Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?


Anbefalte innlegg

Indisier har vært ansett som bevis til alle tider i alle rettssaler. Å tro noe annet skyldes at man har misforstått enten hva bevis er eller hva indisier er.

Tror du at jeg tror "noe annet" når jeg påpeker at ordet bevis har en helt annen betydning i rettsalen enn utenfor?

 

Bruken av ordet bevis i en rettsal er problematisk, for de som står utenfor, ettersom det der ikke beviser noe som helst.

 

Det sagt så har nok RØ hatt seg noen runder meg jenta, og må nå betale for ikke å leve opp til andre politikeres moralforståelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du at jeg tror "noe annet" når jeg påpeker at ordet bevis har en helt annen betydning i rettsalen enn utenfor?

 

Bruken av ordet bevis i en rettsal er problematisk, for de som står utenfor, ettersom det der ikke beviser noe som helst.

 

Definisjonen av 'bevis' er den samme innenfor rettssalen som utenfor. Men det synes som om enkelte sliter med å akseptere at ikke alt av bevis som føres i en rettssal må være direkte bevis for at den anklagede har begått handlingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Definisjonen av 'bevis' er den samme innenfor rettssalen som utenfor. Men det synes som om enkelte sliter med å akseptere at ikke alt av bevis som føres i en rettssal må være direkte bevis for at den anklagede har begått handlingen.

 

Hvilken betydning (dvs hvordan man definerer) ett ord har avhenger av personen som bruker dette ordet. Ser ut som noen sliter litt med at ord kan har mer enn en betydning. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/10/18/sjokkert-over-vitnemal-i-oeygard-saken

 

Blant annet omtalte hun 16-åringen som «veldig manipulerende». Hun hevdet videre at jenta løy mye, og kunne finne på ting for å bli midtpunktet.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.11036319

 

– Hun har tidligere vist seg villig til å lyve om alvorlige forhold, sa Larsen og viste til ulike episoder som har vært framme i retten.

 

http://www.gd.no/nyheter/article6634790.ece

 

Samtidig mener svigerinnen, Lisbeth Øygarden, at Øygard er blitt gjort til syndebukk, fordi den nå 17-årige jenta trengte å komme seg ut av en lei knipe septemberhelgen i 2011, samme helg som saken ble anmeldt. Rune Øygard har i retten stått fast på at jenta hadde brutt en avtale og løyet til sine foreldre om at hun skulle til ham – mens hun i realiteten dro til kjæresten.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1464204&st=40

 

Elles kan eg seie at det er ikkje utan grunn at mora hennar mista retten til å forsyrgje dottera. Ho er kjend for å lyge og overdrive til sin eigen fordel, noko som ho også har fått over på dottera.

Samme moren anmeldte RØ.

 

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2144083

 

Det har tydligvis vært en konflikt mellom naboen og jentas familie:

 

 

"Vitnet bærer tydelig sterkt nag til den fornærmede jenta etter nabokonflikten. Hun forteller at hun angret på at hun ikke hadde advart Rune Øygard da hun ble kjent med anmeldelsen.

 

- Tror du en 14-åring kunne klart å snakke Rune Øygard rundt, spør aktor, og viser til at det dreier seg om en ordfører med omfattende erfaring fra det politiske liv.

 

- Ja, slik hun oppførte seg mot oss, hevder vitnet i retten."

 

 

 

 

Enda et vitne som støtter påstanden om at jentas familie er en hillbilly-familie som elsker konflikter.

 

Er slike folk til å stole på?

 

Nei.

 

http://blogg.orjas.no/vaga-saken-hva-skal-vi-tro/

 

Pressen har ikke skrevet at Rune Øygard er søskenbarn til jentas stefar

 

Lørdag fikk vi vite at den fornærmede jenta og hennes familie tidligere har anklaget to lærere for seksuelle tilnærmelser. De vil vitne mot henne i rettssaken.

Virker som en uheldig jente, det der, som til stadighet utsettes for overgrep. RØ er vel da den tredje på kort tid...

 

Synes slett ikke hun virker særlig troverdig...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og jeg som har jobbet i flere år nettopp med unge misbrukte jenter, og deres nettverk av venner og foreldre og pubertetsdrama og sladder og hormoner og generell galskap, synes jenta virker troverdig nok.

 

Rune er bare en forvokst guttunge, som ikke har klart å styre sine egne hormoner, og virkelig levd seg inn i rollen som prince charming

Lenke til kommentar

 

Virker som en uheldig jente, det der, som til stadighet utsettes for overgrep. RØ er vel da den tredje på kort tid...

.

 

Ja, noen av oss er jo uheldige, du virker jo til å være av den uheldige typen selv siden du:

 

"Farter mye rundt i landet og tilbys alltid sex av åpenbart mindreårige av begge kjønn på jakt etter easy money."

 

 

"Språkmessig så skjønner jeg han godt. Her levd hele livet med bisarre språkmisforståelser, blitt utestengt fra et titalls forum og sikkert mistet en håndfull jobber av samme årsak."

 

Det er ikke mange forunt å miste mange jobber pga språklige misforsteålser....

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Nei helt enig, Øygard virker mye mer troverdig der han sitter og endrer forklaring, og påstår at å dusje sammen er slang for å vaske hytta. :hmm:

 

Bruker faktisk lignende metaforer ganske mye i dagligtalen. Mye intern humor på jobb og privat, og tviler ikke på at folk kunne anmeldt det om de ikke skjønte betydningene. Noen har faktisk satt opp plakater på jobb med slike utsagn for å beskrive arbeidsoppgaver, så dette kan UMULIG være uvanlig.

 

 

Problemet er jo at man må vite at mottakeren catcher dette riktig, ellers ender man opp på lukket avdeling.

Lenke til kommentar

Jeg hørte et kort lite intervju med jenta i går (tror det var kveldsnytt nrk), og på meg virket hun ydmyk og som en vanlig tenåring i den alderen, men jeg bet meg merke i hva hun hadde av fremtidsplaner, og der føyde3 hun seg inn i rekken av "traumatiserte" ungdommer, som jeg er vant til å jobbe med. Så uannset hvem og hvordan og når - jeg tror den jenta har opplevd noe veldig vanskelig

Korleis veit du om ho nett er utsett for noko, eller berre spelar?
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ser ikke noe spesielt med de meldingene. Typiske chattemeldinger i alle forum.

Ser at kona ikke liker dette, men ikke ulovlig (ennå) å chatte slik.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe spesielt med de meldingene. Typiske chattemeldinger i alle forum.

Ser at kona ikke liker dette, men ikke ulovlig (ennå) å chatte slik.

 

Du er nok neppe særlig representativ for hva som er typisk, om du ikke vet det, så er det svært uvanlig å miste jobben pga skriftlige misforståelser. Jeg kjenner ingen det har skjedd med, mens meg deg har det skjedd mange ganger, din kommunikasjonform er neppe representativ. Og poenget er ikke at chattingen er ulovlig, poenget er at det underbygger at de har hatt ett forhold, og RØs forklaringer på innholdet er mildt sagt underlige.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Korleis veit du om ho nett er utsett for noko, eller berre spelar?

 

Fordi jeg har jobbet med ungdommer og voksne som bruker ulike typer spill -.og vet av erfaring hva som er forskjellen på spill og realiteter/fakta - og etter det jeg har lest, samt hørt direkte fra jenta, har det gitt meg den forståelsen

 

Ser ikke noe spesielt med de meldingene. Typiske chattemeldinger i alle forum.

Ser at kona ikke liker dette, men ikke ulovlig (ennå) å chatte slik.

 

Jeg hadde fått sparken etter bare en sånn "uskyldig tøysemelding"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Joda, har hatt min del av opplevelser både privat og på jobb.

 

Kommunikasjonsformen er nok sterkt formet av de jobber jeg har hatt, hvor man hinter, bruker halve setninger, metaforer osv og forventer at motparten kobler riktig.

 

Jeg mistet en jobb fordi jeg hadde feil frekvens. Jeg og arbeidsgiver visste veldig godt hva man mente med dette, men få andre har skjønt det og det hjalp ikke meg når jeg hadde feil.

 

Jeg har stått i arbeidssituasjoner og tilbudt å vise frem utstyret mitt, da kunder har oppfattet det som en seksuell invitasjon. Andre ganger er jeg blitt invitert inn til kunder for å se på musa og trodd de mente mus som i kjæledyr, og så har de vist noe HELT annet. Slike ting har vært hverdagen for meg altfor lenge, og reagerer derfor mindre på RØ sin kommunikasjon enn hva mange andre ville gjort.

 

Det jeg mener er bare at saken blir fremstilt veldig rart. her har man en jente som anmelder ihvertfall den tredje personen for overgrep. Moren som anmeldte RØ er kjent for å overdrive og maksimere, noe som skal ha ført til at hun mistet omsorgen. Det ramses opp mange titalls overgrep som nærmest må ha foregått på stuebordet mens kona R satt ved samme bord uten å merke noen ting.

 

Naboer og andre omtaler jenta som ekstremt manipulerende, og mens de skal ha hatt sex nærmest på hver eneste kvadratcentimeter i hus, hytte og hage så har hverken kone, kollegaer, andre oppdaget noe.

Selv om det ikke er uvanlig at venenr og kjente overnatter i samme seng, så omtales det som noe uhørt og ekstremt seksualisert.

 

RØ på sin side fremstiles som en dum tufs som forgriper seg på alle som byr seg frem uten tanke for jobb, familie, kone og rykte. Sexslaven han slepte rundt på ble ikke gjemt vekk men deltok på møter med statsminister og andre kjendiser. Som en superagent i james bond stil skal han ha manipulert omgivelsene så ekstremt at han fikk levd ut sitt ekstreme sexliv uten at noen fattet mistanke.

 

Jenta på sin side, ble stadig med han på kryss og tvers og selv etter ett overgrep så lot hun han holde på 49 ganger til og ville heller ikke anmelde han men ble tvunget av moren.

 

Dette er noe som kunne vært kokt sammen i en skolestil i niende klasse, ikke noe som skjer i virkeligheten. Mange må lyve her, fordi historien henger ikke sammen.

 

MIN teori er at hun har bydd seg frem for å få penger, stasj og kule reiser, han har på sin side blitt fristet og ventet til hun ble lovlig fritt vilt som 16 åring, og så har det blitt en sak hvor hun vil ha mer en han vil gi for å gi han det han vil ha av henne. Hun anmelder han, presset av morens overdrivelser.

 

En miniversjon av Bjugn. Ikke den første, og neppe den siste.

 

Har heller ikke sett et eneste tegn på at hun følte seg misbrukt eller som offer før rettsaken hvor krokodilletårene kom som bestillt. Det er klart at advokaten og moren instruerer henne i hva hun skal si, hvordan det skal fremstilles og hvordan hun skal føle seg.

 

Ung jente, sex, gammel mann. Dette er mat for journalistene, og har alt man trenger for å sende skittenpakke på skittenpakke. Hadde jeg vært journalist så hadde dette vært drømmesaken, og jeg hadde sikkert også klart å skrive det om til noe satanistisk men så hadde vel disse kommet meg i forkjøpet:

 

http://www.nyhetsspeilet.no/2012/10/vagasaken-en-satanistisk-seanse/comment-page-18/

 

Min vinkling måtte da vært mot islamiseringen, rødgrønn regjering, klimadebatten og andre tema som ville solgt aviser. Ikke seriøst, men det er heller ikke saken i seg selv.

Lenke til kommentar

Og til tross for at du selv har vært svært uheldig, og tilbys sex langt oftere enn vanlig, og får sparken flerfoldige gnager på grunn av kommunikasjonsfeil, så klarer du ikke å dra paralleller mellom dette og gjentas situasjon? Der det at hun har vært uheldig kun betyr atr hun er lite troverdig ifølge deg selv?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.abcnyhete...i-oeygard-saken

 

Blant annet omtalte hun 16-åringen som «veldig manipulerende». Hun hevdet videre at jenta løy mye, og kunne finne på ting for å bli midtpunktet.

 

http://www.nrk.no/ny...land/1.11036319

 

– Hun har tidligere vist seg villig til å lyve om alvorlige forhold, sa Larsen og viste til ulike episoder som har vært framme i retten.

 

http://www.gd.no/nyh...icle6634790.ece

 

Samtidig mener svigerinnen, Lisbeth Øygarden, at Øygard er blitt gjort til syndebukk, fordi den nå 17-årige jenta trengte å komme seg ut av en lei knipe septemberhelgen i 2011, samme helg som saken ble anmeldt. Rune Øygard har i retten stått fast på at jenta hadde brutt en avtale og løyet til sine foreldre om at hun skulle til ham – mens hun i realiteten dro til kjæresten.

 

http://www.diskusjon...c=1464204&st=40

 

Elles kan eg seie at det er ikkje utan grunn at mora hennar mista retten til å forsyrgje dottera. Ho er kjend for å lyge og overdrive til sin eigen fordel, noko som ho også har fått over på dottera.

Samme moren anmeldte RØ.

 

http://forum.hegnar.....asp?id=2144083

 

Det har tydligvis vært en konflikt mellom naboen og jentas familie:

 

 

"Vitnet bærer tydelig sterkt nag til den fornærmede jenta etter nabokonflikten. Hun forteller at hun angret på at hun ikke hadde advart Rune Øygard da hun ble kjent med anmeldelsen.

 

- Tror du en 14-åring kunne klart å snakke Rune Øygard rundt, spør aktor, og viser til at det dreier seg om en ordfører med omfattende erfaring fra det politiske liv.

 

- Ja, slik hun oppførte seg mot oss, hevder vitnet i retten."

 

 

 

 

Enda et vitne som støtter påstanden om at jentas familie er en hillbilly-familie som elsker konflikter.

 

Er slike folk til å stole på?

 

Nei.

 

http://blogg.orjas.n...va-skal-vi-tro/

 

Pressen har ikke skrevet at Rune Øygard er søskenbarn til jentas stefar

 

Lørdag fikk vi vite at den fornærmede jenta og hennes familie tidligere har anklaget to lærere for seksuelle tilnærmelser. De vil vitne mot henne i rettssaken.

Virker som en uheldig jente, det der, som til stadighet utsettes for overgrep. RØ er vel da den tredje på kort tid...

 

Synes slett ikke hun virker særlig troverdig...

 

I denne saken, har hun ikke blitt satt fast i direkte løgn, i motsetning til RØ (innrømmet griseprat/nekter for griseprat (les: chat). Hennes forklaringer er mye mer plausible enn RØ's bortforklaringer. De linkene du kommer med er lite konkrete om hva hun har eventuelt løyet om, og virker mer som god gammel bygdesladder!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...