Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] USB trådløst nettverkskort kobler fra

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Netgear WNA3100 Wireless USB Adapter for rundt to måneder siden. Den har fungert flott frem til rundt to uker siden. Det begynte med at det koblet fra, og alle andre USB porter slo seg av. Det løste jeg med en restart, men det skjedde hver dag.

For en uke siden oppgraderte jeg litt, nytt hovedkort, RAM og SSD, og det gikk fint frem til et par dager siden. Nå kobler nettverkskortet seg ut, og jeg må ta det ut, og koble i igjen for å kunne koble til nettverket igjen. Det varierer fra en gang til opptil 10 ganger daglig, og begynner å bli rimelig irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sjekket at du har siste driver til kortet? Har det selv og har ikke opplevd samme problem. Sliter dog med veldig ujevn hastighet, svinger opp/ ned fra 20-70 mbps hele tida...

HAr oppdatert nå, men en ting jeg vil si: Jeg las på et forum (kanskje 5 minutter etter at jeg opprettet tråden) at de kanskje overopphetet. så jeg kjente på den, og ja, den var varm, tenker rundt 50-60 grader, kanskje mer. Så jeg fikk plassert den rett bak utblåsningsviften i kabinettet mitt, og har faktisk ikke hatt noe problem siden det.

Lenke til kommentar

Nettverkskortet koblet ut tilfeldig hvis jeg ser film eller serier på Netflix nå. Hvis jeg starter en vanlig film med VLC, kobler det gjerne ut etter ca. 5 minutter også. det å bare la daten stå er det ingen problemer med. Oppdaterte drivere i går.

Lenke til kommentar

Utblåsningsluften fra PC kan jo være ganske varm, så det kan være litt iffy.

Det du kunne prøve på er å sette på passiv kjøling på den.

http://imageshack.us/f/149/image001gq.jpg/

Den store chipen midt på bildet blir nok overopphetet ved stor aktivitet. Jeg ville satt en liten kjøleribbe på den, slik at den får ventilere bort varmen. En USB-forlengerkabel skader heller ikke, hvis det blir klumpete eller tungt ved USB-porten.

Lenke til kommentar

Utblåsningsluften fra PC kan jo være ganske varm, så det kan være litt iffy.

Det du kunne prøve på er å sette på passiv kjøling på den.

http://imageshack.us...image001gq.jpg/

Den store chipen midt på bildet blir nok overopphetet ved stor aktivitet. Jeg ville satt en liten kjøleribbe på den, slik at den får ventilere bort varmen. En USB-forlengerkabel skader heller ikke, hvis det blir klumpete eller tungt ved USB-porten.

bruker den medfølgende forlenger/dock stasjonen. har ikke høye temperaturer i systemet mitt, CPU ligger som oftest på 34 grader. Men skal flytte den til bak innblåsningsviften, for å være på den sikre siden. Vil ikke åpne den opp og ødelegge noe..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...