nicho_meg Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 SemaNtikk, var det vi lærte. Tastefeil. Men det virker fremdeles ikke som du har LÆRT det. Jaha, da var dine argumenter redusert til https://en.wikipedia...wiki/Ad_hominem Nei. Bare disse siste, men godt forsøk. Ettersom du etterlyser logikk kan jeg foreslå at du tar mitt kurs "Deduktiv logikk 101" som du finner her https://www.diskusjo...owtopic=1500489 Og du hoppet glatt over det siste argumentet i innlegget som du ikke kunne svare på. Da gidder ikke jeg kaste bort tiden min, eller tiden til de som vil forholde seg til tema, mer. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Tastefeil. Men det virker fremdeles ikke som du har LÆRT det. Nei. Bare disse siste, men godt forsøk. Og du hoppet glatt over det siste argumentet i innlegget som du ikke kunne svare på. Da gidder ikke jeg kaste bort tiden min, eller tiden til de som vil forholde seg til tema, mer. Merkelig hvordan du, som ikke gidder å kaste bort tiden din, stadig svarer på innlegg, dog alltid uten å avklare hva du prøver å gi uttrykk for. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Moderatormelding Diskusjon som ikke har sammenheng med den konkrete saken mot Øygard slutter her. 4 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Nå er det ikke noen offentlig definisjon av "dritas", men det du beskriver her er noe som veldig fort kan bli tatt for overgrep. Polarbastard har helt rett i det. Brainstorm; samtykke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Jeg har sett på bilder av jenta, og når saken ble kjent fikk man inntrykk av at hun var så lite utviklet som 14-15 åring at det åpenbart var veldig tydelig at det var et barn. Tiltalte har åpenbart kjent til alderen, men utseendemessig er det ikke noe spesielt som skiller henne fra en ulovlig under den seksuelle lavalderen til en lovlig over. Om ikke annet så virker det ikke som om tiltalte har valgt henne pga noe prepubertalt mindreårig utseende, men falt for henne som enhver som synes en 16-17 åring er sexy. Ser heller ikke noe i blogger og foruminnlegg fra tidsperioden dette skal ha foregått som tilsier at dette er et menneske som har fått livet sitt ødelagt. Ihvertfall ville det vært umulig for folk rundt henne som leste hennes innlegg i sosiale medier å oppdage at hun hadde et seksuelt forhold som hadde ødelagt livet hennes. Ser også at med hennes utseende og settingen hvor hun ble tatt med på hotellopphold osv så ville ihvertfall jeg tenkt på henne som elskerinnen hans uten at det hadde brydd meg mer. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Så det er okei hvis de ser bra ut? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 6. juni 2013 Del Skrevet 6. juni 2013 Ikke juridisk ihvertfall. Men påstander om at han gikk på unge fordi de så barneaktige ut holder ikke. Vil ikke kalle henne stygg, og antar at en ustygg jente er mer attraktiv enn en stygg jente. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hva er det egentlig du prøver å si? At det er greit å ha sex med ei mindreårig jente, om hun ser bra ut? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Nei, bare at om man skal ha sex med mindreårige er det naturlig å velge pene jenter og at hun ikke så ung ut for alderen. Motivet, slik jeg ser det, er derfor at hun er pen, ikke at hun var mindreårig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Nei, bare at om man skal ha sex med mindreårige er det naturlig å velge pene jenter og at hun ikke så ung ut for alderen. Motivet, slik jeg ser det, er derfor at hun er pen, ikke at hun var mindreårig. For man kan jo bare ha ett motiv? Eller kan det tenkes at det var flere? Kanskje han ble tiltrukket fordi hun var pen og mindreårig, og kanskje andre ting? AtW Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hun ser ikke mindreårig ut på bilder fra hun var 14-15 år gammel, så synes ikek det virker som et troverdig motiv at hun var mindreårig. Pen og tilgjengelig er motivet slik jeg ser det. Pen, pene menensker er mer attraktive, og tilgjengelig både fordi han var i omgangskretsen og hun ble med på turer men også fordi hun slapp han til uten å varsle noen om det. Det kunne like gjerne skjedd med en 20 åring fra partiet som ble med på samme turer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Hun ser ikke mindreårig ut på bilder fra hun var 14-15 år gammel, så synes ikek det virker som et troverdig motiv at hun var mindreårig. Pen og tilgjengelig er motivet slik jeg ser det. Pen, pene menensker er mer attraktive, og tilgjengelig både fordi han var i omgangskretsen og hun ble med på turer men også fordi hun slapp han til uten å varsle noen om det. Det kunne like gjerne skjedd med en 20 åring fra partiet som ble med på samme turer. Om alt man bryr seg om når man innleder ett forhold er fysisk utseende, så hadde du kanskje hatt ett poeng. AtW Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 RØ glemte den sedvanlige "Papieren, Bitte!!" Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juni 2013 Del Skrevet 7. juni 2013 Ser heller ikke noe i blogger og foruminnlegg fra tidsperioden dette skal ha foregått som tilsier at dette er et menneske som har fått livet sitt ødelagt. Ihvertfall ville det vært umulig for folk rundt henne som leste hennes innlegg i sosiale medier å oppdage at hun hadde et seksuelt forhold som hadde ødelagt livet hennes. Jeg antar at du har bred erfaring med misbrukte jenter for å komme med en slik påstand? Personlig har jeg en søster som ble voldtatt når hun var 15, hun sover fortsatt med lyset på og tør ikke å omgåes mennesker i visse settings, dette etter x antall med timer til psykolog. Hun er nå 42 og hadde gjerne sett seg forut for den episoden som hun husker fortsatt som om det var i går. Det er ikke alt som vises så enkelt som noen skulle trudd. En person som har blitt misbrukt eller voldtatt kan kanskje ikke vise noen ytre fysiske trekk før man kommer nærmere settingen. Feks så kan en person som har blitt utsatt for overgrep ikke fungere normalt sexuelt med sin partner. En annen person kan ha problemer med selvskading , straffer seg selv osv... Jeg er personlig overbevist uten tvil om at Rune Øygaard Overgrep seg på jenta før hun var 14. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Har mange i omganskretsen som har blitt voldtatt og misbrukt, men kaller ikke det som RØ gjorde for voldtekt. Såvidt jeg vet tvang han seg ikke til det, og hun anmeldte heller ikke og ønsket heller ikke å anmelde han. Synes derfor det er misbruk av voldtektsbegrepet å blande sammen frivillig og ufrivillig sex, bare fordi ene parten er mindreårig. Poenget var uansett å kommentere motivet. Hvis motivet var at han tente på mindreårige pga lite utviklet utseendet, så ville ikke hun vært på hans radar. Jeg mener derfor at i denne saken var ikke alder noe som hadde med saken å gjøre, Hun var der, de var sammen i samme seng, ting har utviklet seg, og ingen ser ut til å hatt noe problem med det før moren til jenta fikk vite det og anmeldte det. Jeg hadde en spørreundersøkelse tidligere hvor jeg spurte om man hadde klart å holde fingrene unna om man lå i samme seng som en 15 åring, og langtfra alle hadde klart det. Det er sånn sett ikke så uvanlig eller rart at det skjedde når de først lå i samme seng. Jeg har også mye emr tiltro til at en 14-15 åring skjønner at når hun legger seg lettkledd/naken i samme seng med en annen person så vil hun være tiltrekkende for svært mange, og begjær kan gjøre at man tråkker over grenser. Har ennå til gode å møte en 14-15 åring som ikke vet hva sex er, så tar for gitt at begge var fullstendig klar over både forutsetninger og hva som skjedde. Man gav og tok, begge var tilgjengelige og begge hadde noe å tilby og tjene. Siden hun var under den seksuelle lavalderen burde det ikke skjedd, men ting skjer som ikke burde skjedd hele tiden. Det blir litt som å si at om man hadde funent en sekk med penger så hadde man levert den til politiet. Så finner man en sekk med penger, og velger å beholde dem selv selv om man burde levert dem til politiet. Hva man burde gjort og ikke burde gjort overstyres av tilgjengelighet og mulighet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Poenget var uansett å kommentere motivet. Hvis motivet var at han tente på mindreårige pga lite utviklet utseendet, så ville ikke hun vært på hans radar. Jeg mener derfor at i denne saken var ikke alder noe som hadde med saken å gjøre, Hun var der, de var sammen i samme seng, ting har utviklet seg, og ingen ser ut til å hatt noe problem med det før moren til jenta fikk vite det og anmeldte det. Skjønner du ikke at det kan være andre årsaker til å gå etter mindreårige enn deres utseende alene, eller ignorerer du det bare? AtW Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Skjønner du ikke at det kan være andre årsaker til å gå etter mindreårige enn deres utseende alene Du mener hvis RØ trengte noen å gå på Justin Bieber-konsert sammen med? Jenta beundret Øygard fordi han var ordfører, de var begge interesserte i grov chatting og i Arbeiderpartiet. Disse tingene må karakteriseres som voksne interesser. Jeg går ut fra at jenta prøvde å virke voksnere i nærheten av Øygard. Men uansett hvor mye de hadde til felles, var forholdet ulovlig etter norsk lov. Syns også det burde vært ulovlig pga utroskap med en mindreårig, men det er ikke med i dagens lover. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Du mener hvis RØ trengte noen å gå på Justin Bieber-konsert sammen med? Jenta beundret Øygard fordi han var ordfører, de var begge interesserte i grov chatting og i Arbeiderpartiet. Disse tingene må karakteriseres som voksne interesser. Jeg går ut fra at jenta prøvde å virke voksnere i nærheten av Øygard. Men uansett hvor mye de hadde til felles, var forholdet ulovlig etter norsk lov. Syns også det burde vært ulovlig pga utroskap med en mindreårig, men det er ikke med i dagens lover. Akkurat som den eneste grunnen til å date en middelaldrene dame er å ha noen å gå på Billy Joel-konsert da? Kanskje liker han tanken på at yngre er tiltrukket han, kanskje vil han ha en naiv kjæreste, kanskje han synes det er bedre med folk han lettere kan påvirke? Det kan være mange grunner. AtW Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Har mange i omganskretsen som har blitt voldtatt og misbrukt, 1 men kaller ikke det som RØ gjorde for voldtekt. 2 Såvidt jeg vet tvang han seg ikke til det, og hun anmeldte heller ikke og ønsket heller ikke å anmelde han. 3 Synes derfor det er misbruk av voldtektsbegrepet å blande sammen frivillig og ufrivillig sex, bare fordi ene parten er mindreårig. Poenget var uansett å kommentere motivet. Hvis motivet var at han tente på mindreårige pga lite utviklet utseendet, så ville ikke hun vært på hans radar. Jeg mener derfor at i denne saken var ikke alder noe som hadde med saken å gjøre, Hun var der, de var sammen i samme seng, ting har utviklet seg, og ingen ser ut til å hatt noe problem med det før moren til jenta fikk vite det og anmeldte det. Jeg hadde en spørreundersøkelse tidligere hvor jeg spurte om man hadde klart å holde fingrene unna om man lå i samme seng som en 15 åring, og langtfra alle hadde klart det. Det er sånn sett ikke så uvanlig eller rart at det skjedde når de først lå i samme seng. 4 Jeg har også mye emr tiltro til at en 14-15 åring skjønner at når hun legger seg lettkledd/naken i samme seng med en annen person så vil hun være tiltrekkende for svært mange, og begjær kan gjøre at man tråkker over grenser. Har ennå til gode å møte en 14-15 åring som ikke vet hva sex er, så tar for gitt at begge var fullstendig klar over både forutsetninger og hva som skjedde. 5 Man gav og tok, begge var tilgjengelige og begge hadde noe å tilby og tjene. Siden hun var under den seksuelle lavalderen burde det ikke skjedd, men ting skjer som ikke burde skjedd hele tiden. Det blir litt som å si at om man hadde funent en sekk med penger så hadde man levert den til politiet. Så finner man en sekk med penger, og velger å beholde dem selv selv om man burde levert dem til politiet. Hva man burde gjort og ikke burde gjort overstyres av tilgjengelighet og mulighet. 1 Jeg har ikke sagt at det RØ gjorde var en voldtekt men henviste til min erfaring i forhold til søsteren min som tross alt ble voldtatt i et kollektiv når hun var 15. Det har kommet klart frem (I alle fall mener jeg det ) at RØ har både manipulert og fått jenta til å stole såpass mye på ham at det var "fritt fram" når anledningen tilbød det. Det var jo tross alt han som planla turene og bestilte rom på hotellene der man ikke hadde egen seng. 2 Om hun ikke anmeldte ham i starten så kan det bero på svært mange faktorer, et barn er svært lettpåvirkelig og startet misbruket allerede tidlig ( i 13 års alderen) så er det ingenting i veien for at man lett kan ha blitt manipulert / overtalt (ikke glem at vedkommende er politiker og lever av å overtale andre) til å tro at hun var i et "normalt" forhold. Jenta har selv uttalt at det første overgrepet var "tvunget" i den forstand at hun ikke var klar / forbredt på det og at Rune Øygard etterpå lovte at det aldri ville skje igjen 3 Nå er det du som blander, les igjen det jeg skrev og du ser jeg brukte det for å påpeke det psykologiske ved et overgrep eller for den saks skyld overgrep. 4 Et barn på 13 - 14 år (som hun var når overgrepene startet ) kan som sagt bli lettere påvirket av voksne til å både stole og tro på at en person ikke har onde hensikter (eller egen gevinst) og har et helt annet formål enn det hun har når hun legger seg i en seng. Senga er for de fleste barn et tryggt sted og forbindes ikke med noe negativt og kan derfor ha vært lettere for RØ å planlegge overgrepene. At man vet hva SEX er betyr ikke at man ønsker å ha et samleie med en eldre mann som er sannsynligvis milevis unna hva dagens tenåringer ser på som attraktivt ( Justin Bieber , Gomez etc ). 5 Her rettferdigjør du overgrepene med at "begge hadde noe å tjene på det" , hva kan egentlig en ung jente tjene på å bli brukt som sexleketøy til en eldre mann? Hun får på ingen måte muligheten til å utvikle sin sexualitet med jevnaldrende og kan forsåvidt ha blitt utsatt for de sexuelle preferanser og annet som han har. Og hva med eventuelle trauma som oppstår etter hvert som hun finner ut hvor grovt hun har blitt utnyttet for at en eldre mann skulle få kose seg med noe "trangt og ungt"? Ikke kom å si til meg at et barn har noe å tjene på å ha sex med en eldre mann, det blir rett og slett ufordøyelig for mine vegne. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Akkurat som den eneste grunnen til å date en middelaldrene dame er å ha noen å gå på Billy Joel-konsert da? Kanskje liker han tanken på at yngre er tiltrukket han, kanskje vil han ha en naiv kjæreste, kanskje han synes det er bedre med folk han lettere kan påvirke? Det kan være mange grunner. AtW Kanskje han har blitt påvirket og manipulert av jenta, ... mulighetene er mange. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå