Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?

Anbefalte innlegg

...

13.48 (J): betre nå?

13.49 (Ø): uff. Må avslutte nå. Vart både svaitt å skikkelig distrahert.

13.49 (Ø): ikkje hatt på brok haill? (Ikke hatt på bukser heller?)

(Jenta svarer avkreftende)

13:49 (J): så prate med deg. nå har på meg att

13.49 (Ø): Uff. Godt. Prate meir sida. Må ut å ha frisk luft eg nå.

13.50 (J): Okei :-) Kaill ska du da?

...

Med en så detaljert samtale.. Hva er det som er sensurert her og hvorfor?

PS. At det er noen i det hele tatt som kan synes RØ fremstår som noe annet en en ekkel pervers gris er for meg helt uforståelig. Mannen har jo et enda dårligere forsvar enn det ABB hostet opp..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke bare det at Øygard har pratet griseprat med en mindreårig, han har i tillegg DELT SENG med henne mange ganger... Det er selvfølgelig derfor han benekter å ha vært tiltrukket av henne. Hallo??? Er det noen som i fullt alvor tror at INGENTING skjedde i de dobbeltsengene? Eller som har rimelig tvil om det? Øygard har hatt flere forhold mens han har vært gift, han var tiltrukket av jenta, noe Skype-loggene tydelig viser, hun var tydelig fascinert av ham, ikke så rart når du er 14 og får oppmerksomhet av en nestenkjendis.... Og så skal liksom Øygard være så medmenneskelig sterk at han ligger der i sengen ved siden av henne gang på gang på gang, og arrangerer nye overnattingsturer, UTEN å ha sex? Jeg tror ikke på julenissen....

Mente overmenneskelig sterk, sorry, stavekontrollen...

• Liker 1
Lenke til kommentar

PS. At det er noen i det hele tatt som kan synes RØ fremstår som noe annet en en ekkel pervers gris er for meg helt uforståelig. Mannen har jo et enda dårligere forsvar enn det ABB hostet opp..

Nå tror jeg at fyren er skyldig, men det er allikevel et par problemer med din argumentasjon.

Det er ikke ulovlig å väre en pervers gris. Det må väre overveiende sannsynlig at han har foretatt handlingene han beskyldes for. Skypesamtalen er ikke ulovlig.

ABB hostet ikke opp noe forsvar i det hele tatt, så sammenligningen går ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som har vært i rettsalen og overvært denne saken, så det jo en mulighet at man har gått glipp av noe i begge retninger. Det vi kan uttale oss om er de indisier som har kommet fram OG tekniske spor (chattelogger) som helt klart har seksualisert innhold/hentydninger.

Sexualisert innhold i div "meldinger", er da ikke bevis for noe annet, enn "griseprat". Og så svake indisier, samt at jenta også har løyet om tidsbestemte sammleier, så er jeg tvilende til om det har foregått noe sammleie mellom dem. Og at hun har anklaget flere andre for overgrep, styrker vel ikke hennes troverdighet.

Jeg er usikker på hva som har skjedd, eller ikke skjedd, utover dumt griseprat. Men en skal vel ikke dømmes KUN for å være dum!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å väre en pervers gris. Det må väre overveiende sannsynlig at han har foretatt handlingene han beskyldes for. Skypesamtalen er ikke ulovlig.

Jo, det er faktisk ulovlig det som han gjør via Skype. Han er bare ikke tiltalt for det.

Og det er overveiende sannsynlig at han har foretatt handlingene ettersom to rettsinstanser har veid for og i mot og landet på at det er overveiende sannsynlig :)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke bare det at Øygard har pratet griseprat med en mindreårig, han har i tillegg DELT SENG med henne mange ganger... Det er selvfølgelig derfor han benekter å ha vært tiltrukket av henne. Hallo??? Er det noen som i fullt alvor tror at INGENTING skjedde i de dobbeltsengene? Eller som har rimelig tvil om det? Øygard har hatt flere forhold mens han har vært gift, han var tiltrukket av jenta, noe Skype-loggene tydelig viser, hun var tydelig fascinert av ham, ikke så rart når du er 14 og får oppmerksomhet av en nestenkjendis.... Og så skal liksom Øygard være så medmenneskelig sterk at han ligger der i sengen ved siden av henne gang på gang på gang, og arrangerer nye overnattingsturer, UTEN å ha sex? Jeg tror ikke på julenissen....

Mente overmenneskelig sterk, sorry, stavekontrollen...

Unnskyld meg. Vet du ikke, at svært mange voksne og undom/barn deler seng, fra tid til annen! Er alle overgripere? Også foreldere som gjør dette. De kan teknisk være overgripere!

At han har hatt andre forhold, men med VOKSNE DAMER, taler til hans sak. Umoralsk ja, men det har ikke vært med ungdom, eller barn! Tror det noe hysteri, ute å går her.

Jo, det er faktisk ulovlig det som han gjør via Skype. Han er bare ikke tiltalt for det.

Og det er overveiende sannsynlig at han har foretatt handlingene ettersom to rettsinstanser har veid for og i mot og landet på at det er overveiende sannsynlig :)

Norske rettsinnstanser har feilet før!

Lenke til kommentar

Norske rettsinnstanser har feilet før!

To rettsinstanser tar ikke feil på om det er overveiende sannsynlig eller ikke.

Det er ikke sikkert at det har skjedd, men at det er overveiende sannsynlig at det har skjedd tar ikke to rettsinstanser feil på.

Lenke til kommentar

Sexualisert innhold i div "meldinger", er da ikke bevis for noe annet, enn "griseprat". Og så svake indisier, samt at jenta også har løyet om tidsbestemte sammleier, så er jeg tvilende til om det har foregått noe sammleie mellom dem. Og at hun har anklaget flere andre for overgrep, styrker vel ikke hennes troverdighet.

Jeg er usikker på hva som har skjedd, eller ikke skjedd, utover dumt griseprat. Men en skal vel ikke dømmes KUN for å være dum!

Er hun konfronter i denne saken med de påstandene du kommer med, eller er dette bare bygdesladder? Jeg har ikke lest et eneste referat om det du påstår her, heller ikke lest en eneste plass at hun er blitt tatt i løgn i RØ saken. Den eneste som har beviselig løyet under ed i denne saken er RØ! I forrige rettsrunde innrømte han grisepraten, mens i den siste rettsrunden gikk han fra sin forrige forklaring. En av hans påstander er dermed løgn. Han har hatt både motiv og anledning til å gjennomføre de påstander framsatt av jenta og hennes forsvarer i denne saken. Griseprat + overnatting flere ganger i samme seng...

For å si det rett ut, når jeg leser gjennom det "forsvaret" av innlegg for RØ i denne tråden så jeg er ikke overrasket at folk enda blir lurt av eposter fra nigerianske prinsesser med svulmende bankkonti... :sleep:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Unnskyld meg. Vet du ikke, at svært mange voksne og undom/barn deler seng, fra tid til annen!

Tviler litt på det. Og retten kunne her forholde seg til meldinger som tydet på et kjæresteforhold. Dommeren spurte blant annet om hva som var slutt, fordi jenta hadde sendt en melding om at "Det er slutt, Rune". Noe som i høyeste grad tyder på et kjæresteforhold som var slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler litt på det. Og retten kunne her forholde seg til meldinger som tydet på et kjæresteforhold. Dommeren spurte blant annet om hva som var slutt, fordi jenta hadde sendt en melding om at "Det er slutt, Rune". Noe som i høyeste grad tyder på et kjæresteforhold som var slutt.

Og det falt deg ikke inn, at det kunne være andre "ting" som var slutt! Eks. grisprat og vennskapelig forhold! Det du skriver, beviser ingen ting!

Lenke til kommentar

Kvifor vil du straffe uskuldige menn som ikkje har gjort noko gale?

Korleis veit du at RØ ikkje har gjort noko gale?

Og det gjeld igrunn alle her i tråden som forsvarar RØ, og meiner at han ikkje har gjort noko gale. Korleis kan dykk vera så sikre?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og det gjeld igrunn alle her i tråden som forsvarar RØ, og meiner at han ikkje har gjort noko gale. Korleis kan dykk vera så sikre?

Helt riktig. Man kan heller ikke bevise at Gud finnes, eller bevise det. RØ har ihvertfall fått en dom.

Endret av Metaldude
Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg, kikkert! Geo,tror du på alt Øygard sier?

Og hvordan vet du at jenta har beskyldt andre for lignende ting før? Har fortsatt ikke fått noe svar på det, men du fortsetter å slenge det ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å linke til disse sakene.

Det har i to instanser fremkommet at det er overveiende sannsynlig at det har skjedd.

Det kan som sagt være at han er uskyldig, men det er fremdeles slik at to instanser har funnet det overveiende sannsynlig at han er skyldig.

Det er heller ingenting som tyder på at denne vurderingen er feil, ettersom hans forsvar er svært svakt og hans troverdighet er blitt svekket. Skyldspørsmålet kan være feil, men vurderingen av at dette sannsynligvis har funnet sted er nok helt i tråd med det som har fremkommet underveis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Korleis kan de vera trygge på at han nett har gjort noko gale? Eit egg leier ikkje nødvendigvis til eit fjørfe.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Korleis kan de vera trygge på at han nett har gjort noko gale? Eit egg leier ikkje nødvendigvis til eit fjørfe.

Jeg hørte et kort lite intervju med jenta i går (tror det var kveldsnytt nrk), og på meg virket hun ydmyk og som en vanlig tenåring i den alderen, men jeg bet meg merke i hva hun hadde av fremtidsplaner, og der føyde3 hun seg inn i rekken av "traumatiserte" ungdommer, som jeg er vant til å jobbe med. Så uannset hvem og hvordan og når - jeg tror den jenta har opplevd noe veldig vanskelig

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng å linke til disse sakene.

Som svar på din påstand om at to rettsinstanser ikke tar feil på hva som er overveiende sannsynlig, mener du at det ikke er noe poeng i å linke til saker hvor folk har fått livet ödelagt nettopp fordi to rettsinstanser tok feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...