endret kabinett ettersom Fractal R4 fokuserer på stillhet og ikke luftstrøm, jeg ville mest sansylig ha gått for CM Storm Trooper eller CM Strom Stryker. Det eneste som skiller disse to er i hovedsak fargen og at Stryker har sidevindu, sidevindu til Storm Trooper kan kjøpes seperat: http://www.komplett....aspx?sku=755784 Jeg ville ha endret strømforsyning til Silver Power SP-S750 fordi den koster bare 160kr mer. Jeg ville ha endret prosessor til K-versjonen (I5 3570K) som rart nok er billigere enn "ikke-K-versjonen" i denne PC-byggepakken. Kjøling til prosessoren ville jeg ha lagt til uansett fordi standardkjølingen som følger med prosessoren er ikke mye å skryte av. Av Corsair H60 og H80 ville jeg ha gått for H80, ville kanskje ha vurdert å skifte vifter på den ettersom standardviftene bråker en del når prosessoren blir varm. Minnebrikkene ville jeg ha endret til Kingston HyperX 1600MHz 8GB kittet siden det er bare 26 kroder dyrere og ser mye bedre ut enn ValueR-brikkene. Skjermkortene ville jeg ha endret til Asus GTX 660ti DirectCU II som er 80 kr dyrere hver enn Gainward referanseversjonen som er valgt (Husk å endre begge skjermkortene). Av SSDene som er listet her ville jeg endret valgt Samsung 830 128GB-versjonen, husk det er ikke bare read/write-hastigheten som sier hvor god en SSD er. Når det gjelder harddisk ville jeg enten ha gått for Seagate Barracuda 2TB, eller hvis det er ønskelig at den skal være litt raskere ville jeg ha gått for Western Digital Black 1TB til samme pris. Hvis den bare skal brukes som lagringsdisk kan jeg vel si at Western Digital Green 2TB kommer inn til samme pris som Seagate Barracuda 2TB. Uten å gjøre noen andre endringer havnet jeg på en prislapp på 14550kr. Jeg vil også si at med dette oppsettet vil kan du nesten vurdere en 120HZ-skjerm også ettersom GTX660ti-ytelsen i SLI er bare helt enkelt rå: http://benchmarkrevi...=1&limitstart=6 Endret 27. oktober 2012 av PingPangbv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå