Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at om en dag i fremtiden skulle klare å få kontakt med ei mindreårig jente, så kan jo alt skje.

Kona hans kommer kanskje til å holde det skjult for omverdenen, om hun tar han på fersken med ei 14-åring.

Hans lyster for mindreårige vil nok ikke bli noe redusert med årene.

Så jeg håper jo på at det vil være noen som følger opp dette.

Lenke til kommentar

Altså ca annenhver uke. Ikke så verst frekvens på et utenomekteskapelig forhold, spesielt når det er ett av to.

Det var vel stort sett kun det eine, det andre med denne varaordføraren (av jenta omtala som "politikardama") tok vel slutt ganske tidleg i 2010? Eller?

Problemet er vel at om en dag i fremtiden skulle klare å få kontakt med ei mindreårig jente, så kan jo alt skje.

Trur du han vil få moglegheita til det, og at han vil gå for å gjera noko sånt no? Er nok ikkje noko gjentakingsfare her.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Dere har et forskrudd kvinnesyn.

Saken er jo at om RØ har skrevet en seksuelt ladet sms eller utført handlinger uansett hvor frivillige de er, så gir han i praksis jenta all makt fordi hun kan true med å fortelle eller vise smsene. Om jenta sier "Kjøp en iphone til meg ellers viser jeg smsen du sendte" så har ikke RØ noe valg. Det er derfor jenta som har sittet med makten i saken. RØ har derfor vært jentas melkeku, og når kua ikke har gitt nok melk mer så er kua sendt til slakteriet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jenta ser ikke ut som en mindreårig jente, så hun ble neppe valgt ut pga utseende. Saken handler kun om at hun var tilgjengelig, en jente RØ kunne kjøpe sex av. Om hun var 15, 25 eller 45 spilte ingen rolle.

Lenke til kommentar

Saken er jo at om RØ har skrevet en seksuelt ladet sms eller utført handlinger uansett hvor frivillige de er, så gir han i praksis jenta all makt fordi hun kan true med å fortelle eller vise smsene. Om jenta sier "Kjøp en iphone til meg ellers viser jeg smsen du sendte" så har ikke RØ noe valg. Det er derfor jenta som har sittet med makten i saken. RØ har derfor vært jentas melkeku, og når kua ikke har gitt nok melk mer så er kua sendt til slakteriet.

På samme måte som hvis noen slår ned meg, så har jeg makten, for jeg kan jo true med å anmelde voldsmannen om han ikke kjøper meg en ny iphone?

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja, men her har han tilsynelatende sendt en grooming sms før noe hadde skjedd så makten starter allerede før noe har skjedd.

Det er jo ikke så uvanlig at ting løses på den måten. En ansatt som oppdager at bedriften har begått et lovbrudd, forfalsket noe eller lignende og lover å holde kjeft hvis han beholder jobben til evig tid og får en solid lønn.

En nabo som oppdager at naboen dyrker marihuana eller brenner hjemme, og lover å holde kjeft om han får låne hytta gratis to uker i året.

Mest vanlig er vel kjærester som tar nakenbilder, og så blir det slutt og så bruker den ene partneren bildene som pressmiddel mot den andre.

Det er svært mange situasjoner hvor dette oppstår, og RØ VET at han må gjøre som jenta sier for ikke å bli avslørt.

Lenke til kommentar

RØ vet at han aldri skulle gjort noe som helst med jenta. Når han allikevel valgte å bryte loven og ha sex med et barn så fortjener han all straff.

Barn på den andre siden har ikke noe straffeansvar, de vet ikke nok om konsekvenser til at det gir mening.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja. Har mange politisk ukorrekte meninger, men jeg har vokst opp på min måte i mitt miljø og fått mine meninger så har andre vokst opp på andre måter. Jeg svarer bare basert på mine erfaringer og meninger, uansett hvor provoserende de måtte være for andre.

Som jeg har skrevet mange ganger før så er min interesse kun i sakens prinsipielle sider. Bryr meg hverken om jenta eller RØ som person. Synes det er et ufattelig sløseri og undergraving å ta slike saker til retten. Slik saken er beskrevet så har de vært med på det begge to, en har kjøpt og en har solgt.

Det er juridisk sett ulovlig å ha sex med noen under den seksuelle lavalderen, så han har juridisk sett brutt en lov. Det er greit. Men synes også hun burde tatt sin del av ansvaret når hun er så gammel som hun er. Det er ikke en 2 åring som er voldtatt her, men en 15 åring som har deltatt i seksuelle handlinger. Som 15 åring kjenner hun sannsynligvis til hva sex er, og bør være voksen nok til å si ja eller nei uansett kjønn, rase, antall og alder på den som vil ha sex med henne.

Folk kan velge å bli med av ulike grunner, men så lenge det er frivillig så mener jeg det er tull å la dette være en straffesak. Det er rett og slett bortkastede ressurser.

Lenke til kommentar

Som 15 åring kjenner hun sannsynligvis til hva sex er, og bør være voksen nok til å si ja eller nei uansett kjønn, rase, antall og alder på den som vil ha sex med henne.

Nei. 15-åringer har over hode ikke ansvar nok til å vite konsekvenser eller hva sex betyr. Det er bare tull. Har du aldri vært 15 år? 15-åringer er uansvarlige og har underutviklet hjerne. De kan ikke tenke slik voksne gjør. Snakker vi om sex i alder av 14 eller 15 år? Vil du si 15 år for å vri det bort fra 14?

Det er bare tull å bedømme barns handlinger og valg som om de var voksne. Barn er ikke voksne og har ingen mulighet til å forstå eller ta valg som voksne gjør. At et barn har sex med en voksen frivillig betyr ingenting. Som voksen vet man at det er forbudt, som barn har man ikke mulighet til å vite hva man sier ja til.

Like idiotisk som å si at hvis du blir svindlet og i øyeblikket fremstår som frivillig til handelen, så kan det ikke straffes i ettertid? Bullshit!

Hvis du liker pedofili får du reise til Saudi-Arabia eller noe annet muslimsk land. Hører at jenter ned i 8-års alderen blir giftet bort der. Høres jo ut som noe i samsvar med ditt menneskesyn. Nylig ble et barn drept da mannen hun var gift med knuste innvollene hennes under sex. Men det var sikkert frivillig så pytt pytt. Allah være med deg Ankh.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nei. 15-åringer har over hode ikke ansvar nok til å vite konsekvenser eller hva sex betyr. Det er bare tull. Har du aldri vært 15 år? 15-åringer er uansvarlige og har underutviklet hjerne. De kan ikke tenke slik voksne gjør. Snakker vi om sex i alder av 14 eller 15 år? Vil du si 15 år for å vri det bort fra 14?

Derfor Venstre vil senke stemmealderen f.eks? Derfor man har en kriminell lavalder på 15 år i dette landet (straffeloven §46)?

Selvsagt vet ungdom hva som er rett og galt.

Hvis man tar "hjerneutvikling" som grunn bør en altså ha en seksual og myndighetsalder på +-25 år. Noe som er i beste fall humoristisk forslag.

Lenke til kommentar

Hvis du liker pedofili får du reise til Saudi-Arabia eller noe annet muslimsk land. Hører at jenter ned i 8-års alderen blir giftet bort der. Høres jo ut som noe i samsvar med ditt menneskesyn. Nylig ble et barn drept da mannen hun var gift med knuste innvollene hennes under sex. Men det var sikkert frivillig så pytt pytt. Allah være med deg Ankh.

Stort sett:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...