Realist4life Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Har eit nettverk(ikkje trådlaust) der det er 3 windows 7 pcar og ein xp-pc som er kobla opp. Plutseleg fekk ikkje den eine windows 7 pc-en internett lenger. Feilsøkte problemet og dette kom opp: lokal tilkobling 2 har ikke gyldig ip-configurasjon Det kan være eit problem med driveren for lokaltilkobling 2-kortet Så trur det må vere ett eller anna med driveren til nettverkskortet, men korleis får eg oppdatert det?? Lenke til kommentar
Dapper Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Du har forsøkt å reboote pc'n? Løser trolig ip-problemet... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 er det ikke slik at ruteren tildeler ip? bare prøv å reset ruteren, koble ut alle pc'ene, reset til factory, eventuelt oppdater firmware. Lenke til kommentar
Realist4life Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) er det ikke slik at ruteren tildeler ip? bare prøv å reset ruteren, koble ut alle pc'ene, reset til factory, eventuelt oppdater firmware. har prøvd å restarte alt som kan restartast, men funker ikkje:/ og det lysar ikkje inne i pluggen på pc (det hølet der ein setter in internettkabelen, det lyser ikkje). Tips?? og det står at nettverkskabelen er koblet fra... fant nettopp ut at eg ikkje har noko nettverkskort. hehe trur det er kobla direkte til motherboardet. http://imageshack.us/photo/my-images/10/skjermbilde.jpg/ Endret 27. oktober 2012 av Realist4life Lenke til kommentar
Dapper Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Lyser det ikke har du ingen link. Mulig det er brudd i kabelen din. Prøv å bytt den. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 er ikke uvanlig med nettverkskort integrert på hovedkortet nei, hvis det ikke lyser gjør som Dapper sier, prøv med en annen kabel, sjekk pluggen og hvis ikke du finner noe poster du hvilket hovedkort du har her. Lenke til kommentar
Realist4life Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Har sjekka med ein annan kabel men ingenting lyser, alt er likt. Dette står på pakken: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H, socket-AM3 AMD785G+SB710, DDR3, Firewire, gbLAN Trur det er dette hovudkortet: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3156#sp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Last ned driver til nettverkskortet ditt fra den linken til hovedkortet. Gå deretter inn på enhetsbehandling på kontrollpanelet til Windows. Velg å avinnstaller kortet (velg å fjerne driver også). Søk etter ny hardware og legg inn driver om du blir spurt om det. Fungerer ikke nettverk nå, så ville jeg bare skaffet et ekstra nettverkskort og brukt det. Du får gigabit nettverkskort på ebay for en femtilapp. Lenke til kommentar
Realist4life Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 Kva driver skal eg laste ned? Realtek LAN driver? Lenke til kommentar
Realist4life Skrevet 28. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2012 trur du dette kortet duger? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=113655#extra Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Det er LAN-driver jeg tenkte på ja. Jeg ville valgt et kort med gigabit (1000Mbit), men det kortet du linket til vil jo fungere. Hovedkortet ditt støtter følgende ekspansjonskort: 1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16) (The PCI Express x16 slot conforms to PCI Express 2.0 standard.) 1 x PCI Express x1 slot 2 x PCI slots Endret 28. oktober 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå